تاثیر مخرب میز و صندلی بر سلامتی شما!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کمردرد یکی از شایع‌ترین مشکلات در بین افراد با سنین مختلف است. اگر شما هم تجربه کمردرد دارید، این مطلب برای شماست.
آسیب به ستون فقرات

میز و صندلی خود در محیط کار را هوشمندانه انتخاب کنید. این توصیه‌ای است برای همه‌ افرادی که ساعاتی طولانی پشت میز می‌نشینند و حرکتی ندارند. بدن انسان طوری طراحی شده که تحرک داشته باشد. حتی در زمان خواب هم بدن شما، هوشمندانه و خودکار، حرکت‌های لازم را انجام می‌دهد. مثلا پهلو به پهلو می‌شود. درصورتی که هوشیار نیستید و تصمیم به حرکت ارادی نگرفته‌اید. وقتی بنا به شرایط کاری، برای مدتی طولانی در یک وضعیت می‌مانید، سیستم نگهدارنده‌ ستون فقرات شما دچار خستگی بیش از حد می‌شود. به‌ خصوص اگر این وضعیت مناسب نباشد، به یک نقطه از بدن شما فشار زیادی وارد می‌شود و درد را احساس می‌کنید. اگر به هشدارهای بدن توجه نکنید و شرایط فیزیکی را به نفع سلامتی خود تغییر ندهید، باعث آسیب به ستون فقرات خود می‌شوید. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا با یک سری توصیه‌ها از این آسیب جلوگیری کنید.

کمر درد

نکاتی برای جلوگیری از آسیب به ستون فقرات

صندلی مناسب انتخاب کنید

صندلی شما باید با ابعاد بدن شما متناسب باشد و نباید بدن شما را تحت فشار قرار بدهد. یک راه برای تشخیص این که صندلی مناسب شما است یا خیر این است که باید بتوانید راحت در صندلی جابه‌جا شوید. نشیمنگاه صندلی شما نباید خیلی سفت یا خیلی نرم باشد. صندلی خیلی سفت و خیلی نرم به یک اندازه باعث آسیب به ستون فقرات شما می‌شود و احتمال کمر درد را بالا می‌برد. صندلی‌های سفت در طولانی‌مدت به یک نقطه خاص از بدن فشار می‌آورد، خون‌رسانی و اکسیژن‌رسانی را کم می‌کند و در نتیجه باعث کمر درد می‌شود.

به ژست نشستن خود توجه کنید

هنگامی که روی صندلی می‌نشینید، مفصل ران شما باید زاویه‌ ۹۰ درجه داشته باشد. در غیر این صورت لازم است تا از زیرپایی استفاده کنید. اشکالی ندارد اگر زانوها قدری از ران بالاتر قرار بگیرند. همچنین بهتر است مچ پا هم در شیب قرار بگیرد. زیرپایی‌های متحرک و قابل تنظیم موجود در بازار به نحوه نشستن شما کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  2 تمرین تنفس برای خواب راحت و آسوده

برای پیشگیری از آسیب به ستون فقرات در انتخاب میز دقت کنید

ارتفاع میز شما باید با متناسب با قدتان باشد. به طوری که فرد برای کار کردن با وسایل روی میز خم نشود. علت اینکه بعضی‌ها قوز می‌کنند همین موضوع است. برای پیشگیری از قوز، بهتر است درست نشستن را تمرین کنید. قوزبندهایی که در بازار به فروش می‌رسند، چاره‌ای برای درمان قوز نیستند. حتی گاها این مشکل را تشدید می‌کنند، زیرا بدن به یک جسم خارجی عادت می‌کند تا با فشار شانه‌ها را عقب نگه دارد و دیگر خود فرد برای درست نشستن و قوز نکردن تلاشی نمی‌کند.

فعالیت جسمانی

بی‌تحرک نباشید

باید سعی کنید هر ۲۰ دقیقه یک‌بار وضعیت بدن خود را تغییر دهید. مثلا از جای خود بلند شوید و چند قدم راه بروید یا به پشتی صندلی کاملا تکیه کنید. ورزش کردن برای پشت میز نشین‌ها بسیار اهمیت دارد. چون تحرک کمی دارند و با ورزش کردن می‌توانند عضلاتشان را آماده‌تر و ورزیده کنند. توجه کنید بهتر است به جای ورزش‌های سنگین به صورت نامرتب، ورزش‌های سبک ولی طبق یک برنامه منظم را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: علائمی که نشان می‌دهد شما افسردگی شغلی دارید!

تعداد کلمات مطلب: 512

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

3 غذای کمپینگ ساده و مقوی + 5 دستور مرینیت مرغ کبابی

در این مقاله از مجله دلتا، 3 غذای کمپینگ برای وعده‌های غذایی یک روز و 5 دستور مرینیت مرغ ر…