کسانی که مالیات بر خانه های خالی خود را پرداخت نکرده‌اند، بخوانند

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در صورتی که افراد نسبت به پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی اقدام نکنند، برگه مطالبات صادر خواهد شد و مودیان این امکان را دارند تا نسبت به پرداخت مالیات اعتراض کنند.
مشمول مالیات

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد آنلاین، جهانگیر رحیمی مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی به آخرین وضعیت مالیات بر خانه های خالی اشاره کرد و گفت: تا روز 11 اسفندماه 1400 نزدیک به 300 نفر مالیات را پذیرفته و 164 نفر نیز نسبت به پرداخت آن اقدام کرده بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه 480 هزار ملک مشمول مالیات شده بودند که از این تعداد برخی چندین ملک در اختیار داشتند، عنوان کرد: اطلاعات مربوط به خانه‌های خالی در درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی قرار داده شده و امکان پرداخت مالیات را نیز فراهم کرده‌ایم.

رحیمی اعلام کرد: جمع تمامی واحدهای خالی اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی 568 هزار واحد مسکونی بوده است.

آنطور که این مقام مسئول می‌گوید، واحدهایی مشمول مالیات در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت هستند که بیش از چهار ماه خالی از سکنه بودند.

مالیات سالانه بر املاک از همین امروز قابلیت اجرایی دارد

بر اساس گفته رحیمی، مجموع مالیاتی که برای 480 هزار واحد خالی تعیین شده نزدیک به سه هزار و 800 میلیارد تومان است.

وی به کسانی که اقدام به پرداخت مالیات خود نکرده‌اند، هشدار داد: در صورتی که افراد نسبت به پرداخت مالیات اقدام نکنند، برگه مطالبات صادر خواهد شد. از سوی دیگر مودیان این امکان را دارند تا نسبت به پرداخت مالیات اعتراض کنند.

مطلب پیشنهادی:  خرید آپارتمان در جنوب شرق تهران

رحیمی افزود: در نهایت این روند به وصول مالیات و یا رفع تعرض منجر خواهد شد. اگر افراد نسبت به مالیات تعیین شده اعتراضی ثبت نکنند باید نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند. در غیر این صورت رقم تعیین شده به عنوان بدهی مالیاتی در نظر گرفته خواهد شد.

او در پایان سخنان خود گفت: تقاضای سازمان امور مالیاتی این است که مردم همکاری لازم را انجام دهند. اگر در مواردی احساس می‌کنند که ملک آنها به اشتباه از سوی وزارت راه و شهرسازی به عنوان خانه خالی شناسایی شده، عدم پذیرش اطلاعات را ثبت کنند تا بررسی مجدد صورت بگیرد.

مطالعه بیشتر: مطلب «دلایل افت در خرید و فروش مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…