صفر تا صد خرید آپارتمان در بلوار فردوس

1
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بلوار فردوس، محله‌ای با آب و هوای خوب است که مورد توجه بسیاری از مردم قرار می‌گیرد. همچنین دسترسی به امکانات بروز و اساسی افراد را ترغیب می‌کند تا در این محله اقدام به خرید ملک نمایند.
بلوار فردوس

انتخاب و خرید خانه از تصمیمات مهم در زندگی هر فرد به شمار می‌رود. همین امر باعث می‌شود تا فرد نسبت به این موضوع وسواس بیشتری به خرج دهد. چراکه باید مبلغی را که پس‌انداز کرده است صرف خرید خانه کند. بنابراین باید خرید ملک در مکانی صورت گیرد که برای فرد آرامش و آسایش را به همراه داشته باشد. از سوی دیگر با توجه به اوضاع نابسامان مسکن و مبالغ هنگفتی که بابت خرید ملک باید پرداخت کنید لازم است قبل از انجام هر معامله‌ای تحقیقات لازم را انجام دهید و با آگاهی کامل از محیط مورد نظر اقدام به خرید آپارتمان نمایید. چنانچه قصد خرید ملک در بلوار فردوس را دارید تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

چهل پنجاه سال پیش، بلوار فردوس از مناطق خارج از شهر تهران به شمار می‌رفت که از آب و هوای خوبی برخوردار بود و باغ‌های متعددی در آن وجود داشت. اما با گذشت زمان و افزایش تقاضا برای ساخت مسکن، به تدریج باغ‌ها جای خود را به آپارتمان‌های بلند دادند. به گونه‌ای که امروزه بلوار فردوس تبدیل به منطقه‌ای پر تردد و  نوساز شده که در منطقه 5 شهرداری تهران قرار دارد. این محله در گذشته یک‌پارچه بود اما با احداث بزرگراه ستاری، محله فردوس به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. همین جداسازی منجر شد تا امکانات هر یک از این قسمت‌ها نیز متفاوت باشد. بلوار فردوس غرب از ترافیک کمتری برخوردار است. همین ویژگی این محله را به محیطی آرام تبدیل کرده است. اگر به دنبال سکونت در محیطی آرام و با منیت بالا هستید بلوار فردوس بهترین انتخاب برای شما است.

بلوار فردوس

موقعیت جغرافیایی بلوار فردوس

محله بلوار فردوس شرقی با معابر مهمی چون بزرگراه ستاری، بزرگراه آیت الله کاشانی، ناصر حجازی، مهندس بازرگان، فردوس غربی، سازمان آب، مالکی، گلستان شمالی، جهرمی، رامین جنوبی، احمدی، قبادی، حسن آباد، وفا آذر جنوبی، عقیل، ابراهیمی پوربسابی شمالی، وفا آذر شمالی، علی حسینی، رامین شمالی و ولیعصر متصل گردیده است. از سوی دیگر بلوار فردوس غربی از شمال با بزرگراه علامه جعفری، از شرق با بزرگراه ستاری، از غرب با کوی ارم ، از سمت جنوب به اتوبان تهران- کرج محدود شده است. خیابان‌های مهم این محله شامل خیابان بهار شمالی و جنوبی، خیابان ورزی شمالی و جنوبی، خیابان پروانه، بلوار شقایق و خیابان لاله می‌باشند.

بلوار فردوس

راه‌های دسترسی به بلوار فردوس

بلوار فردوس به دلیل متصل بودن به بزرگراه و اتوبان منجر شده تا از لحاظ دسترسی کاملا غنی باشد. این محله در طرح ترافیک زوج و فرد قرار ندارد. بنابراین می‌توانید هر ساعت از روز با اتومبیل شخصی خود در این محله رفت و آمد کنید. از سوی دیگر محله بلوار فردوس جزو اولین محله‌های تهران بوده که به خط مترو مجهز شده است. خط متروی صادقیه و ارم سبز امکان تردد راحت را برای ساکنان این منطقه فراهم کرده است. علاوه بر آن ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی فراوانی در این محله به چشم می‌خورند که منجر شده تا ساکنان این محله از لحاظ حمل و نقل مشکلی نداشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب در حوزه ملک، مطلب «شهرک غرب، محله‌ای با معماری نوین» را در دلتا مگ بخوانید.

بلوار فردوس

امکانات بلوار فردوس

امکانات رفاهی، عامل اصلی در انتخاب یک محله برای خرید خانه به شمار می‌آیند. قسمت شرقی بلوار فردوس در مقایسه با بلوار فردوس غربی به دلیل نزدیکی به متروی صادقیه پر جمعیت‌تر و به طبع دارای ترافیک بیشتری‌ است. اما در کل می‌توان گفت این محله به دلیل مجاورت با باغات متعدد از آب و هوای خوبی برخوردار است. به گونه‌ای که در گذشته عده‌ای از افراد برای پیاده‌روی این منطقه را انتخاب می‌کردند. علاوه بر آن دو مرکز خرید معروف مانند آیریک سنتر است. در این مرکز خرید هرنوع اقلام مورد نیاز مانند پوشاک، کیف و کفش و لوازم آرایش در این پاساژ وجود دارد. همچنین پاساژ آبشار که مانند یک بازارچه محلی در بلوار فردوس شرقی خودنمایی می‌کند. وجود این مراکز تجاری باعث شده تا عده‌ زیادی برای خرید این محله را انتخاب کنند. در نتیجه شاهد بار ترافیکی بالایی در این محله هستیم.

مطلب پیشنهادی:  دلایل رهاشدگی قیمت‌ مسکن

اما وجود پارکینگ‌های طبقاتی در این پاساژها این امکان را برای شهروندان به وجود آورده تا دغدغه‌ای برای پارک ماشین نداشته باشند و با خیالی راحت خرید کنند. بلوار فردوس دارای آموزشگاهای فراوانی است که باعث شده تا افرادی که قصد خرید ملک در این محله را دارند مشکلی برای ثبت‌نام فرزندان خود نداشته باشند. وجود بوستان‌های متعدد مانند پارک اقاقیا، پارک الهام و پارک ارم منجر شده تا افراد زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود این محله را انتخاب کنند. پارک ارم مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید که هرگونه امکانات تفریحی مانند شهربازی، استخر و باغ وحش در آن وجود دارد. با وجود آنکه این محل بیمارستان ندارد اما دارای درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شبانه روزی متعددی است. از ویژگی‌های مثبت دیگر این منطقه وجود حسینیه‌ها و مساجد متعدد است که در ایام محرم حال و هوای خاصی به این محله می‌بخشند.

بلوار فردوس

قیمت آپارتمان در بلوار فردوس

اگر قصد خرید ملک در یک محله خوش آب و هوا را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از بازدید از هرجای دیگر تهران ابتدا سری به محله بلوار فردوس بزنید. بلوار فردوس محله‌ای با بافت تقریبا نوساز است. بیشتر آپارتمان‌های این منطقه نوساز بوده اما در میان آن‌ها ساختمان‌هایی با بافت قدیمی نیز به چشم می‌خورند. تقسیم‌بندی این محله به دو قسمت شرق و غرب منجر شده تا امکانات در هر یک از این سمت‌ها نیز متفاوت باشد.

قیمت خانه در هر کدام از این قسمت‌ها بسته به امکانات متفاوت است. در مقایسه این دو قسمت شرق و غرب باید گفت که، از ویژگی‌های مهم بلوار فردوس شرق دسترسی راحت به امکانات رفاهی است. از سوی دیگر همین عامل منجر شده تا این قسمت از محله از ترافیک بیشتری برخوردار باشد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که اولویت اول خود را دسترسی راحت به امکانات می‌دانید بلوار فردوس شرق بهترین انتخاب برای شما است. در غیر این صورت اگر به دنیال محیطی آرام به دور از شلوغی برای خرید خانه هستید بلوار فردوس غرب را انتخاب کنید. با همه این تفاسیر در کل این محله به دلیل آب و هوای خوب و امکانات فراوان، متوسط قیمت خانه در آن نسبت به میانگین قیمت آپارتمان در سایر محله‌های تهران، متوسط رو به بالا است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب در حوزه ملک، مطلب «تهران‌پارس محله‌ای با امکانات ویژه» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 1047

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. […] بیشتر با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب «صفر تا صد خرید آپارتمان در بلوار فردوس»را مطالعه […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه تورم مسکن و اجاره بها در اروپا و ایران

به گزارش خبرآنلاین : بررسی روند رشد اجاره‌ بها در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که کش…