تهرانپارس، بهترین محله شرق تهران برای زندگی

3
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر علاقه‌مند به خرید آپارتمان در تهرانپارس هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با این محله بیشتر آشنا کنیم.
تهرانپارس

خرید خانه برای هر فرد از انتخاب‌های مهم او در زندگی است و از آن مهم‌تر محله‌ای است که می‌خواهد در آن خانه بخرد. بنابراین باید خرید خانه در مکانی صورت گیرد که برای فرد آرامش و آسایش را به همراه داشته باشد. از سوی دیگر با توجه به اوضاع نابسامان مسکن و مبالغ هنگفتی که بابت خرید ملک باید پرداخت کنید، لازم است قبل از انجام هر معامله‌ای تحقیقات لازم را انجام دهید و با آگاهی کامل از محله اقدام به خرید نمایید. چنانچه قصد خرید آپارتمان در محله تهرانپارس را دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

خرید خانه در تهران

محله تهرانپارس کجاست؟

تهرانپارس یکی از محله‌های قدیمی تهران است و به دو بخش تهرانپارس شرقی و تهرانپارس غربی تقسیم می‌شود و از نظر تقسیمات مناطق شهری تهران در منطقه 4 و منطقه 8 تهران قرار گرفته است و با محله‌های نارمک، دردشت، علم و صنعت و اوقاف از جنوب و غرب همسایه است و با محله‌های گلشن، جوادیه، کوهسار، مجید آباد و قنات کوثر از شمال و شرق همسایگی دارد. محله تهرانپارس از شمال به بزرگراه شهید زین‌الدین، از جنوب به خیابان دماوند، از شرق به بلوار شاهد و از غرب به بزرگراه شهید باقری ختم می‌شود. این محله از 4 فلکه اصلی تشکیل شده که در ادامه بیشتر به جزئیات این محله می‌پردازیم.

آشنایی با محله‌ تهرانپارس غربی

همان‌طور که گفتیم تهرانپارس غربی در منطقه 4 شهرداری قرار دارد و قیمت خانه‌ها در مقایسه با تهرانپارس شرقی بالاتر است چرا که بیشتر امکانات رفاهی در این منطقه قرار دارد. شهرک امید، شهرک پارس و شهرک فرهنگیان از بهترین محله‌ های تهرانپارس غربی هستند.

آشنایی با محله تهرانپارس شرقی

می‌توان گفت تهرانپارس شرقی از ادغام دو محله خاک سفید و جوادیه به وجود آمده که در منطقه 8 شهرداری تهران واقع شده است. تهران‌پارس شرقی در مقایسه با تهران‌پارس غربی کوچک‌تر است و از ترافیک کمتری برخوردار است و در مجاورت پارک جنگلی سرخه حصار  و کوهسار قرار دارد.

خرید آپارتمان در تهرانپارس

راه‌های ارتباطی محله تهرانپارس

این محله از لحاظ دسترسی بسیار عالی می‌باشد. چراکه بین چند بزرگراه اصلی شهر قرار گرفته است. علاوه بر آن خیابان‌کشی مدرن این محله باعث شده تا حمل و نقل با سرعت بیشتری انجام گیرد. این منطقه در طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا قرار ندارد و به راحتی می‌توان از اتومبیل خود استفاده کرد. دسترسی به بزرگراه‌های زین الدین، شهید باقری، شهید یاسینی و سردار سلیمانی، تهرانپارس را محله‌ای مناسب برای سکونت کرده است. از طرف دیگر تهرانپارس از نظر ناوگان حمل و نقل عمومی و دسترسی به خطوط اتوبوسرانی و بی‌آر‌تی و مترو جایگاه خوبی دارد. خط تندرو چهار راه تهرانپارس به پایانه آزادی، خط اتوبوس چهار راه تهرانپارس به میدان رسالت، خط پایانه علم و صنعت به پایانه افق، خط میدان رسالت به شهرک شهید بهشتی و خط چهار راه تهران‌پارس به شهرک پارس از جمله خطوط اتوبوس و بی‌آرتی محله تهرانپارس هستند. وجود ایستگاه مترو فرهنگسرا واقع در خیابان جشنواره، مقابل فرهنگسرای اشراق، ایستگاه مترو شهید باقری در تقاطع بزرگراه رسالت و باقری و ایستگاه مترو تهرانپارس در تقاطع بزرگراه رسالت و خیابان 123، رفت و آمد به این محله را بسیار راحت‌ کرده است.

مهمترین خیابان و میدان های تهرانپارس کدامند؟

محله تهرانپارس دارای 60 کوچه اصلی است که در بخش‌های شرقی و غربی آن قرار دارند. خیابان دماوند تا بزرگراه زین‌الدین محدوده شماره‌های زوج خیابان‌ها را شامل می‌شود، در حالی که خیابان‌های عمودی با شماره‌های فرد از 103 تا 139 وجود دارند. بلوار اصلی تهرانپارس از فلکه چهارم شروع شده و تا سه‌راه تهرانپارس، به نام خیابان تیرانداز ادامه دارد. همچنین، خیابان‌های عمودی شامل خیابان‌های کادوس، عادل، زرین، رشید، رستم، گیو و پارسیان است. محله تهرانپارس دارای چهار فلکه است و خیابان تیرانداز از نقاط تجاری مهم این منطقه به شمار می‌رود.

