شروط مجلس برای ساخت پروژه مسکن دولتی توسط شرکت های خارجی

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
عضو کمیسیون عمران خطوط قرمز و شروط مجلس برای ورود شرکت‌های خارجی (شرکت‌های چینی) به ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را تشریح کرد.
وام ساخت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مجتبی یوسفی، امروز فرصتی فراهم شده که در بحث ساخت پروژه مسکن دولتی امکان انتقال تکنولوژی وجود داشته باشد اما خط قرمز مجلس برای ورود شرکت‌های خارجی این است که تمام مصالح از داخل کشور تامین شود و همچنین در ساخت این پروژه از تکنسین، کارگر و مهندس داخلی استفاده شود.

مجتبی یوسفی اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که انبوه‌سازان داخلی در شرایط سخت و بدون حمایت دولت در سال‌های گذشته نیاز بازار را تامین کردند.

وی افزود: در حال حاضر اگر بنا است با حمایت مجلس و اختصاص اعتبارات برای اجرای پیشنهاد مجلس مبنی بر ساخت چهار میلیون مسکن (طرح جهش تولید مسکن) برای اولین بار اعتباراتی از جمله اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها تا سقف ۳۶۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یابد، باید این اعتبارات برای افزایش اشتغال و استفاده از توان داخل باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: یادمان نرود که همین شرکت‌های داخلی در سال‌های گذشته بدون حمایت دولت صادرات  خدمات فنی و مهندسی داشتند و نباید توان این شرکت‌ها را نادیده گرفت.

مطلب پیشنهادی:  هشدار به مشاوران املاک

یوسفی تاکید کرد: در این میان باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر  سهم مسکن در سبد خانوار به ۶۵ تا ۷۰ درصد رسیده است و نمی‌توانیم این نکته را نادیده بگیریم. از سوی دیگر در عین حال که مجلس حامی انبوه‌سازان داخلی است.

مجتبی یوسفی در ادامه خاطر نشان شد: اما مردم در ساخت پروژه مسکن دولتی در بخش کیفیت، قیمت و تعهدات تجربه خوبی ندارند و البته تمام این موضوعات به بدنه فنی و مهندسی بر نمی‌گردد و از جمله ایرادات مهم ساختارهای غلطی بود که ایجاد شده بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آمار خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی اعلام شد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …