جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در محله مجیدیه تهران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا می‌دانید اصلی‌ترین محله ارمنی‌نشین پایتخت کجاست؟ چقدر نام منطقه مجیدیه تهران را شنیده‌اید؟ اگر قصد خرید آپارتمان در مجیدیه تهران را دارید، این مقاله را از دست ندهید.
خرید آپارتمان در محله مجیدیه

آیا تا به‌ حال به خرید آپارتمان در مجیدیه تهران فکر کرده‌اید؟ محله مجیدیه یکی از زیباترین محله‌های شرق تهران است که در منطقه هشت پایتخت واقع شده است. اگر قصد خرید آپارتمان در مجیدیه را دارید تا انتهای این مقاله از دلتامگ با ما همراه باشید.

خرید آپارتمان در تهران

منطقه مجیدیه تهران

قدمت محله مجیدیه تهران براساس منطقه‌ای که در آن قرار گرفته به دهه بیست خورشیدی برمی‌گردد. زمانی که شاهزاده عبدالمجید میرزا معروف به عین‌الدوله که صدراعظم مظفرالدین‌شاه بود، تصمیم به ایجاد یک محله جدید در دارالحکومه می‌گیرد و بر همین اساس نام او بر روی پیشانی این محله تا امروز باقی می‌ماند.

منطقه مجیدیه یکی از محله‌های خوب شرق تهران است که در تقسیم‌بندی شهری پایتخت در منطقه هشت قرار گرفته و با محله‌های نارمک، مدائن، فدک و… همسایه است. بزرگراه همت از شمال، مسیل باختر از جنوب، خیابان کرمان از شرق و بزرگراه صیاد شیرازی از غرب این محله را محدود کرده‌اند.

نکته عجیب و جالب در مورد این منطقه و خرید آپارتمان در مجیدیه تهران این است که مجیدیه شمالی در منطقه چهار و مجیدیه جنوبی در منطقه هشت واقع شده‌اند. همین تفاوت منطقه‌ها باعث تفاوت قیمت در هر متر آپارتمان مجیدیه شده است.

خرید آپارتمان در مجیدیه

دسترسی به محله مجیدیه تهران

با توجه‌ به قرارگیری بزرگراه‌های همت و صیاد شیرازی در نزدیکی محله مجیدیه می‌توان گفت منطقه مجیدیه محله خوش‌مسیری محسوب می‌شود و دارای دسترسی بسیار خوبی به سایر نقاط شهر است. برای دسترسی به این محله با وسیله شخصی می‌توانید از طریق بزرگراه سردار سلیمانی (رسالت) و خیابان استاد حسن بنا اقدام کنید. این در حالی است که خیابان‌های کرمان، گلبرگ، مسیل باختر و ریحانی خیابان‌های اصلی برای دسترسی به این محله هستند. از طریق بزرگراه امام علی هم می‌توانید تا محله‌هایی مثل دارآباد، آجودانیه، شیان و لویزان بروید. همین دسترسی خوب و موقعیت مکانی خاص باعث شده افراد زیادی مشتاق خرید خانه در مجیدیه باشند.

نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به منطقه مجیدیه تهران ایستگاه‌های مترو صیاد شیرازی و خواجه عبدالله انصاری هستند. از طریق ایستگاه متروی جانبازان یا همان گلبرگ سابق نیز می‌توان به بخش شرقی محله مجیدیه دسترسی یافت.

خط بی‌آرتی پایانه آرژانتین به پایانه علم و صنعت که از بزرگراه رسالت عبور می‌کند در محله مجیدیه ایستگاه دارد. علاوه بر این اتوبوس‌های عادی نیز ایستگاه‌های زیادی منطقه مجیدیه دارند. اوضاع تاکسیرانی و ایستگاه‌های تاکسی نیز در این محله بسیار عالی است این در حالی است که وضعیت تاکسی‌رانی مجیدیه جنوبی به‌خاطر وجود میدان سبلان بهتر از مجیدیه شمالی است. از دو ایستگاه میدان رسالت و چهارراه پاسداران هم برای محله مجیدیه تاکسی وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:  بالاشهر یا پایین شهر تهران؟ مسئله این نیست!

مراکز درمانی محله مجیدیه

از مراکز درمانی این محله می‌توان:

مرکز درمان سوءمصرف مواد محیا: خیابان استاد حسن بنا جنوبی، روبروی بانک پاسارگاد
درمانگاه سیدان: خیابان جانبازان غربی، خیابان حیدری
درمانگاه همایون: خیابان جانبازان غربی
داروخانه مرکزی: واقع در خیابان 16 متری دوم، روبروی کوچه طالبی
داروخانه ملت: نبش کوچه عبدی
داروخانه چهارده‌معصوم: خیابان هدایتی را نام برد.

امکانات تجاری و تفریحی محله

امکانات رفاهی این محله در سطح قابل‌قبولی قرار دارد. اصلی‌ترین مرکز خرید منطقه مجیدیه، مرکز تجاری نور یا مرکز خرید دنیای نور در بزرگ‌راه سردار سلیمانی یا همان رسالت است. با این وجود در اکثر خیابان‌ها و کوچه‌ها نیز می‌توان مراکز خرید کوچک‌تر را یافت که نیاز ساکنین محله را برطرف می‌کنند.

همچنین در این محله چهار بوستان به نام‌های:

  • بوستان خانعلی در خیابان هدایتی
  • بوستان دهقان در نبش خیابان دهقان
  • بوستان شهید جهان‌پناه در خیابان منصوری
  • بوستان مجیدیه در خیابان منصوری وجود دارد.

قیمت خرید آپارتمان در مجیدیه تهران

اگر قصد خرید آپارتمان در محله مجیدیه را دارید در قدم اول باید مهم‌ترین خیابان‌های آن را بشناسید. مهم‌ترین خیابان این محله خیابان استاد حسن بنا است که از جنوبی‌ترین نقطه در مجیدیه جنوبی تا شمالی‌ترین نقطه مجیدیه شمالی امتداد یافته است. از دیگر خیابان‌های مهم محله مجیدیه تهران می‌توان خیابان‌های ریحانی، منصوری، شانزده‌متری اول و شانزده‌متری دوم، شهید کرد، کاووسی و امیر نیا را نام برد.

قیمت هر متر آپارتمان در این محله با توجه‌ به جنوبی یا شمالی بودن محله متفاوت است. می‌توان گفت اکثر خانه‌ها در این محله آپارتمانی هستند و خانه ویلایی در این محله کمتر به چشم می‌خورد. همچنین قیمت آپارتمان در مجیدیه شمالی و جنوبی به دلیل تفاوت منطقه‌ها متفاوت است. در زیر نمونه‌هایی از قیمت خرید آپارتمان در مجیدیه را برایتان از سایت ملکی دلتا آوردیم.

متراژ (متر)

سن بنا( سال ساخت) قیمت هرمترمربع(تومان)

قیمت کل( تومان)

91

5 سال ساخت 110,000,000

10,000,000,000

60

20 سال ساخت 88,000,000

5,000,000,000

140

16 سال ساخت 80,000,000

12,000,000,000



				

تعداد کلمات مطلب: 732

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله طرشت تهران، اصیل با قیمت مناسب برای خرید خانه

طرشت یکی از محله‌های اصیل شهر تهران می‌باشد که امروزه بسیار گسترش پیدا کرده و افراد زیادی …