  • فلکه اول تهرانپارس در منطقه 8 تهران قرار دارد و به فلکه قمر بنی هاشم شناخته می‌شود.
  • فلکه دوم تهرانپارس در منطقه 4 تهران واقع شده و به چهارراه اشراق معروف است.
  • فلکه سوم تهرانپارس نیز در منطقه 4 تهران قرار دارد و به فلکه سجادیه تغییر نام یافته است.
  • فلکه چهارم تهرانپارس پس از ساخت بزرگراه شهید زین‌الدین تخریب و از بین رفت.
مطلب پیشنهادی:  خرید آپارتمان در نیاوران با متری 80 میلیون!

با توجه به عبور بزرگراه رسالت و تلاقی خیابان تیرانداز، فلکه چهارم به تقاطع تیرانداز شناخته می‌شود.

امکانات محله تهرانپارس

محله تهرانپارس به لحاظ وجود مراكزي مانند بانك ها، مراكز خريد و مراكز تفريحي مدرن است و همچنین قدمت محله تهرانپارس و محبوبیت‌ آن در بین مردم سبب شده تا امکانات خوبی در ‌این محله فراهم شود. از جمله امکانات درمانی و فرهنگی و مراکز تفریحی تهرانپارس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: باغ پرندگان، پارک جنگلی، پارک لویزان، مراکز خرید متعدد، مراکز مذهبی و مساجد، بیمارستان‌ آرش، بیمارستان فوق‌تخصصی تهرانپارس و مراکز درمانی شبانه‌روزی، فرهنگسراي اشراق، سينما ماندانا، مجتمع‌ تجاري نارسيس، سپيد، شاپرك و پارسيان و همچنين شهربازي لي لي پوت و شهر كودك شاپرك.

بهترین منطقه خرید خانه در تهرانپارس

اگر قصد خرید ملکی را دارید بهتر است قبل از هر جای دیگری ابتدا سری به محله تهرانپارس بزنید. قیمت خانه در تهرانپارس به دلیل وسعت زیاد، متفاوت است. اما می‌توان گفت ملاک تعیین قیمت با توجه به متراژ، موقعیت جغرافیایی و قدمت بنا محاسبه می‌شود.

شهرک امید، شهرک پارس و شهرک فرهنگیان از بهترین محله‌‌های تهرانپارس غربی هستند. قیمت خانه و آپارتمان در خیابان رشید، بهار، تیرانداز، بلوار فرجام و بلوار پروین جزو گران‌‌‌قیمت‌ترین خیابان‌های تهرانپارس محسوب می‌شوند. در حال حاضر قیمت خرید هر متر آپارتمان در تهرانپارس بین 50 تا  80 میلیون متغیر است. در جدول زیر چند نمونه آگهی خرید آپارتمان در تهرانپارس را برایتان آورده‌ایم.

متراژ

سال ساخت قیمت هر مترمربع (تومان)

قیمت خرید (تومان)

62 متر

1384 50,000,000

3,100,000,000

50 متر

1386 69,000,000

3,450,000,000

با مراکز تفریحی تهرانپارس بیشتر آشنا شوید

آنچه که بیشتر از هر چیز دیگری در محله تهرانپارس به چشم می‌خورد، مکان‌های تفریحی و گردشگری است که در ادامه تعدادی از مراکز تفریحی تهرانپارس را نام می‌بریم:

  • پارک جنگلی سرخه‌حصار، قدیمی‌ترین مرکز تفریحی تهرانپارس
  • باغ پرندگان تهران یکی از بهترین مراکز تفریحی تهرانپارس
  • شهر کودک شاپرک تهرانپارس
  • پارک ملی خجیر، انتخابی برای کوهنوری در نزدیکی تهرانپارس
  • فرهنگسرای اشراق تهرانپارس
  • بوستان پلیس تهرانپارس بزرگ‌ترین پارک خاورمیانه

3 دیدگاه

  1. […] مطالعه:برای آشنایی بیشتر با مطالب در حوزه ملک، مطلب «تهران‌پارس محله‌ای با امکانات ویژه» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب در حوزه ملک، مطلب «تهران‌پارس محله‌ای با امکانات ویژه» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] بیشتر با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب «تهران‌پارس محله‌ای با امکانات ویژه»را مطالعه […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

آجودانیه کجاست؟ معرفی کامل محله+نمونه آگهی

محله آجودانیه یکی از محله‌های اعیان‌نشین تهران است که از امکانات رفاهی و درمانی زیادی برخو…