2 مورد از مرموزترین و عجیب‌ترین غارهای دنیا + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در دنیا غارهای شگفت‌انگیز زیادی وجود دارد که بازدید از آن‌ها هوش از سر هر آدمی می‌برد. غارهای مرموز دنیا اسرار زیادی را از گذشته‌های دور در دل خود مخفی نگاه‌داشته‌اند.

 

غارهای مرموز دنیا مانند تونل‌هایی که به اعماق زمین راه پیدا کرده‌اند شما را تا جایی پایین می‌‌برند که با شگفتی‌های عجیبی در زمین آشنا می‌شوید. دلتامگ در این مقاله به معرفی دو مورد از مرموزترین غارهای دنیا پرداخته است، با ما همراه باشید.

غار لیانگ بوا از غارهای مرموز دنیا

در اندونزی و در جزیره فلورس غار شگفت‌انگیزی وجود دارد که هرچند کوچک است؛ اما جزء عجیب ترین غارهای جهان محسوب می‌شود. در سال 2003 گروهی از باستان‌شناسان و محققان توانستند در این غار عجیب که به‌تازگی و به شکل اتفاقی کشف شده بود، شروع به کاوش کنند.

آن‌ها در این غار اسرارآمیز بقایای ابزارهای مورد استفاده در جهان باستان و فسیل‌هایی به قدمت هجده هزار سال پیدا کردند. با ابزارهای کشف شده دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این غار حدود صدهزار سال پیش یکی از سکونتگاه‌های اجداد ما انسان‌ها بوده است.

پس از بررسی‌های بیشتر، اسکلت زنی در این غار پیدا شد که تنها یک متر قد داشت. آرام‌آرام اسکلت‌های بیشتری در این غار یافت شده که همگی متعلق به اجداد ناشناخته انسان‌ها بودند. وزن این گونه تازه کشف شده از 36 کیلوگرم تجاوز نمی‌کرده است. سن اسکلت زن کشف شده نیز به 30 سال می‌رسیده است.

تحقیقات نشان داد که این‌گونه انسانی بین صد و نود هزار تا پانصد هزار سال پیش روی زمین زندگی می‌کردند. بر اساس آنالیز قد و وزن اسکلت‌های یافت شده دانشمند نام این‌ گونه را هابیت نهادند.

غار لیانگ بوا

غار درینکویو از غارهای مرموز دنیا

غار عجیب و شگفت‌انگیز بعدی در کشور ترکیه واقع شده که یکی دیگر از غارهای مرموز دنیاست. در سال 1963 یکی از شهروندان ترکیه تصمیم به تعمیر خانه خود می‌گیرد. از آنجایی که خانه اشرافی این خانواده ترک آن‌قدر بزرگ بوده که هیچ‌گاه وقت کافی برای دیدن زیرزمین خود نداشتند، در هنگام تعمیر زیرزمین خانه به طور اتفاقی ورودی یک غار شگفت‌انگیز باستانی را پیدا می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  هوگویک، روستایی که همه در آن آلزایمر دارند

با پیدا کردن ورودی این غار مرموز انگار دری به جهانی دیگر در زیرزمین خانه این خانواده پیدا شد. محققان نام این غار را که به شهری باستانی باز می‌شد، درینکویو نهادند. این شهر زیرزمینی آن‌قدر بزرگ بوده که حدود بیست هزار نفر هم‌زمان می‌توانستند در آن زندگی کنند.

یکی از نکات عجیب مربوط به این غار مرموز این بود که حتی مکان‌هایی مخصوص برای نگه‌داری حیوانات و دامپروری و نگه‌داری از مواد غذایی نیز در این شهر زیرزمینی وجود داشت. با حفاری‌های بیشتر رازهای بیشتری برملا شدند.

غار درینکویو مکان زندگی انسان‌های اولیه نبود؛ چراکه در آن یک کلیسای کوچک و حتی مدرسه برای کودکان نیز ساخته شده بود! بر دیوارهای این غار نشانه‌هایی از تمدن دیده می‌شد و جایی برای زندگی مردمان دوره بیزانس بوده است. قدمت این شهر زیرزمینی به هفتصد و هشتاد تا هزار و صد و هشتاد میلادی برمی‌گردد. تونل‌های زیرزمینی این غار به شهرهای مختلف زیرزمینی منتهی می‌شود که هرکدام چندین کیلومتر از هم فاصله دارند.

غار درینکویو ترکیه

سخن آخر

غارهای مرموز دنیا به همین دو غاری که ما معرفی کردیم ختم نمی‌شوند. غار سون دونگ، غاری مملو از رازهای سر به مهر در ویتنام است که به‌عنوان بزرگ‌‌ترین غار جهان دارای شگفتی‌های زیادی است. در جنوب شرقی رومانی نیز می‌توان آثار یک غار باستانی در یک دشت وسیع متروکه را یافت که پر از حیوانات و خزنده‌های عجیب و ناشناخته است. حیواناتی که چشم بشر هیچ‌گاه آن‌ها را روی سطح زمین ندیده است.

تعداد کلمات مطلب: 553

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر بادام زمینی ایران کجاست؟

آیا شما می‌دانید که شهر بادام زمینی ایران کجاست؟ این شهر ه در شمال ایران قرار دارد در کنار…