هر آنچه که لازم است برای خرید خانه در منطقه 3 بدانید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
منطقه 3 یکی از زیباترین مناطق تهران است که از چشم‌انداز خوب و امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است، برای آشنایی بیشتر با این محله همراه ما باشید.
خرید خانه در منطقه 3

منطقه 3 در شمال شرق کلان‌شهر تهران قرار دارد که برای سرمایه‌گذاری در حوزه ملک و زمین، به دلیل برخورداری از بافت مناسب شهری بهترین انتخاب است و برای شما سکونت در یک منطقه آرام را به همراه می‌آورد. درصورتی‌که می‌خواهید از مزایای خرید خانه در منطقه 3 مطلع شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

با منطقه ۳ بیشتر آشنا شوید

منطقه 3 با مساحتی حدود ۳۲ کیلومترمربع یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهری در تهران به شمار می‌آید. این منطقه از شمال به بزرگراه‌های مدرس و صدر، از غرب به بزرگراه چمران، از جنوب به بزرگراه همت و رسالت و از شرق به خیابان پاسداران محدود می‌شود. بیشترین سفارتخانه‌های کشور در این منطقه قرار دارند. بهترین خیابان های منطقه سه می‌توان به قلهک، حسن‌آباد زرگنده، آرارات، اختیاریه، دیباجی، قبا، دروس و امانیه اشاره کرد.

امکانات رفاهی برای خرید خانه در منطقه 3

خرید خانه در منطقه 3 تهران یک انتخاب خوب و مناسب است چرا که از امکانات رفاهی و درمانی بسیار خوبی برخوردار است. این منطقه به سایر مناطق تهران دسترسی خوبی دارد.

  • وجود فضای سبز متعدد چون پارک ملت، پارک آب و آتش، بهشت مادران
  • سینما فرهنگ، جوان و قلهک
  • مراکز درمانی چون بیمارستان‌های؛ کودکان مفید، بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر، ایران‌مهر، خاتم‌الانبیاء، کیان، جواهری، پگاه، قلب و عروق رجایی، قلب و عروق محب، بیمارستان‌های چشم‌پزشکی نگاه و نور، بیمارستان تخصصی کلیه شهید هاشمی نژاد، بیمارستان روانپزشکی آیت‌الله صدر، بیمارستان زنان و زایمان هدایت، سوانح و سوختگی مطهری و ولی‌عصر

معرفی بهترین محله‌های منطقه 3

منطقه 3 از 12 محله تشکیل شده که هر یک ویژگی مخصوص به خود را دارند.

خرید خانه در منطقه 3

پاسداران

یکی از محله‌های مرفه‌نشین در منطقه ۳ پاسداران است. آنچه که باعث محبوبیت این محله در میان ساکنان تهران شده، امکانات رفاهی مناسب و دسترسی بسیار عالی آن به سایر نقاط تهران است. گرانترین خیابان منطقه سه می‌توان به ضرابخانه، احتشامیه، هروی، اختیاریه، دروس، فرمانیه و اقدسیه اشاره کرد. در این محله خانه‌هایی با بافت سنتی و مدرن وجود دارند که اکثرا از متراژهای بالایی برخوردار هستند. خرید آپارتمان در پاسداران می‌تواند علاوه بر رفاه و آسایش سرمایه‌گذاری پرسودی را برای شما به ارمغان بیاورد.

مطلب پیشنهادی:  قیمت آپارتمان نوساز در اندرزگو + جدول

محله دروس

دروس محله‌ای در شمال شرق تهران است که به دلیل خیابان‌بندی منظم و رعایت اصول شهرسازی، محیط دنج و آرام را برای ساکنان به‌وجود آورده است. بهترین گزینه برای خرید خانه در منطقه 3، محله دروس است.

محله اختیاریه

اگر دنبال یک منطقه خوش آب و هوا در منطقه 3 هستید، محله اختیاریه گزینه مناسبی است که درگذشته آن را با نام رستم‌آباد می‌شناختند. ارزانترین خیابان منطقه سه در مقایسه با سایر محله‌ها می‌توان به خیابان دیباجی، خیابان کاوه، خیابان رحمانیه و خیابان اخلاقی اشاره کرد.

محله منطقه 3

محله جردن

قدیمی‌ترین محله در منطقه 3 جردن است که بیشتر ساختمان‌های این محله به دلیل قدمت بالا خراب شده و برج‌های نوساز جای آن‌ها را گرفته است. محله جردن از میدان آرژانتین آغاز می‌شود و به کوچه مریم در الهیه منتهی می‌شود.

محله ظفر

محله ظفر از خیابان ولیعصر شروع می‌شود و به خیابان شریعتی ختم می‌شود. بیشتر ساختمان‌های این محله بافت مسکونی و اداری دارند که به دلیل مجاورت با محله میرداماد حجم ترافیک در آن بالا است.

خرید خانه در منطقه 3

محله قلهک

چنانچه قصد خرید خانه در منطقه 3 تهران را دارید، قلهک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این محله از شمال به خیابان دولت، از غرب به خیابان شریعتی و محله زرگنده، از جنوب به میرداماد و از شرق به دروس محدود می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: با 5 منطقه در حال پیشرفت تهران آشنا شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

قیمت اجاره خانه در تهران + معرفی محله‌های ارزان

گزارش اکو ایران نشان می‌دهد که خرید و فروش مسکن در تهران رکود پیدا کرده است و معاملات مسکن…