چطور به زبان بدن دیگران پی ببریم؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در هر ملاقات پیش از اینکه حرفی بزنیم یا حرفی بشنویم به رفتار و حرکات فرد مقابل خود توجه می کنیم. وقتی در یک مهمانی برای نخستین بار فردی را می بینید، از روی چهره یا حالات فرد مورد نظر تصمیم می‌گیریم که با او دوست شویم یا خیر.
زبان بدن

به گزارش دلتا مگ، اکثر پژوهشگران حوزه مهارت‌های ارتباطی معتعقدند که کلمات تنها برای انتقال پیام کاربرد دارند. در صورتی که زبان بدن برای ارائه دیدگاه‌های شخصی است که ممکن است در برخی از موارد به عنوان جایگزینی برای انتقال پیام‌های شفاهی به مخاطب استفاده می‌شود. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون تاثیر این زبان جهت فروش ملک تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

به طور مثال یک زن می‌تواند با تاثیر نگاهش ، مردی را تحت تاثیر خود قرار بدهد. همچنین شخصی ماهر با گوش دادن به صدای افراد دیگر بتواند حدس بزند که او چه حرکتی را می‌خواهد در مرحله بعدی انجام بدهد. همچنین با نگاه کردن به رفتارهای هر فرد، زبان یا لهجه‌ای که می‌خواهد با آن حرف بزند را پیش‌بینی می‌کنند.

زبان بدن

افشای افکار و احساسات از طریق زبان بدن

جالب است بدانید که وضعیت عاطفی و روحی ما از طریق زبان بدن به دیگری انتقال می‌یابد. هر حالت یا حرکت رمزی برای تشخیص عواطف دیگران است. به عنوان مثال حالت تکان دادن سر نشانه نه گفتن است و دلیل اصلی آن به دورانی که کودک شیخوار است بر می گردد.

وقتی در یک مهمانی می‌بینید شخصی سر خودش را می‌خاراند، در واقع این حرکت نشانه عرق ریختن، وجود شوره سر، نداشتن اعتماد، فراموش کاری و پنهان کردن حقیقت است. اما ما چطور بفهمیم که که او از خاراندن سرش چه فکری در سر دارد؟ در واقع حرکات و رفتارهایی که به طور همزمان در فرد مورد نظر دیده می شود، می‌تواند معنای زبان بدن دیگری را به ما انتقال دهد.

مطلب پیشنهادی:  6 تکنیک پاک کردن شوره کولر

 

زبان بدن

کلید اصلی تشخیص زبان بدن چیست؟

کلید اصلی پی بردن به این زبان، گوش دادن به گفته‌های دیگران و دقت کردن به شرایط صحبت کردن آنها است. زیرا از این راه می‌توانیم متوجه وضعیت عاطفی دیگران شویم و هم در تشخیص دروغ از حقیقت به مهارت دست پیدا کنیم.

اما این زبان پیچیده‌تر از این است که با دانستن چند نکته بتوان رفتار طرف مقابل را بررسی کرد. برای پی بردن به آن معمولاً باید چند حرکت و رفتار را هم‌زمان با هم بررسی کرد تا به درستی بتوان آن را تشخیص داد.

نتیجه‌گیری:

به نظر می‌رسد که زبان بدن سخت‌تر از آنچه باشد که با اطلاع یافتن از چند نکته ابتدایی بتوان رفتار مشتری خود را پیش‌بینی کرد. در نتیجه بهتر است برای اطلاعات بیشتر درباره زبان بدن با دلتا مگ همراه باشید.

مطالعه بیشتر: زبان بدن افراد خودشیفته را بشناسید

تعداد کلمات مطلب: 399

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

با این 4 تکنیک همسر خود را مطیع کنید

مطیع کردن همسر تنها با سیاست‌های زنانه صورت می‌گیرد. قبل از هر چیز دوست دارم به شما بگویم …