5 خاصیت انار برای زیبایی شما

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انار یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌هاست که تاثیرات باورنکردنی در زیبایی افراد دارد. شما می‌توانید با استفاده از ماسک انار از فواید بی‌نظیر این میوه بهره‌مند شوید.
5 خاصیت انار برای زیبایی پوست و مو

5 خاصیت انار برای زیبایی پوست و مو را در این مطلب از دلتامگ برایتان آماده کرده‌ایم تا با آن‌ها آشنا شوید. مزایای این دانه‌های قرمز و درخشان برای پوست و مو، بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. پس همراه ما باشید تا با خواص این میوه خوشمزه آشنا شوید.

5 خاصیت انار برای زیبایی پوست

فقط کافی است این مقاله را بخوانید تا از خواص انار شگفت‌زده شوید.

  • حفظ سلامتی پوست:  کلاژن یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین چر از پوست شما به‌شمار می‌آید که عامل تعیین‌کننده نرمی، صافی و سفتی پوست شما است. انار دارای ترکیباتی است که از تجزیه شدن کلاژن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، انار باعث رشد و تقویت سلول‌های تولید‌کننده‌ کلاژن نیز می‌شود. در نتیجه به نرمی و لطافت و صاف ماندن پوست کمک می‌کند.
  • خواص ضدپیری انار: یکی از خواص انار آن است که می‌تواند پوست شما را جوان نگه دارد. روغن موجود در هسته انار لایه بیرونی پوست را تقویت کرده و چین‌وچروک‌ها را کاهش می‌دهد یا حتی این روند را به تأخیر می‌اندازد. نوشیدن روزی یک لیوان آب انار باعث درخشان شدن پوست صورت شما خواهد شد.
  • 5 خاصیت انار برای زیبایی پوست مثل جلوگیری از بروز جوش و آکنه: یکی از اصلی‌ترین دلایل جوش عدم تعادل هورمونی در بدن است. انار منبعی غنی از ویتامین C است که تولید سبوم را تنظیم می‌کند. سبوم چیست؟ ماده‌ای چرب که از پوست ترشح می‌شود، روی منافذ پوست را می‌بندد و عامل اصلی ایجاد جوش‌هاست.
  • نوسازی سلول‌های پوست با کمک انار: ممکن است با افزایش سن با مشکلاتی مانند تغییر رنگ‌دانه‌های پوست و لکه‌های پیری مواجه شوید. در این شرایط آنتی‌‌اکسیدان‌های طبیعی که در انار موجود است، به بازسازی پوست شما کمک می‌کند.
  • 5 خاصیت انار برای زیبایی پوست مثل تغذیه پوست: روغن هسته انار می‌تواند به عمق پوست شما نفوذ کرده و آن را از درون آب‌رسانی نماید. این روغن دارای اسید پونیسیک است که باکتری‌ها را دور نگه داشته و سلامتی و رطوبت پوست را در طول روز تضمین می‌کند.

5 خاصیت انار برای زیبایی پوست

خواص انار برای زیبایی مو

  • رشد موهای سالم با مصرف انار: آب انار دارای مقادیر زیادی ازپونیسیک اسید است. به همین علت در سلامتی پوست سر و مو بسیار تأثیر می‌گذارد. پونیسیک اسید باعث کاهش بیماری‌های التهابی مانند شوره سر، پوسته‌پوسته شدن و غیره مؤثر می‌شود. فولیک‌اسید موجود در انار نیز باعث گردش خون بهتر در فولیکول‌های مو شده و ریزش، نازک‌شده مو و طاسی سر را کاهش می‌دهد.
  • درمان خشکی و وز بودن موها با روغن هسته انار: تأثیر روغن هسته‌ انار برای درمان موهای زبر، وز و خشک برای همه آشکار است. واقعیت این است که آلودگی‌های محیطی و سبک زندگی و تغذیه‌ ما، فولیکول‌های مو را به‌شدت تخریب می‌کند.
مطلب پیشنهادی:  با انواع گوشواره‌ های نقره آشنا شوید

ماساژدادن موها به کمک روغن انار باعث تغذیه ریشه مو و در نهایت نرمی آن‌ها می‌شود. در نتیجه شما موهایی صاف‌تر و خوش‌حالت‌تر خواهید داشت. روش دیگر استفاده از این میوه برای مو، مالیدن آب انار به پوست سر است. این کار را یک روز در میان انجام دهید تا آب‌رسانی انجام شود و از دست‌خشکی موها و خارش سر خلاص شوید.

عوارض جانبی مصرف انار

همان گونه که 5 خاصیت انار برای زیبایی پوست و همچنین خواص انار برای مو را بین کردیم باید به سراغ عوارض احتمالی استفاده از این روغن برویم. در لیست زیر با عوارض انار در صورت مصرف بیش‌ازحد آشنا خواهید شد:

عوارض جانبی مصرف انار

  • ناراحتی معده
  • سوءهاضمه
  • احساس سوزش در شکم
  • حساسیت و واکنش‌های آلرژیک مانند خارش، تورم
  • آب‌ریزش بینی
  • دشواری تنفس (در موارد حاد)

جمع‌بندی

اگر دوستدار سلامت موها و پوست خود هستید با خواندن این مطلب حتماً به جمع طرف‌داران انار پیوسته‌اید. خواص انار برای سلامتی و زیبایی پوست و مو بی‌شمار است؛ اما ما در این مطلب به 5 خاصیت انار برای زیبایی پوست و 2 مورد از خواص آن برای زیبایی موها پرداخته‌ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…