چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی چگونه باشد؟ + ویدئو

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی موضوع مهمی است و به همین دلیل ما در این مطلب به آن پرداخته‌ایم. اگر این کار غلط انجام شود ظرف‌ها به درستی تمیز نخواهند شد.

نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا اگر این کار به درستی انجام نشود، امکان ابن وجود دارد که همه قسمت‌های ظروف تمیز شسته نشوند و شما را بیمار کنند. این روزها استفاده از ماشین ظرفشویی رواج زیادی پیدا کرده است. به خصوص که امروزه اکثر خانم‌ها شاغل شده‌اند و وقت و انرژی زیادی برای انجام کارهای منزل ندارند.

در ادامه این مطلب از دلتا مگ به شما می‌گوییم که چگونه ظروف را در ماشین ظرفشویی بچینید تا هم عملکرد دستگاه بهتر شود و هم فضای بیشتری برای ظرف‌ها باشد.

چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

قبل از این‌ که نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی را بگوییم، بهتر است بدانید که با توجه به مدل و برند ماشین ظرفشویی شما ممکن است نحوه چیدمان قفسه‌ها و حجم داخلی آن متفاوت باشد. می‌توانید برای اطلاع از دقیق‌ترین حالت چیدمان ظرف ها به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

با این حال در ادامه این بخش ترفندی را به شما می‌گوییم که بتوانید از آن برای اکثر ماشین ظرفشویی‌ها استفاده کنید. در قدم اول باید تمامی ظروف را با یک دستمال تمیز کنید به طوری که اثری از زباله و باقی مانده غذا روی هیچکدام نماند. برای مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی گفته می‌شود که نیازی به تمیز کردن ظروف نیست؛ اما باز هم با به شما توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید. حال به نحوه چیدن هر نوع ظرف در ماشین می‌پردازیم:

نحوه چیدمان لیوان در ماشین

فنجان‌ها، کاسه‌ها و لیوان‌ها را به طور برعکس در قفسه بالایی دستگاه قرار دهید. برای نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی دقت کنید که این نوع ظرف ها را به هم نچسبانید تا آب در فضای خالی بین آن‌ها بتواند جاری شود و ظرف ها هنگام شستشو به یکدیگر برخورد نکنند.

مطلب پیشنهادی:  تاثیر انتخاب پرده در دکوراسیون داخلی

چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی 2

چیدن قاشق و چنگال در دستگاه

سر قاشق و چنگال را به صورت یکی در میان به  سمت بالا پ پایین بگذارید ولی حواستان باشد که تیغه چاقو‌ها باید به سمت پایین باشد تا هنگام برداشتن ظرف‌ها از ماشین دستتان آسیب نبیند.

آموزش چیدن قابلمه و ماهیتابه

قابلمه ها ظروف بزرگی هستند؛ بنابراین آن‌ها را طوری در ماشین ظرفشویی قرار دهید که جلوی حرکت آب‌پاش‌ها را نگیرند و دسته‌شان به گوشه ظرف یا بازوهای چرخنده ماشین گیر نکند. بهتر است ماهیتابه و ظروف را رو به پایین در جهت آب‌پاش دستگاه بگذارید.

آموزش نحوه چیدن بشقاب‌ها در ماشین لباسشویی

بشقاب‌ها را در قفسه پایینی دستگاه بگذارید و آن‌ها را طوری بچینید که قسمت رویی هرکدام به سمت وسط ماشین باشد تا آب به طور مستقیم روی بشقاب‌هایتان بپاشد. این ظرف‌ها را به ترتییب از بزرگ به کوچک در دستگاه از سمت بیرونی به طرف درون بچینید و آن‌هایی که هم‌ اندازه هستند را روبه روی هم در مرکز قرار دهید.

نحوه چیدن دیس و تخته‌ها در ماشین ظرفشویی

تمام ظرف های بزرگ این‌چنینی را در کناره‌های دستگاه قرار دهید تا آب و شوینده به راحتی به تمامی ظرف‌ها برسد. هیچوقت چاقوهای بزرگتان را در ماشین نشویید؛ زیرا باعث می‌شود به مرور زمان عملکرد دستگاه کند شود.

چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

سخن آخر

در این مطلب درباره نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی صحبت کردیم تا بتوانید بهترین بازدهی را از دستگاه خود بگیرید. آیا شما هم ایده یا ترفندی برای انجام این کار می‌شناسید؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…