3 روش ساده برای تهیه میوه خشک در خانه بدون تغییر رنگ+ ویدئو

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید میوه‌های مختلفی را در خانه خشک کنید بدون آنکه تغییر رنگ بدهند، این مطلب را از دست ندهید.

یکی از کارهای جذابی که معمولا بسیاری از ما در فصل مختلف سال انجام می‌دهیم تهیه میوه خشک در خانه است؛ خشک کردن میوه باعث می‌شود شما میوه دلخواه خود را در هر فصل از سال که دوست دارید استفاده کنید؛ با توجه به اینکه قیمت میوه خشک در بازار بالا است، خودتان به راحتی می‌توانید در خانه به روش‌‌های مختلفی انواع میوه خشک را آماده کنید؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه میوه خشک را به شما آموزش دهیم؛ بنابراین اگر از خود می‌پرسید که چطوری میوه خشک کنیم سیاه نشه؟ تا پایان با ما همراه باشید.

بهترین روش برای تهیه میوه خشک درخانه

خشک کردن میوه کار بسیار راحتی است و حتما نیازی نیست که شما درخانه یک دستگاه میوه خشک کن داشته باشید به روش‌‌های متفاوتی می‌توان میوه را خشک کرد اما باید در این حین به یک سری از نکات توجه داشته باشید تا خواص میوه خشک باقی بماند و از بین نرود؛ در ادامه به دو روش ساده اشاره خواهیم کرد.

طرز تهیه میوه خشک در خانه

طرز تهیه میوه خشک در آفتاب

یکی از روش‌های قدیمی و ساده برای خشک کردن میوه، پهن کردن آن‌ها در آفتاب است؛ با توجه به اینکه این روش خشک کردن نیاز به مدت زمان بیشتری دارد، اما اگر شرایط استفاده از این روش را دارید بسیار مناسب است چرا که فواید آن حفظ می‌شود؛ برای استفاده از این روش لازم است که میوه‌ها را به صورت دلخواه یا حلقه مانند برش بزنید و هسته آن‌ها را خارج کنید.

سپس میوه‌ها را روی یک سبد با فاصله قرار دهید و سپس توری را روی یک سطحی قرار دهید که از زمین فاصله داشته باشد اینگونه هوا به راحتی جریان پیدا می‌کند؛ هر چند روز یک بار میوه‌ها را برعکس کنید تا هر دو طرف آن به خوبی خشک شود.

خشک کردن میوه در آفتاب

طرز تهیه میوه خشک در فر

اگر در خانه فر دارید به راحتی می‌توانید بهترین میوه خشک‌ها را در مدت زمان کم آماده کنید؛ یکی از فواید استفاده از فر این است که شما به راحتی می‌توانید نسبت به میزان خشک شدن میوه‌ها دسترسی داشته باشید و هر زمان که بخواهید آن‌ها را از فر خارج کنید؛ هنگام استفاده از این روش توجه داشته باشید که برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها، بهتر است دمای فر را کم کنید تا آب میوه‌ها به خوبی تبخیر شود؛ سپس مانند روش‌های قبل میوه‌ها را در اندازه بسیار نازک برش بزنید برای میوه‌هایی مانند انگور، توت فرنگی و گیلاس بهتر است که آن‌ها را به صورت کامل خشک کنید و برش نزنید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه ترشی گل کلم پاییزی

اگر می‌خواهید پوست میوه‌هایی مانند پرتقال و ..  را به راحتی جدا کنید لازم است آن‌ها را 1 دقیقه در آب جوش بیندازید و سپس به ظرف آب یخ منتقل کنید؛ با این روش به میوه‌ها شک وارد شده و پوست آن‌ها به راحتی جدا می‌شود؛ برای براق شدن میوه خشک نیز می‌توانید میوه‌ها را برای ده دقیقه در آبلیمو بگذارید و بعد با یک پارچه نخی آن‌ها را خشک کنید؛

لازم به ذکر است مدت زمان لازم برای خشک شدن هر میوه در فر متفاوت است؛ به گونه‌ای که برای خشک شدن سیب، گلابی، موز، هلو و آلو به 6 ساعت زمان نیاز است در حالی که برای انگور و گیلاس به 10 ساعت زمان نیاز است؛ در نهایت نیز میوه‌های خشک را به مدت 3 الی 4 روز در ظرف شیشه‌ای بریزید و درب آن را باز بگذارید تا رطوبت باقی مانده آن تبخیر شود.

خسک کرن میوه در فر

طرز تهیه میوه خشک روی بخاری

اگر در فصل زمستان هستید و می‌خواهید برای خشک کردن میوه از بخاری استفاده کنید، در ابتدا لازم است که میوه‌های دلخواه را به صورت حلقه‌ای برش بزنید؛ برای جلوگیری از تلخ شدن میوه بهتر است که پوست آن‌ها را جدا کرده و بعد برش بزنید اینگونه استفاده از آن راحت‌تر است و ظاهر زیباتری دارد.

در این روش هرچه برش‌های شما نازک‌تر باشد علاوه بر ظاهر زیبا به راحتی نیز خشک می‌شود؛ لازم به ذکر است برای خشک کردن سیب بهتر است بعد از خارج کردن هسته، وسط سیب را مانند ویدئو خارج کنید تا در هنگام استفاده زیر دندان نیاید؛ اگر به این دسته مطالب علاقه دارید، طرز تهیه انجیر خشک را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 693

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

اگر زمان کمی برای آشپزی دارید، این روش پخت مرغ را امتحان کنید

بعضی از غذاهایی که در رستوران سفارش می‌دهید و بعد از مدتی جزو طرفداران آن می‌شوید هم می‌تو…