5 ماده غذایی که برای کاهش اضطراب عالی هستند!

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاهش اضطراب برای سلامت روانی و جسمی شما خیلی مهم است. در واقع اضطراب مادر تمام بیماری ها است و باید آن را در بدن کم کنید. در ادامه 5 ماده غذایی به شما معرفی می‌کنیم که اضطراب را کاهش می دهند.
کاهش اضطراب

آیا می‌دانستید با تغذیه صحیح می‌توانید به سلامت روانی خود کمک کنید؟ طبق مطالعات جدید دانشمندان، غذاهایی با مواد مغذی غنی وجود دارند که می‌توانند به کاهش اضطراب کمک کنند و افسردگی را کم کنند.

کدام مواد غذایی برای کاهش اضطراب توصیه شده‌اند؟

اضافه کردن این غذاها به یک رژیم غذایی متعادل راهی طبیعی است که ممکن است با کاهش علائم اضطراب، تأثیر مثبتی بر سلامت روانی داشته باشد. به خاطر داشته باشید که اگرچه ثابت شده‌است که این غذاها در کاهش علائم اضطراب و افسردگی کمک می‌کنند، نمی‌توانند اختلالات سلامت روانی را درمان کنند. در ادامه پنج نوع غذایی را آورده‌ایم که به آرامش ذهن کمک می‌کنند و افسردگی را کاهش می‌دهند. داشتن اضطراب برای اغلب افراد بسیار آزار دهنده است و باعث ایجاد بیماری قلب شکسته هم می‌شود.

گیلاس برای کاهش اضطراب

گیلاس گیاهی است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد. به گزارش Healthline، گیلاس به کاهش التهاب مرتبط با اضطراب کمک می‌کند و همچنین هورمون‌های مرتبط با خلق و خوی مانند دوپامین و سروتونین را تنظیم می‌کند.
یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ بر روی ۱۷۹ نفر بزرگسال مبتلا به اختلال اضطراب عمومی انجام شد. در طی پنج سال، شرکت کنندگانی که روزانه ۱۵۰۰ میلی‌گرم عصاره گیلاس مصرف کردند، علائم اختلال اضطراب عمومی کمتری داشتند.

کاهش اضطراب با خوردن ماهی

ماهی سالمون

به گزارش Healthline، ماهی سالمون حاوی مواد مغذی مرتبط با سلامت مغز و روان، مانند ویتامین D، اسیدهای چرب امگا-۳، اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) و اسید ایکوساپنتائنوئیک (EPA) است. این مواد مغذی به تنظیم دوپامین و سروتونین که بر روی خلق و خوی تأثیر می‌گذارند و اضطراب را کاهش می‌دهند، کمک می‌کنند.
در طی آزمایشی، مردانی که در طی حدود شش ماه این ماهی سه بار در هفته مصرف می‌کردند، بهبود قابل توجهی در سلامت روان و علائم اضطراب داشتند. در مقابل، کسانی که به طور منظم ماهی سالمون مصرف نمی‌کردند، هیچ تغییری در کاهش اضطراب نداشتند. پژوهشگران باور دارند که این تأثیر به دلیل میزان بالای ویتامین D، DHA و EPA موجود در ماهی سالمون است.

شکلات تلخ برای کاهش اضطراب

شکلات تلخ به عنوان یک خوراکی شیرین شناخته می‌شود، اما در واقع فواید بسیاری برای سلامتی دارد و به عنوان یک سوپرغذا محسوب می‌شود. طبق اطلاعات انجمن روانپزشکی آمریکا، شکلات تلخ دارای فیبر، آهن، منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان است.
شکلات تلخ با اثرات مثبت بر خلق و خو با سلامت روان انسان مرتبط است. یک مطالعه از دانشگاه کالج لندن در سال ۲۰۱۹ نشان داد که افرادی که شکلات تلخ می‌خورند، احتمال گزارش علائم افسردگی را کمتر از کسانی که به هیچ گونه شکلاتی دست نمی‌زنند، داشتند. طبق گزارش انجمن روانپزشکی آمریکا، این تأثیر در مورد شکلات شیری مشاهده نشد.

مطلب پیشنهادی:  آیا از عواقب مصرف نکردن قرص امگا 3 خبر دارید؟

کاهش اضطراب با تغذیه درست

بلوبری

به گزارش وب‌سایت WebMD، بلوبری با آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی که دارد، به کاهش اضطراب و آسایش در افسردگی کمک می‌کند.
یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که در طی یک ماه، نوجوانانی که مکمل بلوبری مصرف می‌کردند، علائم افسردگی کمتری داشتند.
چندین مطالعه (شامل یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ و یک مطالعه در سال ۲۰۲۱) نشان داده‌اند که مصرف روزانه سبزیجات و میوه‌ها – مانند بلوبری – با بهبود سلامت روان مرتبط است.

یکی از مواد مغذی مهم که به کاهش اضطراب و تأثیر مثبت بر سلامت روانی کمک می‌کند، منیزیم است. منیزیم در مواد غذایی مانند بادام، بروکلی، بنیان، بنیان کاکائو، برنج قهوه‌ای، لوبیا سیاه و بلوبری وجود دارد. مصرف این مواد غذایی می‌تواند به تنظیم سطح سروتونین در بدن کمک کرده و اثر آرامش‌بخشی داشته باشد. درباره تاثیر قرص منیزیم در تناسب اندام هم مطلبی نوشته ایم.
یک رژیم غذایی متعادل با مصرف میوه‌ها، توت‌ها و سبزیجات به پیشگیری از علائم اضطراب و افسردگی کمک می‌کند.
همانطور که گزارش شده در روزنامه Deseret News، به عنوان یک میوه فوق‌العاده، بلوبری‌ها با ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و مزایای سلامت متنوعی همراه هستند.

انواع مغز برای کاهش اضطراب

مصرف مغزها می‌تواند خطر افسردگی را کاهش دهد. مغزها مواد غذایی فوق‌العاده‌ای هستند که سود زیادی برای سلامت روان و کاهش اضطراب دارند. مصرف روزانه یک مشت مغزیجات کاهش خطر بروز افسردگی مرتبط است. پژوهشگران متوجه شدند که افراد میانسال و سالمندانی که 30 گرم مغز مانند بادام، گردو، فندق و پسته می‌خوردند، کمتر احتمال مصرف داروی ضد افسردگی داشتند.

سخن آخر

با توجه به مطالعه جدید دانشمندان، یک رژیم غذایی مناسب که شامل مصرف میوه‌ها، توت‌ها، سبزیجات و مغزها است، می‌تواند به بهبود سلامت روانی و کاهش اضطراب کمک کند. این مطالعه نشان داده است که افرادی که میوه‌ها و مغزها را در رژیم غذایی خود جای داده‌اند، کمتر احتمال ابتلا به افسردگی دارند. در نتیجه، تغذیه سالم و شامل این مواد غذایی می‌تواند به بهبود سلامت روانی کمک کرده و خطر افسردگی و اضطراب مزمن را کاهش دهد.

تعداد کلمات مطلب: 760

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    18 شهریور 1402 در 9:39 ب.ظ

    بد نبود …

    پاسخ

  2. امیر

    10 مهر 1402 در 6:49 ب.ظ

    درمان این بیماری فقط برای مرفهین جامعه امکان دارد. نتیجه فرمایشات شما.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

۳ فاکتور ساده در سلامت تیروئید؛ سفری به دنیای هورمون‌ها

تیروئید غده‌ای پروانه‌ای شکل در گردن شماست که هورمون‌های تیروکسین (T4) و تری یدوتیرونین (T…