آیا می‌دانستید تخم کتان برای لاغری معجزه می‌کند؟

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مقاله اثرات معجزه‌گر تخم کتان برای لاغری را به شما عزیزان گفته‌ایم و نحوه مصرف آن را برایتان شرح داده‌ایم. در ادامه همراه ما باشید.
تخم کتان برای لاغری

حتما شما هم درباره تاثیرات شگفت انگیز تخم کتان روی سلامتی شنیده‌اید؛ اما آیا می‌دانستید که این دانه فوق‌العاده می‌تواند در روند کاهش وزن هم موثر باشد؟ در این نوشتار از مجله دلتا در کنار ما باشید تا درباره اثر تخم کتان برای لاغری و طریقه مصرف آن بیشتر با شما صحبت کنیم.

آشنایی با تخم کتان

تخم کتان برای لاغری شکم عالی عمل می‌کند. از آنجایی‌که این دانه فیبر خیلی زیادی دارد می‌تواند احساس سیری زیادی را برای شما ایجاد کند. اما این دانه پرخاصیت را چقدر می‌شناسید؟ بذر کتان در اروپا و آسیا کشت می‌شود و ارزش غذایی خیلی بالایی دارد. این دانه نه تنها برای لاغری بلکه برای سلامت ماندن شما هم خیلی مفید است و مواد معدنی بدن شما را تامین می‌کند.

همچنین جالب است بدانید که پزشکان معتقدند مصرف تخم کتان می‌تواند از بروز برخی از سرطان‌ها هم جلوگیری کند. تخم کتان به دو رنگ کرم و قهوه‌ای موجود است و هم ‌می‌توان آن را به صورت خوراکی و هم به صورت دم کرده استفاده نمود. البته استفاده از این بذر به همین دو روش محدود نمی‌شود و بسیاری از افراد هم هستند که از دانه‌های تخم کتان روغن استخراج می‌کنند و برای درمان مورد استفاده قرار می‌دهند.

تخم کتان برای لاغری

ارزش غذایی تخم کتان برای لاغری چیست؟

بذر کتان یکی از بهترین محصولات زراعی است و منبع خوبی برای پروتئین، فیبر و اسید چرب امگا ۳ محسوب می‌شود. در ادامه ارزش غذایی تخم کتان را در یک جدول آورده‌ایم:

مقدار در هر ۲۸ گرم یا یک قاشق غذا خوری
کالری ۳۷
کربوهیدرات ۲ گرم
فیبر ۲ گرم
چربی اشباع 0.3 گرم
چربی غیر اشباع 0.5 گرم
امگا ۳ 1.6 میلی‌گرم
پروتئین 6 گرم
ویتامین B 31 درصد
منگنز 35 درصد
فسفر 19 درصد
سلنیم 10 درصد
منیزیم 30 درصد

با توجه به این جدول و ارزش غذایی بالای این بذر، تخم کتان برای لاغری تاثبر زیادی دارد و می‌تواند باعث کاهش وزن زیادی شود.

دلیل این که تخم کتان برای لاغری مفید است چیست؟

همان‌طور که گفتیم بذر کتان اثر معجزه‌آسایی روی کاهش وزن دارد. اما دلیل این تاثیر چیست؟ مهم‌ترین دلایل استفاده از تخم کتان برای لاغری دور شکم را می‌توان موارد ذیل دانست:

  • مصرف این دانه نفخ شکم و روده را کاهش می‌دهد و شکم کوچکتر می‌شود.
  • این دانه معده را تمیز می‌کند.
  • دانه کتان چربی سوز فوق‌العاده‌ای برای چربی دور شکم است.
  • بذر کتان به علت وجود فیبر، احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.
  • امگا ۳ این دانه برای مغز مفید است.
  • تخم کتان تورم سلولی و میان بافتی را کاهش می‌دهد و برای کاهش سایز مفید است.
مطلب پیشنهادی:  فواید آجیل برای سلامت بدن

تخم کتان برای لاغری خوب است

اهمیت تخم کتان برای لاغری چیست؟

با توجه به بخش قبلی تا کنون فهمیده‌اید که تخم کتان چرا برای لاغری به خصوص برای لاغری شکم مفید است. احساس سیری به دلیل وجود فیبر این دانه باعث می‌شود که کالری کمتری در ول روز دریافت کنید و همین امر شما را لاغرتر می‌کند. در ضمن فیبر بالا مشکلات یبوست در دوران رژیم لاغری را هم حل می‌کند.

در ضمن وجود پروتئین در این دانه باعث می‌شود که متابولیسم بدن شما بیشتر شود و هرچه متابولیسم بیشتر شود زودتر و بهتر لاغر می‌شوید.

طریقه مصرف تخم کتان برای لاغری

در این بخش دو روش مصرف تخم کتان برای لاغری را به شما می‌گوییم:

روش اول: نیم ساعت قبل از این که غذا بخورید یک قاشق پودر تخم کتان را برای لاغری مصرف کنید. البته بهتر است که پودر را در یک لیوان یا دو لیوان آب بریزید و میل کنید. در این صورت احساس سیری می‌کنید و غذای کمتری خواهید خورد.

روش دوم: در هنگام غذا خوردن تخم کتان را هم میل کنید. با این کار غذا کندتر هضم می‌شود و مدت زیادی را در معده خواهد ماند و کم کم انرژی آن آزاد می‌شود. این امر سبب می‌شود که سطح انسولین پایدار شود و اشتها به طور کاذب بالا نرود.

سخن آخر

در این مطلب از دلتا مگ، خواص تخم کتان برای لاغری و طریقه مصرف آن را به شما عزیزان گفتیم. آیا شما هم تجربه مثبتی از مصرف این دانه معجزه‌گر دارید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات شما را در قسمت دیدگاه‌ها بخوانیم.

یک نظر

  1. ناشناس

    21 مهر 1402 در 2:18 ب.ظ

    بسیارعالی.است.خیلی.ممنونم.از.کارکنان.دلتا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

5 بمب کلسیم که لبنیات نیستند!

منابع غذایی سرشار از کلسیم برای بدن بسیار مفید هستند. احتمالا می‌دانید که بدن انسان برای ر…