اجرای قانون اخذ مالیات از سوی شهرداری

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران از نگه‌داری خانه‌های خالی به مدت 3 تا 6 سال توسط دلالان ملکی خبر داد.
مالیات

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس گفته‌های رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، با وجود اینکه واسطان در بازار مسکن خانه خریداری می‌کنند، برای 3 تا 6 سال خانه‌ها را خالی از سکنه نگه می‌دارند. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون خانه‌های خالی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران پیرامون مالیات بر خانه‌های خالی از اجرای قانون دریافت مالیات بر خانه‌های خالی و لاکچری توسط شهرداری‌ها خبر داد.

مالیات

 وجود۲۰ درصد از خانه‌های خالی در تهران

میثم مظفر در صحن شورای شهر تهران با اشاره به حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در شورای شهر گفت:« ۲۰ درصد از خانه‌های خالی کشور با عدد تقریبی ۵۰۰ هزار واحد در استان تهران است که برآورد می‌شود ۳۰۰هزار واحد آن در شهر تهران و ۲۰۰هزار واحد آن در پیرامون و حاشیه شهر تهران واقع شده است.»

وی تاکید کرد: «دلالان ملکی ، املاک را در تهران خریداری می‌کنند. سپس طی یک دوره رکود ۳ تا ۶ ساله آنها را خالی نگه می‌دارند. درنتیجه همزمان با پیک دوره‌ای تورم و افزایش قیمت مسکن ،آنها را می‌فروشند.»

مظفر در خصوص نوسانات اخیر از تاثیر مخرب خانه‌های خالی بر بازار اجاره خبر داد.

این مقام مسئول درباره سامانه ممیزی املاک شهرداری تهران از شمارش اطلاعات کامل و موشکافانه این سامانه‌های تخصصی ابراز امیدواری کرد.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون مالیات بر خانه‌های خالی هستید، مطلب« اخذ مالیات از خانه‌های خالی» را در دلتا مگ بخوانید.

مطلب پیشنهادی:  ظرفیت نهضت ملی مسکن در پردیس

مالیات

ابزار‌های مختلف شهرداری برای وصول مالیات

فرض مثال شهرداری به راحتی ‌می‌تواند از طریق این سامانه برای شناسایی املاک لوکس، خانه‌های بالای ۳۵۰ متر منطقه یک را بر اساس انتخاب سیستمی با کدپستی و مشخصات مالک اعلام نماید. همچنین شهرداری ابزارهای مختلف و قدرتمندی را برای وصول این مالیات چه مالیات بر خانه‌های خالی و چه مالیات بر خانه‌های لوکس در اختیار دارد.

به طور مثال شهرداری تهران به آسانی از این طریق می‌تواند خانه‌های لاکچری بالای 350 متر را برطبق انتخاب سیستمی همراه با کد پستی و اطلاعات مالک شناسایی کند. همچنین شهرداری‌ها ابزارهای گوناگون و قدرتمند را برای وصول مالیات بر خانه‌های خالی و لاکچری را در نظر می‌گیرند.

نتیجه‌گیری

در پایان مظفر در خصوص اجرای چنین قانونی، همکاری شهرداری‌ برای آسانتر کردن فرایند اخذ مالیات بر خانه‌های خالی را مهم ارزیابی کرد. بنابراین درآمد ماحصل این مالیات‌ها به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد، این قانون که بیشتر از دو سال به مرحله اجرا نرسیده است، درنهایت عملیاتی می‌شود.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب «امکانات فازهای مختلف شهر پردیس » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…