ساده‌ترین روش پخت خورشت آلو اسفناج + ویدئو

3
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم جزو آن دسته از ارفادی هستید که دوست دارید غذاهای جدید را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

یکی از مزایای بسیار خوب غذاهای ایرانی این است که شما می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی طبخ کنید و مواد اولیه آن را تغییر دهید؛ خورشت آلو اسفناج جزو آن دسته از غذاهای ایرانی است که به دلیل طعم و مزه فوق‌العاده، طرفداران بسیاری دارد و می‌توان آن با گوشت یا مرغ درست کرد؛ در این مطلب از لتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه خورشت آلو اسفناج رستورانی با گوشت گوسفندی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خورشت آلو اسفناج مجلسی

برای تهیه این خورشت بسیار خوشمزه و متفاوت به 400 گرم گوشت گوسفندی، 1 کیلو اسفناج، 200 گرم آلو خورشتی، 1 عدد پیاز متوسط و به مقدار کافی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیاز دارید؛ برای چاشنی خورشت آلو اسفناج هم می‌توانید از آبغوره استفاده کنید.

خورشت آلو اسفناج

طرز تهیه خورش آلو اسفناج

طعم این خورشت با گوشت گوسفندی یا گوساله بی‌نظیر است؛ اما اگر شما تمایلی به خوردن گوشت ندارید، می‌توانید خورشت آلو اسفناج با مرغ را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید؛ اگر تا کنون این خورشت را درست نکرده‌اید، تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

برای تهیه خورشت آلو اسفناج حرفه ای، ابتدا یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه روغن تفت دهید؛ بعد از آنکه پیاز کمی سبک شد گوشت و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و یک ربع تفت دهید تا بوی زهم گوشت از بین برود.

مرحله دوم

بعد از گذشت یک ربع، یک لیتر آب به قابلمه اضافه کرده و شعله گاز را زیاد کرده تا به جوش آید؛ بعد از اینکه محتویات قابلمه به جوش آمد، شعله را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت نیم‌پز شود.

مرحله سوم

در این مرحله از پخت خورشت آلو اسفناج با گوشت، در این فاصله که گوشت آماده می‌شود، اسفناج‌ها را پاک کرده و در ابعاد درشت مطابق فیلم خرد کنید؛ سپس اسفناج‌ها را درون ماهیتابه ریخته و به همراه کمی روغن تفت دهید تا آب اسفناج‌ها کشیده شود.

مطلب پیشنهادی:  نکات جالب درباره ۶ فصل یک سال مریخی

خورشت آلو اسفناج
مرحله چهارم

بعد از آنکه اسفناج‌ها سرخ شدند و تغیر رنگ دادند، آن‌ها را به خورشت اضافه کرده و هم بزنید؛ سپس آلوها را که از قبل شسته و بیست دقیقه درون آب سرد خیس کرده‌اید را به همراه نمک به محتویات خورشت اضافه کنید.

مرحله پنجم پخت خورشت آلو اسفناج

بعد از ترکیب همه مواد، درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید خورشت 30 دقیقه با حرارت ملایم بپزد تا جا بیفتد؛ بعد  از گذشت این مدت زمان وقتی که اسفناج لعاب پس داد، آبغوره را به عنوان چاشنی به خورشت اضافه کنید و مجدد 20 دقیقه دیگر به آن زمان دهید تا جابیفتد.

مرحله پایانی طرز تهیه خورشت آلو اسفناج

بعد از گذشت 20 دقیقه دیگر خورشت آماده است و آب اضافهخآن تبخیر شده، می‌توانید آن را در ظرف سرو ریخته و نوش جان کنید.

فوت و فن خورش آلو اسفناج

اگر تا به حال تجربه‌ای در درست کردن این خورشت ندارید و بعد از درست کردن، طعم خورشت کمی تلخ شد؛ علت آن اسفناج‌هایی است که در خورشت استفاده شده؛ توجه داشته باشید که اسفناج‌ها نباید بیش از اندازه سرخ شوند؛ در غیر این صورت طعم تلخی به خورشت می‌دهند و زحمت شما را از بین می‌برد. اگر به این دسته از مطالب آشپزی علاقه‌مند هستید، طرز تهیه خورشت هویج را در این مطلب مطالعه کنید.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    30 آبان 1402 در 5:11 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    1 آذر 1402 در 4:01 ق.ظ

    چرا گزینه دانلود نداره آموزش این خورشت؟

    پاسخ

    • فائزه امیری

      1 آذر 1402 در 10:32 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز
      در اپلیکیشن مجله دلتا امکان نصب ویدئو وجود دارد؛ شما می‌توانید با نصب این اپلیکیشن ویدئو دلخواه خود را دانلود کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می‌زنید

شربت خیار و لیمو همان چیزی است که شما برای مهمانی‌هایتان در بهار و تابستان نیاز دارید. آبم…