برگه مالیاتی برای مالکان خانه‌های لوکس ارسال می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محمد تقی پاکدامن، معاون درآمدهای مالیاتی پیرامون ابلاغ بخشنامه‌ به ادارات از ارسال برگه مالیاتی به درب منازل خانه‌های لوکس خبر داد.
خانه های لوکس

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، سازمان امور مالیاتی با نوشتن نامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی پیرامون بزرگداشت مالیات‌دهندگان از ارسال برگه مالیاتی خانه‌ها و خودروهای لوکس به درب خانه‌های آنها خبر داد.

لازم است بدانید که افرادی که اقدام به خرید خانه‌ لوکس در سایر استان‌های کشور کرده‌اند، مشمول این قانون مالیاتی نیز می‌شوند. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون مالیات خانه‌های لوکس تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

محمد تقی پاکدامن، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص بخشنامه‌ای که به ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ شد، علاوه بر انتشار در سامانه‌های این سازمان از ارسال برگه‌های مالیاتی به درب منازل مشمولان خبر داد.

خانه های لوکس

دریافت مالیات از خانه‌های بالای 10 میلیارد تومان

گفته می‌شود که بر طبق بندهای (خ) و (ش) تبصره 6 قانون بودجه سال گذشته، واحدهای آپارتمانی بالای 10 و خودروهای بالای یک میلیارد تومان باید مالیات بر خودرو و خانه‌های گران‌قیمت را بپردازند.

چندی‌پیش، سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای به صاحبان‌خانه و خودروهای لوکس که تاکنون مالیات خود را نپرداخته‌اند، اظهار کرد:« تا یک ماه دیگر برای پرداخت مالیات فرصت دارند. در غیر اینصورت از طریق عملیات اجرایی و توقیف اموال آن‌ها نسبت به وصول مالیات اقدام می‌کند. »

مطلب پیشنهادی:  قیمت خرید خانه در ترکیه به پول ایران و ارزان‌ترین شهرها

 

خانه های لوکس

صدور برگه اجرایی دریافت مالیات برای مالکان خانه‌های لوکس

سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:« پیرو اعلام مالیات واحدهای مسکونی گران‌قیمت و مالیات مالکان خودروهای با مجموع ارزش بیش از یک میلیارد تومان در اجرای حکم بند(خ) و (ش) تبصره(۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، برگ اجرایی دریافت مالیات برای مالکان واحدهای مذکور که تاکنون نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام نکرده‌اند، صادر می‌شود.

همچنین از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir به آنها ابلاغ و از طریق پیامک نیز اطلاع‌رسانی شده است.»

نتیجه گیری

به نظر می‌رسد که سازمان امور مالیاتی به منظور تعدیل درآمد و ثروت در بین اقشار جامعه تصمیم به دریافت مالیات از خانه‌های لوکس بالای 10 میلیارد تومان را دارد.

مطالعه بیشتر:   قانون مالیات بر خانه های لوکس راه بهبود بازار مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…