4 مورد از جاهای دیدنی ماسوله که کمتر درباره آن‌ها شنیده‌اید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماسوله یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی استان گیلان است. اگر جاهای دیدنی ماسوله را ندیده‌اید یا اگر تصور شما این است که ماسوله فقط یک روستای پلکانی ساده است، این مطلب را از دست ندهید.
جاهای دیدنی ماسوله

خانه‌های پلکانی و بالکن‌های مزین به گل‌های شمعدانی و روستایی که در بین کوه‌ها و جنگل‌های سرسبز شمالی احاطه شده است، تصوری از روستای جذاب ماسوله است. جاهای دیدنی ماسوله تنها به خانه‌های پلکانی آن محدود نمی‌شود. همراه دلتامگ سفری به این روستای زیبای تاریخی داشته باشید.

خرید ویلا در شمال

ماسوله کجاست؟

ماسوله یکی از مقاصد گردشگری بسیار جذاب و دل‌ فریب ایران است. هر چند این روستا خود به‌ تنهایی یک جاذبه توریستی تمام‌عیار در استان گیلان است؛ اما در دل خود جاذبه‌های دیگری را نیز مخفی کرده است. فاصله ماسوله از شهر فومن حدود 36 کیلومتر است و با رشت تنها یک ساعت فاصله دارد. این روستا که در ارتفاع سه هزار متری سطح دریا واقع شده، یکی از خوش‌ آب ‌و هواترین نقاط کشور است که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران می‌شود.

قدمت این روستای تاریخی حیرت‌انگیز به هشتصد تا هزار سال پیش برمی‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های شمال کشور است. در ادامه مطلب به معرفی چند مورد از جاهای دیدنی ماسوله خواهیم پرداخت. در این مقاله نیز می‌توانید جاهای دیدنی گیلان را بشناسید.

روستای پلکانی ماسوله

پارک جنگلی ماسوله

یکی از جاذبه‌های بکر شهر ماسوله که با چشم‌اندازهای کوهستانی بی‌نظیر و درختان سرسبز انبوه و آب‌ و هوایی خنک و پاکیزه از هر گردشگری دلبری می‌کند پارک جنگلی ماسوله است. بخش عظیمی از این پارک زیبا با وسعت حدود ۲۴۰۰ هکتار از کوهستان‌ تشکیل می‌شود. این پارک در 35 کیلومتری غرب فومن واقع شده و انواع درختان فندق، راش، ممرز، توسکا، درخت آزاد، گیاهان دارویی و علفی را در دل خود جا داده است.

آبشار کوشم از جاهای دیدنی ماسوله

آبشار کوشم، بلندترین آبشار ماسوله با ارتفاع ۳۰ متر در انتهای دره جنگلی ماسوله و در ارتفاعات این منطقه قرار دارد. مسیر زیبای دسترسی به این آبشار با شیبی ملایم در امتداد رودخانه و در جهت مخالف جریان آب، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر ماسوله است که افراد علاقه‌مند به کوهنوردی را به سمت خود جلب می‌کند. پس از حدود یک ساعت کوهنوردی و عبور از چند آبشار کوچک به انتهای تنگه و یک دیواره سنگی می‌رسید که آب از بالای آن به پایین می‌ریزد و آبشار زیبای کوشم را به وجود می‌آورد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش بندانداختن صورت به آسان‌ترین روش

آبشار کوشم

قله شاه معلم یا ماسوله داغی

ماسوله داغی واژه‌ای ترکی به معنای کوه ماسوله است. این قله دومین قله بلند در استان گیلان است که مسیر دسترسی به آن بسیار سخت اما فوق‌العاده زیبا و شگفت‌انگیز است. در بالای این قله نیز مقبره‌ای به چشم می‌خورد که متعلق به یکی از افراد عابد و پرهیزگار منطقه بوده که همیشه برای سیر و سلوک راهی این مکان میشده است. این فرد شاه معلم نام داشته که پس از فوتش، مقبره‌ای به وصیت خودش در اینجا برای او می‌سازند.

ییلاق‌های ماسوله از جاهای دیدنی ماسوله

یکی از جذابیت‌های منحصر به‌ فرد ماسوله وجود ییلاق‌های زیبا و استثنایی در اطراف این روستای تاریخی است. ییلاق آندره، ییلاق للندیز و ییلاق کولبار تنها بخشی از مناطق خوش آب‌ و هوای این منطقه هستند که تفرجگاه‌های بی‌نظیری در شمال کشور محسوب می‌شوند.

پارک جنگلی ماسوله

سخن آخر

از دیگر جاذبه‌های طبیعی این روستای تاریخی می‌توان به آبشار خرم‌بو یا خربو، آبشار توریشوم، رودخانه و آبشار ماسوله رودخان و آبشار لار چشمه اشاره کرد. بقعه عون ابن علی، موزه مردم‌شناسی، خانه‌های پلکانی، امامزاده هاشم، محوطه باستانی، کاروانسراهای تاریخی و حتی بازار ماسوله که در آن می‌توانید سوغات روستای ماسوله را تهیه کنید، از دیگر جاهای دیدنی ماسوله محسوب می‌شوند که برای دیدن آن‌ها نیازی نیست از روستا خارج شوید. ماسوله قطعا یکی از زیباترین و جذاب‌ترین روستاهای گردشگری ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…