طریقه مصرف کینوا برای لاغری با 2 دستور + ویدئو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طریقه مصرف کینوا برای لاغری را در ادامه این مطلب نوشته‌ایم، زیرا این غله مفید سرشار از فیبر و پروتئین است و مواد معدنی زیادی هم دارد که برای تناسب اندام و سلامت شما عزیزان مهم است.

حتما شما هم درباره غله کینوا تعریف زیاد شنیده‌اید و می‌دانید که این دانه برای لاغر شدن مفید است و ارزش غذایی بالایی دارد. اما چطور باید کینوا را برای لاغری مصرف کرد؟ در ادامه این نوشتار از دلتا مگ قرار است درباره طریقه مصرف کینوا برای لاغری بنویسیم و یک ویدئو هم آماده کرده‌ایم که در آن طرز تهیه یک سالاد خوشمزه با کینوا را آموزش می‌دهد. اگر ترجیح می‌دهید به جای قرص لاغری با روش‌های سالم لاغر شوید این مقاله را از دست ندهید.

درباره کینوا بیشتر بدانید

قبل از اینکه طریقه مصرف کینوا برای لاغری را به شما بگوییم بهتر است کمی بیشتر این غله مفید را بشناسید. جالب است بدانید این دانه اینقدر مفید است و اینقدر مواد مغذی دارد که متخصصان تغذیه به آن مادر همه غلات می‌گویند. کینوا یک غله کامل و حاوی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و فیبر است.

این دانه به دلیل مفید بودنش آنقدر عزیز شده است که سازمان ملل سال ۲۰۱۳ را به منظور مبارزه با گرسنگی در جهان به نام سال بین المللی کینوا نام گذاشت.

کینوا ماده مفیدی است که اصلا گلوتن ندارد؛ بنابراین مناسب‌ترین غذا برای افرادی است که به گندم حساسیت دارند و یا به بیماری سلیاک مبتلا هستند. انواع مختلفی از دانه کینوا وجود دارد که به شرح زیر است:

  • کینوا سفید
  • کینوا قرمز
  • کینوا سیاه

 

تاثیر کینوا بر لاغری

قبل از این که طریقه مصرف کینوا برای لاغری را بررسی کنیم بیایید ببینم این دانه چه تاثیری روی تناسب اندام شما می‌گذارد:

  • کینوا فیبر فراوانی دارد و مصرف فیبر برای کسانی که رژیم کاهش وزن داند بسیار مفید است؛ زیرا احساس سیری طولانی مدت به انسان می‌دهد و انررژی را در طول زمان آهسته آهسته آزاد می‌کند.
  • کالری کینوا خیلی کم است!  کالری کینوا خیلی پایین است و حجم بسیار زیادی را هم در معده اشغال می‌کند. بنابراین با کالری پایین فضای معده را پر می‌کند و کمتر گرسنه خواهید شد. همچنین کینواربرای کنترل دیابت هم خوب است زیرا شاخص گلیسیمی خیلی کمی دارد. درباره کالری برنج هم در مجله دلتا مطلب مفیدی نوشته ایم.
  • پروتئین بالای دانه کینوا باعث می‌شود که متابولیسم پایه شما بالا رود. این دانه ۹ آمینو اسید مهم بدن را در اختیارتان می‌گذارد و جایگزین خوبی هم برای گوشت محسوب می‌شود.
  • کینوا منگنز زیادی دارد که برای سلامت استخوان‌ها و لاغری بسیار مهم است؛ زیرا کمبود منگنز منجر به کم کاری تیرویید و پس از آن چاقی می‌شود.
مطلب پیشنهادی:  نان جو صبحانه‌ای مناسب برای تناسب اندام

طریقه مصرف کینوا برای لاغری انواع کینوا

طرز پخت دانه کینوا برای لاغری

طریقه مصرف کینوا برای لاغری آسان است، شما طی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌توانید انتظار پخته شدن کینوا را بکشید. طریقه مصرف آن تنها این است که آن را به خوبی بشویید و بعد در آب جوش بریزید تا بپزد.

طریقه مصرف کینوا برای لاغری

به یکی از روش‌های زیر می‌توانید از خواص کینوا برای لاغری استفاده کنید.

غذای هندی با کینوا

کینوا آپما یک غذای هندی است که بیشتر برای صبحانه آن را می‌خورند. برای درست کردن این غذا کافی است دانه‌های خردل، زیره و برگ کاری را تفت بدهید و بعد پیاز و گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای را به آن بیفزایید.  حالا کینواهای پخته شده را به آن اضافه کنید و میل کنید.

سالاد با کینوا

در ویدئو، طرز تهیه سالاد با کینوا آموزش داده‌ شده است. در این آموزش کافی است مقداری اسفناج با گوجه فرنگی و خیار نگینی خورد شده و کینوای پخته را با هم مخلوط کنید و میل کنید.

طریقه مصرف کینوا برای لاغری سالاد کینوا

چه زمانی کینوا را مصرف کنیم؟

حال که با طریقه مصرف کینوا برای لاغری آشنا شدید، بهتر است درباره زمان مصرف آن هم بیشتر بدانید. محدودیتی برای مصرف این غله مقوی وجود ندارد اما بهتر است آن را شب هنگام میل نکنید، زیرا در پایان روز بدن توانایی کمتری برای هضم غذای پر فیبر دارد و ممکن است اذیت شوید. البته از آنجایی که این دانه مقوی منیزیم و پروتئین بالایی دارد می‌تواند به داشتن یک خواب راحت کمک کند.

سخن آخر

کینوا یک دانه بسیار مقوی است که این روزها طرف‌داران زیادی هم دارد. از آنجایی که این دانه مواد غذایی زیادی دارد و حاوی فیبر بالایی است می‌تواند شما را بدون این که دچار کمبود مواد مغذی شوید لاغرکند. در این مطلب از مجله دلتا، طریقه مصرف کینوا برای لاغری را برایتان نوشتیم و امیدواریم از این دانه استفاده کنید و از تناسب اندام خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

این تنقلات بدون قند اما خوشمزه شما را چاق نمی‌کند

امروزه که همه افراد به دنبال لاغری و تناسب اندام و همچنین سلامت خود هستند، استفاده از تنقل…