راحت‌ترین روش تهیه کباب تابه ای دو رنگ مجلسی

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تهیه یک کباب تابه‌ای متفاوت و خوشمزه تنها کافی است به نکاتی که در این مطلب ذکر می‌شود عمل کنید.
طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

کباب تابه ای جزو آن دسته از غذاهای خوشمزه است که در مدت زمان کمی آماده می‌شود و ظاهری بسیار مجلسی دارد؛ روش‌های متفاوتی برای طرز تهیه کباب تابه ای وجود دارد و در آن می‌توان از سبزیجات دلخواه استفاده کرد؛ اما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روش پخت کباب تابه ای مجلسی را به شما آموزش دهیم که در آن از دو نوع گوشت چرخ کرده و مرغ استفاده می‌شود؛ به عبارت دیگر نام این غذا کباب تابه‌ای دو رنگ است.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای

برای تهیه این کباب تابه‌ای خوشمزه و مجلسی به 150 گرم سینه مرغ، 150 گرم گوشت چرخ کرده، 2 عدد پیاز متوسط، 2 قاشق زعفران دم‌کرده، 25 گرم کره، نمک، فلفل، زردچوبه و روغن به میزان لازم نیازمندید.

طرز تهیه کباب تابه ای
طرز تهیه کباب تابه ای مجلسی

این مقدار مواد ذکر شده برای دو نفر است؛ لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید حجم مواد را دو برابر کنید حتما مقدار گوشت مرغ و چرخ‌کرده را برابر در نظر بگیرید؛ این کباب خوشمزه با ظاهر بسیار زیبا می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تولدها و یا مهمانی‌های شما باشد.

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای ابتدا لازم است که سینه‌های مرغ را چرخ کنید و در یک کاسه مناسب کنار بگذارید؛ سپس یکی از پیازها را رنده زده و آب آن را به خوبی بگیرید و به ظرف مرغ اضافه کنید.

مرحله دوم

بعد از ترکیب کردن مرغ و پیاز، زعفران و ادویه‌های گفته شده را به آن اضافه کنید و با دست به مدت 5 دقیقه ورز دهید تا مایه کباب منسجم و مواد با یکدیگر ترکیب شوند؛ سپس درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 2 ساعت مواد در یخچال استراحت کند.

کباب تابه ای دو رنگ

مرحله سوم طرز تهیه کباب تابه ای

در این مرحله یکی دیگر از پیازها را رنده زده آب آن را بگیرید و با گوشت چرخ کرده ترکیب کنید و مانند مرحله قبل ادویه‌های لازم را به آن بزنید و با یکدیگر ترکیب کنید تا مواد منسجم شود؛ این مواد نیز مانند گوشت مرغ در ظرف درب‌دار بریزید و برای 2 ساعت در یخچال استراحت دهید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه آبگوشت بزباش ، غذای اصیل همدانی

مرحله چهارم

بعد از گذشت این مدت زمان کاسه‌ها را از یخچال خارج کرده و در یک تابه تفلون مقداری روغن بریزید؛ ترتیب مواد سلیقه‌ای و می‌توانید آن را به دلخواه خود در تابه بریزید؛ اما ما در این تصویر یک ردیف از گوشت چرخ‌کرده و یک ردیف از گوشت مرغ استفاده کرده‌ایم.

مرحله پنجم

بعد از ریختن مایه کباب در ماهیتابه، آن را به خوبی با دست به یکدیگر فشار دهید تا مواد به هم بچسبند؛ سپس ماهیتابه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و وقتی یک طرف کباب سرخ شد، به آرامی کباب‌ها را برگردانید تا سمت دیگر آن سرخ شود.

مرحله پایانی تهیه کباب تابه ای مجلسی

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در طرز تهیه کباب‌تابه‌ای به آن توجه داشت این است که شعله گاز نباید زیاد باشد؛ چرا که آب گوشت به سرعت تبخیر می‌شود و کباب‌ها ترد و شکننده می‌شوند؛ برای اینکه کیفیت کباب‌ها مانند کباب بیرون آبدار باشد، لازم است تا با حرارت متوسط پخته شود.

در نهایت بعد از اینکه تقریبا پخت کباب‌ها به پایان رسید، چند عدد گوجه فرنگی و فلفل سبز هم درون تابه قرار دهید تا سرخ شوند؛ کباب دو رنگ شما آماده است و می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر ریخته و نوش‌جان کنید؛ اگر به این گونه مطالب علاقه دارید طرز تهیه اکبر جوجه را در این مطلب مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

جوجه ترش دیگی، غذای اصیل گیلانی

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های درست کردن جوجه ترش گیلانی، تهیه آن در دیگ یا گمج است؛ که…