تحویل فوری واحدهای طرح ملی مسکن

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرکت‌‌های پیمانکار با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، موظف هستند نسبت به تکمیل طرح نهضت ملی مسکن اهتمام بیشتری ورزند.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به پروژه‌های طرح ملی مسکن واقع در قم، از تحویل آن به متقاضیان در نیمه دوم سال 1401، خبر داد.

همچنین وی پیرامون اولین واحدهایی که به متقاضیان تحویل داده می‌شود، به اجرای تعهدات از سوی شرکت‌های پیمانکار تاکید کرد.

این مقام مسئول در خصوص تکمیل پروژه‌های مسکن ملی مهر خواستار تلاش هر چه بیشتر پیمانکاران برای سرعت بخشیدن در روند اتمام این پروژه و تحویل آن به خریداران شد.

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، یک مقام آگاه با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تاثیر آن بر گرانتر شدن واحدهای مسکن ملی از پیمانکاران خواست که به کاهش هزینه‌های ساخت در زمان کنونی توجه ویژه ای داشته باشند.

طرح نهضت ملی مسکن

تکمیل پروژه طرح نهضت ملی مسکن در سایر استان‌ها

وی افزود:” فاز نخست پروژه‌های مسکن نهضت ملی در استان قم، که اجرای آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است با شروع نیمه دوم امسال تکمیل و به متقاضیان تحویل می‌شود.

همچنین در استان‌های‌ هرمزگان، اصفهان و آذربایجان شرقی فاز نخست طرح‌های نهضت ملی مسکن ظرف نیمه دوم امسال تکمیل خواهند شد.”

پیش‌بینی می‌شود که دستور رئیس جمهور مبنی بر پرداخت وام 150 میلیون تومانی به منظور مرمت خانه‌های مسکونی بندر امام خمینی، اندیکای خوزستان و چهارمحال بختیاری در هفته جاری اجرایی خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  هزینه ساخت هر متر مسکن 10 میلیون تومان شد

این مقام آگاه ضمن اجرایی شدن دستور رئیس جمهور بر سرعت ساخت و مرمت این واحدها توجه ویژه ای مبذول داشت.

طرح نهضت ملی مسکن

۱۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر در دست ساخت

وی تصریح کرد:” امسال ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک ساخته می‌شود. علاوه بر این ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین را با کمک بنیاد مستضعفان و ۴۰ هزار واحد مسکونی با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) در دست اجرا داریم که از سرعت اجرای بالایی بر خوردارند. مساحت هر یک از واحدهای در حال ساخت بین ۶۰ تا ۱۰۰ متر مربع است.”

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی متمم بازسازی واحدهای مسکونی بندر امام خمینی، اندیکای خوزستان و چهارمحال بختیاری ظرف سه روز آینده تأمین خواهد شد. بنابراین بازسازی این پروژه‌ها سرعت خواهند گرفت.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با اخبار و گزارشات بروز در حوزه مسکن، مطلب «  اراضی طرح نهضت ملی مسکن گسترش یافت» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 373

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. […] آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب « تحویل فوری واحدهای طرح ملی مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه تورم مسکن و اجاره بها در اروپا و ایران

به گزارش خبرآنلاین : بررسی روند رشد اجاره‌ بها در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که کش…