بهترین محله‌های تهران را بشناسید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب محله برای سکونت، اولین و مهم‌ترین شرط برای خرید یا اجاره ملک است. تا انتهای این گزارش با ما همراه باشید تا با تعدادی از بهترین محله‌های تهران آشنا شوید.
بهترین محله‌های تهران را بشناسید!

مسلما محله و منطقه انتخابی برای خرید و اجاره آپارتمان بسیار حائز اهمیت است. برای هر شخصی، امکانات محله، سطح سواد افراد ساکن در آن، دسترسی محله، تراکم جمعیت، آب و هوا و …. بسیار مهم است. هر محله‌ای در تهران ویژگی‌های خوب و بد خود را دارد. اینکه شما کدام محله را برای سکونت انتخاب می‌کنید، کاملا به شرایط خودتان بستگی دارد. حال اگر خواهان آشنایی بیشتر با بهترین محله‌های تهران هستید، تا انتهای این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

محله الهیه، از بهترین محله‌های شمال تهران

الهیه را کمتر کسی است که نشناسد. این محله در ناحیه 7 منطقه 1 تهران قرار گرفته و به محله‌ای لاکچری معروف است. در این محله ساخت و ساز آپارتمان‌های لوکس بسیار رواج داشته است. البته که هنوز هم ساختمان‌های قدیمی و کلنگی هم در آن دیده می‌شود. محله الهیه از سمت غرب تا خیابان ولیعصر، از شرق تا جاده قدیم شمیران و پل رومی، از شمال تا تجریش و ازجنوب تا پارک وی امتداد پیدا کرده است. این محله علاوه بر دسترسی عالی، آب و هوای خوبی نیز داشته و از نظر سواد، ساکنین آن افراد با سوادی هستند. پس اگر به دنبال محله‌ای لوکس و اعیان نشین هستید، می‌توانید به دنبال خرید آپارتمان در محله الهیه بروید.

محله الهیه، از بهترین محله‌های شمال تهران

محله نیاوران، با اصالت و قدیمی

این محله اصیل نیز در شمال تهران واقع شده و تا حدودی مرفه نشین است. امکانات رفاهی-گردشگری بالا، آب و هوای خوب و موقعیت مکانی این محله، افراد زیادی را به خرید یا اجاره ملک ترغیب می‌کند. نیاوران از غرب با محله تجریش، از شرق با محله خوش آب‌وهوای دارآباد، از جنوب با فرمانیه و از شمال با ارتفاعات کلک‌چال در ارتباط است.

مطلب پیشنهادی:  ایرانی‌ ها چند خانه در ترکیه خریداری کردند؟

محله فرمانیه، کلکسیونی از برج ها و ساختمان های مدرن

این محله بسیار مدرن، تعداد زیادی از پنت هوس‌های تهران را در دل خود جای داده است. در این محله بر خلاف نیاوران، خانه‌های قدیمی و کلنگی به چشم نمی‌خورد و تقریبا تمامی خانه‌ها بازسازی شده است. به‌علاوه قیمت ملک در این محله بالا است.

محله فرمانیه، کلکسیونی از برج ها و ساختمان های مدرن

جردن، محله‌ محبوب تهران

این محله که قدیمی‌ها آن را با نام نلسون ماندلا یا خیابان آفریقا می‌شناسند در حال حاضر از نظر بافت یکی از نوسازترین محلات پایتخت به حساب می‌آید که از قضا بسیار هم گران و لاکچری است؛ اما این گران بودن به هیچ عنوان از تقاضای مردم برای سکونت در محله جردن کم نکرده است. جردن یکی از محلات شمالی شهر تهران است که به واسطه نزدیکی به محله‌های الهیه، امانیه، داوودیه و توانیر از موقعیت بسیار خوبی بهره‌مند شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت اجاره در تهران و سایر شهرها چقدر افزایش یافت؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…