چرا زبان بدن مشتریان در فروش اهمیت دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مشتریان به چه دلیلی با مشاوران املاک ارتباط چشمی برقرار نمی‌کنند؟
دلتا مگ

به گزارش دلتا مگ، از نگاه روانشناسان حرکات بدن و صورت خریداران واقعی تا حد زیادی حقایق بسیاری را درباره فکر و شخصیت آنان به شما انتقال می‌دهد. برای اینکه به شناخت بهتر افکار و رفتار مشتری برسید باید جزئیاتی از زبان بدن مشتریان را به شما آموزش بدهیم. بهتر است جهت فروش ملک از زبان بدن مشتریان مطلع باشید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون تاثیر زبان بدن مشتریان بر فروش ملک تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

با نظر به اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌های کار یک مشاور مسکن، تشخیص مشتری واقعی از میان تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان به دفاتر املاک است، به کاربردن و تشخیص زبان بدن مشتریان کمک می‌کند تا فروش بیشتر و بهتری داشته باشید. شما به عنوان یک مشاور مسکن باید بتوانید حدس بزنید که مشتری به چه موضوعی فکر می‌کند؟ یا قصد انجام چه کاری را دارد؟ اما باید بدانید که تشخیص افکار مشتری کار آسوده‌ای نیست.

بسیاری از افراد با دسترسی به اطلاعات روانشناسی یاد گرفتند چگونه افکار و احساسات خود را پنهان کنند. اما جزئیات ریزی هستند که می‌تواند به یک مشاور مسکن در خصوص تشخیص رفتار خریداران کمک کند.

زبان بدن مشتریان

هر دو پای خریداران با شما حرف می‌زند

فرض کنید مشتریان زیادی برای بازدید از یک واحد مسکونی آمده‌اند و شما قصد دارید قسمت‌های مختلف خانه را به مشتریان نشان دهید. برای اینکه از طریق زبان بدن مشتریان متوجه شوید با کدام مشتری باید مدت زمان بیشتری حرف بزنید و با کدامیک باید کمتر صحبت کنید، در ابتدا باید به پاهای خریداران نگاه کنید.

مشتری‌ای که تمایلی برای خرید ملک ندارد، معمولا یک یا هر دو پای خود را به سمت خروجی دفتر املاک قرار می‌دهد، انگار قصد دارد از دفتر املاک خارج شود.

اما مشتریانی که تمایل به خرید دارند، هنگام صحبت با شما هر دو پای خود را به سمت شما قرار می‌دهند و هنگام نشستن یک پای خود را بر روی پای دیگری می‌اندازند. این شکل از نشستن یعنی برای رفتن عجله‌ای ندارد و مایل به شنیدن حرف‌های شما است.

 

تاثیر زبان بدن مشتریان

چرا باید به چهره خریداران دقت کنیم؟

آیا تا کنون برای شما اتفاق افتاده است که به سوالی پاسخ بله بدهید، ولی در واقع منظور شما “خیر” باشد؟ خریداران در اکثر مواقع می‌خواهند رفتاری مودبانه داشته باشند، حتی اگر تمایلی به خرید کردن از شما نداشته نباشند.

مطلب پیشنهادی:  کارهای ضروری برای داشتن ناخن‌های زیبا

بنابراین اگر از واحد مسکونی که شما معرفی می‌کنید، شروع به تمجید کردند، ولی هنگام صحبت کردن سر خود را تکان دادند، ممکن است خیلی صادقانه با شما حرف نزده نباشند.

برخی روانشناسان اعتقاد دارند که دست به سینه بودن به عنوان زبان بدن مشتریان یک فرد حتما به معنای عدم علاقه او به حرف زدن با طرف مقابل نیست. در واقع آن‌ها می‌گویند این دیدگاه قدیمی گاهی اشتباه است و مردم به دلایل گوناگون می‌توانند دستان خود را بر روی سینه بگذارند.

برخی عادت به این کار دارند. همچنین برخی دیگر از افراد در این حالت احساس راحتی می‌کنند. البته گاهی هم به دلیل سردی این کار را انجام می‌دهند.

حتما به ویژگی‌های جسمی به عنوان زبان بدن مشتریان دقت کنید، در همین حال توجه کنید که مشتری لبخند می‌زند یا نه، چون چهره مشتریان واقعی هنگام صحبت با شما حالت مثبت‌تری دارد.

تاثیر زبان بدن بر فروش

 دلایل اهمیت طرز نگاه‌ کردن مشتریان

اگر مشتری هنگام بازدید از واحد مسکونی، به جای نگاه کردن به شما، خانه را نگاه کند به احتمال بسیار زیاد برای خرید خانه تصمیم جدی ندارد.

روانشناسان معتقدند که اگر مشتری مایل به دریافت جزئیات بیشتر درباره خانه نباشد، با شما ارتباط چشمی برقرار نمی‌کند. پس اگر مشتریان هنگامی که با آن‌ها صحبت می‌کنید، مستقیما به شما نگاه کنند، نشانه خوبی است برای اینکه علاقه به خرید از شما دارند.

نتیجه‌گیری: آگاهی از جزئیات تاثیر زبان بدن مشتریان به مشاوران املاک، قدرت تشخیص بهتری برای شناسایی مشتریان علاقه‌مند به خرید ملک ارائه می‌دهد.

مطالعه بیشتر: تاثیر هوش کلامی بر پیشرفت مشاوران املاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…