3 مورد از جاهای دیدنی کلاچای را بهتر بشناسید

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شمال ایران با تمام زیبایی‌ها و جاذبه‌های بکر و فوق‌العاده‌ای که دارد هرساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر ایران می‌شود. کلاچای یکی از شهرهای زیبای شمال کشور است که با جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود گردشگران زیادی را مجذوب می‌کند. با جاهای دیدنی کلاچای در این مقاله آشنا شوید.
جاهای دیدنی کلاچای

طبیعت زیبا و بکر و بی‌مثال و جاهای دیدنی کلاچای با آب‌ و هوای معتدل و خنک و جنگل‌های انبوهش چنان از رهگذران و گردشگران دلبری می‌کند که امکان ندارد کسی راهی این شهر شود و سفر لذت‌بخشی را تجربه نکند. فاصله تهران تا این شهر شمالی حدود 389 کیلومتر است که طی‌کردن آن به پنج ساعت زمان نیاز دارد. همراه دلتامگ سفری به این شهر زیبای شمالی داشته باشید.

معنی کلاچای

برخی قدیمی‌های این شهر معتقدند که چون زمانی این شهر بسیار پررونق و مملو از تولیدات دامی و جالیزی بوده نام قدیمی‌اش طلاچای بوده است. با این وجود برخی دیگر معتقدند که نام کلاچای در واقع همان گل لای جای است (جای گل‌ و لای)، بدین صورت که گل‌ و لای رسوب‌گذاری شده توسط رودخانه پلرود در این محل، سبب نام گلاجای بوده که بعدها به کلاچای تغییر یافته است. گیلان مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است و جاهای دیدنی گیلان برای گردشگران از شهری با هر سلیقه‌ای جذاب و دیدنی است.

جاهای دیدنی کلاچای

این شهر زیبا مملو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان است. سیاهکلرود، واجارگاه، پلرود، ساحل کلاچای، غار شهاب و آبشار سیاه لم تنها بخشی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های دیدنی این شهر سرسبز شمالی هستند.

خرید ویلا در شمال

ساحل کلاچای از جاهای دیدنی کلاچای

کلاچای شهری در استان گیلان است که بین رودسر و چابکسر واقع شده است. این شهر با دو بخش ماچیان و بی بالان یکی از شرقی‌ترین شهرهای گیلان است. کلاچای که بین جنگل‌های انبوه و سرسبز رشته‌کوه البرز از جنوب و دریای پهناور خزر از شمال قرار گرفته است، یکی از زیباترین سواحل شمالی کشور را دارد.

ساحل این شهر یکی از بکرترین و دست‌نخورده‌ترین سواحل ایران است که در بعضی نقاط شنی و در برخی نقاط دیگر ماسه‌ای است. تفاوت در جنس ساحل این منطقه باعث شده که یکی از بهترین لوکیشن‌های طبیعی برای عکاسی باشد. در کنار تمام این زیبایی‌ها پرواز مرغ دریایی بر فراز دریای باشکوه خزر، چشم‌انداز زیبایی را به وجود آورده است.

مطلب پیشنهادی:  6 ترفند کاربردی برای گرفتن تلخی بادمجان قبل و بعد از سرخ کردن

بازار کلاچای

یکی دیگر از جاهای دیدنی کلاچای پنجشنبه‌بازار آن است که در آن می‌توانید انواع محصولات محلی را ببینید و هر سوغاتی‌ای که دلتان بخواهد را تهیه کنید.

غار شهاب کلاچای از جاهای دیدنی کلاچای

یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار زیبا و شگفت‌انگیز این شهر شمالی، غار شهاب است که در دل جنگل دوآب واقع شده است. این غار یکی از یازده غار برتر گردشگری در گیلان محسوب می‌شود. بااین‌حال دیدن غار اصلا آسان نیست و نیاز به آمادگی بدنی زیاد و تجهیزات کوهنوردی دارد.

مناظر طبیعی کلاچای

سخن آخر

بقاع متبرکه امیر بنده بی‌بالان از جاهای دیدنی مذهبی شهر و  مزارع برنج و باغ‌های چای و مرکبات از دیگر جاهای دیدنی کلاچای هستند. جنگل دهقان ماچیان فضایی بسیار سرسبز با درختان انبوه و سر به‌ فلک‌ کشیده است که در سفر به این شهر حتما باید به دیدن آن بروید یا حداقل یک شبی را در آنجا کمپ بزنید و از زیبایی مناظر و هوای مطبوع آن لذت ببرید. در صورتی که قصد اجاره یا خرید ویلا در کلاچای را دارید می‌توانید از آگهی‌های سایت ملکی دلتا دیدن نمایید.

یک نظر

  1. علی اصغر صدیق

    29 شهریور 1402 در 3:59 ق.ظ

    سلام ، در تفسیر و ریشه یابی نام کلاچای ، هیچ اشاره ای به اینکه در این شهر و اطرافش صنعت تولید چای همچون لاهیجان در حد بسیار زیادی بوده و منطقه کلاً، چای تولید می‌شده، ناگفته نماند تولید برنج هم بسیار بوده . منتهی معلوم نیست اولویت تولید با کدام محصول کشاورزی بوده . بنظرم در این منطقه کلاً چای بوده و می‌تواندنام شهر کلاچای برگرفته از این اتفاق بوده باشد . این برداشت واقعی تر و نزدیکتر است به علت و ریشه نام این شهر .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…