بهترین تسبیح با سنگ‌های قیمتی را در بازارهای شهر ری پیدا کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر علاقه‌مند به دیدن بازارهای سنتی هستید که بتوانید همه مایحتاج خود را در آن پیدا کنید، سری به شهرری بزنید.

شهر ری یکی از مناطق قدیمی در جنوب تهران است که بازارهای تاریخی بسیاری در آن وجود دارد، که به دلیل دسترسی مناست این محله به سایر محله‌های تهران، شما به راحتی می‌توانید از این بازارها دیدن کنید و مایحتاج مناسب خود را خریداری کنید. به همین دلیل امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم بهترین بازارهای شهر ری را به شما معرفی کنیم.

چند نمونه از آگهی‌های شهر ری در سایت ملکی دلتا

آرامگاه بی بی شهربانو

بهترین بازار شهر ری کجاست؟

در بازارهای شهر ری می‌توانید انواع کالاهای مختلف مانند پوشاک، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، ظروف چینی و کریستال، لوازم بهداشتی و آرایشی را پیدا کنید؛ همچنین در بازار شهرری می‌توانید به دنبال محصولات خاص و منحصر به فردی باشید که ممکن است در دیگر بازارها یا مراکز خرید شهر تهران به آن‌ها دسترسی کمتری داشته باشید. مهم‌ترین بازارهای این شهر عبارتند از:

بازار باب‌الجبل شهرری

بازار باب الجبل یکی از بازارهای مشهور و پرطرفدار در شهرری است که در محله باب الجبل واقع شده و فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعددی در آن وجود دارد. در این بازار می‌توانید انواع کالاهایی مانند لباس‌ها، پوشاک، کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، مواد غذایی، اکسسوری‌ها و سایر محصولات مناسب را پیدا کنید. اگر به محصولات سنتی علاقه‌مند هستید این بازار انتخاب بسیار مناسبی است.

بازارهای شهرری

چهارسوق از محبوب‌ترین بازارهای شهر ری

این بازار در مرکز شهر ری واقع شده و به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب آن، همواره مورد توجه افراد بسیاری قرار دارد و روزانه   خریداران بسیاری از این بازار دیدن می‌کنند. درون این بازار انرژی بسیاری در جریان است و شما با دیدن از این بازار و شوروشوق مردم، احساس بهتری پیدا می‌کنید. در بازار باب‌الجبل علاوه بر خوراک و پوشاک، طلا و جواهرات نیز وجود دارد. در این بازار کافه‌، رستوران و فست‌فود نیز وجود دارد که در کنار خرید می‌توان از طعم لذیذ غذا در کنار خانواده لذت ببرد.

بازار شاه عبدالعظیم از قدیمی‌ترین بازارهای شهر ری

بازار شاه‌عبدالعظیم، یکی از بازار های تاریخی تهران است که در زمان صفویه ساخته شده و بعدها به دستور امیرکبیر بازسازی شده است. اکنون این بازار در امتداد شمال به جنوب حرم عبدالظیم قرار دارد که معماری سنتی و زیبای آن باعث شده توریست‌ها و بازدیدکنندگان بسیاری هنگام سفر به تهران از این بازار دیدن کنند.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین کاروانسرای دوره صفویه که در شهر ری قرار دارد

بازار شاه عبدالعظیم در گذشته به عنوان مرکز تجاری و تبادل کالاها در منطقه شهرری شناخته شد. این بازار شامل راهروهای باریک، کوچک و پر از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها است که محصولات متنوعی از جمله پوشاک، لوازم خانگی، مواد غذایی، اجناس دستبافت و صنایع دستی، ظروف سفالی و سرامیک، جواهرات و آثار هنری را عرضه می‌کنند.

معماری بازار شاه عبدالعظیم با استفاده از آجرهای سنتی، طرح‌های منحصر به فرد و کاشی‌های زیبا، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا برای مدت کوتاهی به گذشته سفر کنید.

بازارهای شهرری

بازار ساربان

بازار ساربانان یکی از معروف‌ترین بازارهای شهر ری است که در مرکز شهر قرار دارد که از معماری سنتی زیبایی برخوردار است؛ با ورود به این بازار با یک راهرو باریک مواجه می‌شوید که در آن محصولاتی مانند پوشاک، لوازم خانگی، ظروف سفالی، سرامیک، صنایع دستی، آشیانه‌های پرنده، کتاب و محصولات فرهنگی و هنری را عرضه می‌شود.

در این بازار صنایع دستی و هنری بسیاری زیبایی وجود دارد که گزینه خوبی برای هدیه و سوغاتی می‌باشد. از سوی دیگر اگر علاقه‌مند به غذاهای محلی هستید، این بازار انتخاب بسیار خوبی است؛ چرا که بیشتر رستوران‌های آن انواع غذاهای محلی را سرو می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین قیمت اجاره خانه و خرید آپارتمان در شهرری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله تهران ویلا کجاست؟ + امکانات محله و نمونه آگهی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به زندگی در خانه‌های ویلایی علاقه دارید و قصد دارید در …