شهروندان روس و ایرانی بزرگترین خریداران املاک در ترکیه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در ماه گذشته میلادی، شهروندان روسیه با خرید هزار و ۸۸۷ واحد مسکونی، در صدر فهرست خریداران خارجی املاک و مستغلات ترکیه قرار گرفتند و پس از آنها نیز، شهروندان ایران و عراق به ترتیب با ۹۸۷ و ۸۰۷ واحد مسکونی، در رتبه های دوم و سوم جای دارند.
معاملات

به گزارش دلتا مگ به نقل از شفقنا، از سال 2017 تا 2021، در مجموع 41715 اقامتگاه در آنتالیا به خارجی‌ها فروخته شده است. کشورهایی که بیشترین املاک را از آنتالیا خریداری کرده‌اند روسیه، ایران، عراق و آلمان هستند.

بیشترین تعداد معاملات خرید و فروش در استانبول در آنتالیا انجام می‌شود. بر اساس داده‌های اداره آمار ترکیه، میزان فروش املاک و مستغلات در این کشور به شهروندان خارجی در ماه ژوئن نسبت به ماه مشابه در سال گذشته میلادی، ۸۱.۸ درصد افزایش یافته است. رتبه‌های اول تا سوم خریداران خارجی مسکن در این کشور در ماه گذشته میلادی، از آن شهروندان روسیه، ایران و عراق بوده است.

داده‌های رسمی که اداره آمار ترکیه امروز (سه‌شنبه) منتشر کرد، حاکی از آن است که در ماه ژوئن گذشته، در مجموع هشت هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی در سراسر این کشور به شهروندان کشورهای دیگر فروخته شده است.

املاک ترکیه

مطالعه بیشتر:
رشد قیمت مسکن در ترکیه دو برابر ایران

بر اساس داده‌های اداره آمار ترکیه، میزان فروش املاک و مستغلات در این کشور به شهروندان خارجی در ماه ژوئن نسبت به ماه مشابه در سال گذشته میلادی، ۸۱.۸ درصد افزایش یافته است.

این داده‌های رسمی همچنین نشان می‌دهد که در ماه گذشته میلادی، شهروندان روسیه با خرید هزار و ۸۸۷ واحد مسکونی، در صدر فهرست خریداران خارجی املاک و مستغلات ترکیه قرار گرفتند و پس از آنها نیز، شهروندان ایران و عراق به ترتیب با ۹۸۷ و ۸۰۷ واحد مسکونی، در رتبه های دوم و سوم جای دارند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین خانه‌های تهران

املاک ترکیه

در ماه ژوئن در مجموع ۱۵۰ هزار و ۵۰۹ واحد مسکونی در این کشور به فروش رفته که نسبت به ماه پیش از آن، ۲۲.۶ درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی نیز ۱۱.۷ درصد افزایش یافته است.

در پایان گفتنی است که در سال گذشته میلادی حدود ۷ هزار ملک در ترکیه توسط مردم ایران خریداری شده است که نسبت به سال‌های گذشته، افزایش حدود ۱۰ برابری داشته است. از سال ۱۳۹۷ و با افزایش نرخ ارز در کشور، خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان افزایش چشمگیر پیدا کرده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «علت سرمایه‌گذاری ایرانیان در ترکیه» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 351

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

تهاتر ملک چیست و چه مزایایی دارد؟

در معاملات معمول در ازای پرداخت پول، کالا یا خدماتی دریافت می‌شود اما در معاملات تهاتر، اف…