راهنمای خرید بهترین کفش طبی

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در ملاک انتخاب کفش طبی، کارکرد و زیبایی را در کنار هم بگذارید تا ذهن و جسمی آسوده داشته باشید.
کفش طبی

انتخاب کفش معمولاً به وسواس و دقت در افراد منجر می‌شود، زیرا کفش بخشی از کاراکتر شما محسوب می‌شود. مهم‌تر از این کفش باید حافظ سلامت پای شما باشد. یکی از محصولات مورد توصیه پزشکان استفاده از کفش طبی مناسب است. کفش مناسب طبی شما را در پیاده‌روی‌های طولانی همراهی می‌کند، در صورتی که کمردرد یا پادرد داشته باشید نیز خرید این کفش الزامی است. آیا به سلامت پاهای خود اهمیت می‌دهید؟ با دلتا مگ همراه باشید.

در خرید کفش طبی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

کفش طبی

کفش طبی مناسب با داشتن مزیت‌های بسیار می‌تواند برای پیاده‌روی در یک مسیر سربالایی از احساس خستگی شما بکاهد، علاوه‌بر این در ساعات طولانی کار موجب آزردن پای شما نمی‌شود. همچنین مناسب افرادی است که کمردرد و پادرد دارند. در ادامه به بررسی بیشتر این قسم از کفش‌ها می‌پردازیم:

پاشنه استاندارد

پاشنه کفش باید منعطف و مستحکم باشد؛ طوری که سرجایش نمی‌لغزد و موجب پیچ‌خوردگی پا نمی‌شود. همچنین کفش منعطف در تحمل وزن شما موفق عمل کرده و شما فشار وزنتان را روی مچ پا احساس نمی‌کنید. در واقع کفش منعطف در استفاده طولانی مدت شما را همراهی می‌کند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، اندازه پاشنه است. درست است که زیبایی کفش‌های پاشنه‌دار با هیچ چیز قابل تعویض نیست اما‍ پاشنه‌ی کفش طبی باید استاندارد باشد یعنی به اندازه‌ای باشد که به زانو و کمر فشار وارد نشود. توجه کنید که پاشنه‌ی بلند کفش‌ها به پنجه و قوس پا آسیب می‌رساند. در حالت کلی کفش مناسب باید در حدود بین ۲.۵ الی ۵ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد.

پنجه پا

حتماً دقت کنید که قسمت پنجه کفش طبی که قصد خرید آن را دارید حدود 1.25 سانتی‌متر بین انگشت وسط و سر کفش فاصله داشته باشد و بهتر است در حین امتحان کفش انگشت خود را صاف کنید تا از فاصله حدودی آن مطمئن شوید. این مسئله در راه رفتن شما تأثیر دارد.

سایز مناسب پا

جالب است بدانید که سایز کفش‌های تولید‌کنندگان مختلف باهم فرق دارد؛ از این رو حتماً کفش را امتحان کنید تا از خرید خود رضایت داشته باشید.

کفش طبی زنانه

عرض مناسب کفش

یادتان نرود که متوجه عرض کفش مورد نظر نیز باشید. در صورتی که کفش مدنظر شما پهنای مناسب را نداشته باشد، قوزک پای شما تحت فشار بدنه‌ها ناراحت خواهد بود. در کنار پهنای مناسب باید به ابعاد مطلوب کفش نیز دقت کنید. در حالت کلی کفش طبی از فضای مطلوبی برای حرکت پاها و راحتی آن‌ها برخوردار است.

  • مزیت‌ استفاده از کفش‌های راحت طبی کاهش درد پا و کمر
  • کمک به بهبود مشکلات پوستی در پا نظیر: خار پاشنه، میخچه و…
  • تسریع جریان خون در بدن
  • کاهش دردهای عضلانی
  • احساس راحتی و داشتن روانی آسوده.
مطلب پیشنهادی:  اثبات توهین بعد از حذف اینستاگرام امکان پذیر است؟

آیا استفاده از کفی طبی می‌تواند جایگزین کفش طبی باشد؟

کفی کفش طبی

کفی‌های طبی برای افرادی که ناراحتی قوزک پا دارند یا برای کسانی که کف پاهایشان به گونه‌ای صاف و ناراحت است مناسب است. اما توجه داشته باشید که ممکن است کفی موردنظر با ساختار کفشی که در آن قرار می‌گیرد سازگار نباشد، در این صورت ممکن خوب جا نیفتد و موجب رنجش دوچندان پا گردد.

بیماری‌های رایج پا که با کفش طبی بهبود می‌یابند

بیماری‌های رایج پا می‌توانند در عملکرد روزانه افراد تأثیر بسزایی بگذارند؛ از جمله این بیماری‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • رویش خار پاشنه
  • درد در ناحیه کمر و زانو
  • کف پای صاف
  • درد در پاشانه پا
  • ناراحتی تاندون آشیل
  • گودی و فرورفتگی کف پا
  • ظاهر شدن پینه انگشتان پا
  • عارضه آرتریت
  • دیابت و مشکلات قندی خون

  • شکستگی مچ پا
  • ناراحتی ساق پا
  • ملتهب شدن فاشیا پلانتار پا.

زمان خرید کفش طبی

بهترین زمان خرید کفش

بهتر است هنگام عصر به خرید کفش طبی اقدام کنید تا پا به بزرگ‌ترین حالت خود رسیده باشد. در واقع پا به طور طبیعی کمی بزرگ می‌شود، به همین دلیل بعدازظهر خرید خود را انجام دهید. یادتان نرود که در هنگام خرید با کفش‌ها گام بردارید تا اندازه آن کاملاً متناسب با پای شما باشد.

پایان بندی

کفش در زندگی افراد دو کارکرد واضح دارد؛ به غیر از جنبه زیبایی، از جنبه سلامتی باید مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به آنچه تاکنون گفته‌ایم، شما باید وِیژگی‌های پاهایتان را در نظر بگیرید و متناسب با نیاز و سلیقه‌تان کفش طبی مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین در نظر داشته باشید که سلامت پا در زندگی و سلامت عمومی بدنتان تأثیر مستقیم دارد. آیا تا به حال اتفاق افتاده کفشی را خریداری کنید که در ابتدا مناسب پای شما باشد اما در ادامه موجب ناراحتی پاهایتان گردد؟

پیشنهاد مطالعه: مطلب کفش نامناسب قاتل قلب دوم شما! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…