شرایط دریافت وام مسکن بازنشستگان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازنشستگان دارای وام‌های مختلفی هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها وام مسکن بازنشستگان است.
وام مسکن بازنشستگان

وام مسکن بازنشستگان برای خرید خانه به این افراد پرداخت می‌شود. زیرا بسیاری از بازنشستگان هنوز موفق به تهیه مسکن نشده‌اند. وام مسکن بازنشستگی به آن‌ها کمک زیادی در زمینه خرید خانه می‌کند. همراه دلتا مگ باشید.

وام مسکن بازنشستگان

وام مسکن از جمله وام‌هایی است که در سال‌های اخیر ذهن بسیاری از افراد از جمله بازنشستگان‌ را مشغول کرده است. در این مطلب ما برایتان شرایط دریافت وام مسکن بازنشستگان، مبلغ این وام و تمام موضوعاتی که ذهن شما را درگیر کرده است را بیان کرده‌ایم.

شرایط دریافت وام مسکن بازنشستگان

برای دریافت این وام ۷ شرط لازم و ضروری است.

  • شرط اول برای دریافت وام مسکن: حداقل باید ۵ سال از زمان بازنشستگی متقاضیان گذشته باشد. به بیان دیگر بازنشستگانی که سابقه بازنشستگی بالاتری دارند، در اولویت برای دریافت این وام قرار دارند.
  • شرط دوم: اقساطی که برای بازپرداخت این وام‌ها پرداخت می‌شود، به‌صورت مستقیم از حقوق بازنشستگان کسر شده و صندوق بازنشستگی مکلف به واریز اقساط این تسهیلات ظرف حداکثر ۱۰ روز از تاریخ پرداخت حقوق بازنشسته دریافت‌کننده تسهیلات به بانک مسکن هستند.
  • شرط سوم: این تسهیلات به گردن صندوق‌های بازنشستگی است.
  • شرط چهارم: مستمری این بازنشسته‌ای که درخواست وام مسکن بازنشستگان را کرده است نباید کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه باشد.
  • شرط پنجم: صندوق‌های بازنشستگی لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی وظیفه دارند بازپرداخت وام مسکن بازنشستگان را تا زمانی که تسویه کامل انجام بدهند، تضمین کنند.
  • شرط ششم: بر اساس آیین‌نامه مصوب هیات وزیران، بازنشسته‌ای که درخواست وام مسکن را دارد، نباید خود یا همسرش در ۱۰ سال گذشته واحد مسکونی خریده یا از تسهیلات خرید ساخت مسکن استفاده کرده باشند.
  • شرط هفتم: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان ثبت‌ اسناد و املاک شرایط احراز یا اختصاص یا عدم اختصاص وام مسکن برای خرید خانه به متقاضیان را به بانک مسکن ارائه می‌دهد.
مطلب پیشنهادی:  چند نکته مهم پیرامون معاوضه ملک

شرایط دریافت وام مسکن بازنشستگان

مبلغ وام مسکن بازنشستگان

پیرامون مبلغ وام مسکن بازنشستگان باید بگوییم افراد می‌توانند ۳۵۰ میلیون تومان دریافت کنند؛ اما اگر این افراد متأهل باشند، می‌توانند این وام را تا ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.

ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی

ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین‌اجتماعی برای همه مستمری‌بگیران این سازمان که متقاضی دریافت وام هستند، ضروری است. مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی باید جهت گرفتن وام، به کانون‌های بازنشستگی مراجعه کنند و باتوجه‌به شروط لازمی که این سازمان برای اخذ این وام، تعیین کرده است، اقدام به ثبت‌نام نمایند.

بانک مرکزی ایران جهت کمک به مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی و تأمین بخشی از هزینه‌های آن‌ها، تسهیلات بازنشستگان تأمین اجتماعی را در نظر بگیرند.

شرایط ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی 1402

  • متقاضیان باید حقوق مستمری خودشان را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت کنند
  • داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی برای متقاضیان ثبت‌نام وام بانک رفاه به مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی​ 1402 الزامی است.
  • شرایط سنی مستمری‌بگیران، برای دریافت این وام، در سال قبل برخلاف سال‌های گذشته، 70 سال نبوده و برای متقاضیان وام بازنشستگان تأمین اجتماعی، سن 77 سال در نظر گرفته شده است.
  • مستمری‌بگیران، باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.
  • مبلغ وام بازنشستگان تأمین اجتماعی، امسال به 8 میلیون تومان افزایش یافته و به مبلغ 20 میلیون تومان رسیده است.
  • هنگام ثبت‌نام، باید شماره‌تلفن همراه، به نام متقاضی دریافت‌کننده وام بازنشستگان تأمین اجتماعی باشد.

سخن آخر

در نهایت باید گفت دریافت وام مسکن بازنشستگان یکی از انواع وام‌هایی است که دولت به بازنشستگان می‌دهد و برای دریافت این وام، افراد باید شرایط لازم را داشته باشند.

ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی

پیشنهاد مطالعه: آیا حمل سلاح سرد مجازات دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

در این شرایط تمام ارث زن به همسرش می‌رسد

تقسیم ارث زن از جمله موضوعاتی است که در قانون مدنی ایران به آن اشاره شده است. قانون سهم زن…