گلایه مجلس از تاخیر در اجرای مالیات بر خانه های خالی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سازمان مالیاتی: گرفتن مالیات فقط از خانه های خالی که اطلاعات آن ها کامل است با عدالت مالیاتی نمی سازد.
مالیات از خانه های خالی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»و به نقل از اسماعیل حسین زهی، با توجه به گذشت حدود یک سال از تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی هنوز هیچ گونه مالیاتی از واحدهای خالی از سکنه اخذ نشده است و تاخیر در اجرای مالیات بر خانه های خالی قابل شهود است.

طبق قانون مالیات‌های مستقیم وزارت راه و شهرسازی باید تا پایان آذر ماه سال جاری اطلاعات خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی جهت آغاز فرآیند مالیات‌ستانی اعلام می‌کرد اما این فرآیند با اختلال مواجه شده است.

هادی خانی معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی در خصوص اجرای مالیات برخانه های خالی و اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی گفت: اطلاعاتی که وزارت راه و شهرسازی در قالب سی دی به ما ارائه داده بود به صورت کامل تجزیه و تحلیل شد.

معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی در خصوص نواقص اطلاعات گفت: در برخی موارد نمی‌دانیم واحد مسکونی در چه بازه زمانی خالی بوده است، آیا خالی بودن این واحد محرز است یا اینکه تنها دلیل، عدم مراجعه افراد به سامانه بوده؟

مطلب پیشنهادی:  افزایش تمایل به سرمایه گذاری در بازار مسکن

گلایه مجلس از تاخیر در اجرای مالیات بر خانه های خالی

گلایه مجلس از تاخیر در اجرای مالیات بر خانه های خالی

نماینده مردم خاش و میر جاوه گفت: از تاخیر در اجرای قانون‌ مالیات از واحدهای خالی گلایه مند هستیم؛ سازمان امور مالیاتی باید با جدیت این موضوع را پیگیری کرده و به مرحله اجرا برساند.

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امورمالیات افزود: در حال حاضر، مجلس و کمیسیون اصل 90 به موضوع مالیات از خانه‌های خالی ورود کرده و جلساتی در این راستا برگزار شده است.

البته سازمان امور مالیاتی می‌تواند بر مبنای همان اطلاعات کامل که از سوی وزارت راه و شهرسازی ارائه شده فرآیند مالیات‌ستانی را آغاز کند اما این مسئله به نوعی سبب ایجاد بی‌عدالتی خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «سایه سنگین دلار بر سر بازار اجاره و بازار مسکن» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…