میلیاردی شدن قیمت مسکن ملی واقعیت دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اینکه بعضا عنوان می‌شود به دلیل رشد قیمت مصالح ساختمانی، هزینه تمام شده واحدهای اقدام ملی مسکن میلیاردی شده، شایعه برخی دلالان است که می‌خواهند امتیاز واحدها را ارزان از مردم بخرند.
طرح مسکن ملی
به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمود محمودزاده در این رابطه اظهار کرد: اعداد و ارقامی که بعضی افراد غالبا در فضای مجازی در خصوص واحدهای اقدام ملی مسکن مطرح می‌کنند هزینه تمام شده این واحدها میلیاردی شده، شایعه برخی دلالان است.

وی افزود: قراردادهای واحدهای طرح ملی مسکن بر اساس شاخص سازمان برنامه و نظام فنی اجرایی کشور منعقد شده که مربوط به سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ است. این قراردادها با قیمت متری حدودا ۲.۸ میلیون تومان برای ساختمان‌های چهار طبقه به امضا رسیده که اگر طبقات اضافه شود این مبلغ مقداری افزایش پیدا می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت زمین و تسهیلات را تامین می‌کند، ولی خودش مجری نیست. این سازندگان بخش خصوصی هستند که مصالح ساختمانی مثل سیمان، فولاد، کاشی، سرامیک و غیره را می‌خرند، دستمزد می‌دهند و می‌سازند. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت زیر قیمت تمام شده واحدها را به متقاضیان تحویل دهند. طبیعی است که سود خود را در نظر می‌گیرند.

طرح مسکن ملی

واگذاری واحدهای طرح ملی مسکن بر اساس قیمت تمام شده

محمودزاده گفت: از روز اول که پروژه‌ها شروع شد قیمتی برای آن‌ها در نظر نگرفتیم و همیشه اعلام کردیم بر اساس قیمت تمام شده است.

مطلب پیشنهادی:  نوسازی 300 هزار واحد مسکونی فرسوده

وی با اشاره به افتتاح ۲۸ هزار واحد اقدام طرح ملی مسکن در هفته‌های گذشته بیان کرد: یکی از پروژه‌های اخیر که به بهره‌برداری رسید در شهر جدید پرند بود. اجرای این پروژه ۱۴ ماه طول کشید که قیمت ساخت آن متری ۴ میلیون تومان و قیمت زمین هم متری ۷۰۰ هزار تومان تمام شد و به متقاضیان تحویل دادیم. علت این بود که متقاضیان در این طرح همکاری داشتند و آورده خود را به موقع واریز کردند. از مردم تقاضا داریم برای جلوگیری از طولانی شدن پروژه‌ها در واریز به‌موقع آورده اهتمام لازم را داشته باشند.

مطالعه بیشتر: مطلب «بحران ساخت‌وساز و صعود قیمت‌ها» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …