افزایش تقاضا خانه های زیر یک میلیاردی در اصفهان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی بازار مسکن اصفهان نشان می‌دهد که عرضه آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد تومان در استان افزایش یافته است.
پیش‌ فروش آپارتمان در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از اصفهان زیبا، بررسی آماری آگهی‌های فروش در بازار مسکن اصفهان و گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد تعداد آپارتمان‌های فروشی شهر با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان در نیمه دوم سال جاری افزایش یافته است.

البته اغلب این واحدهای مسکونی دارای کمترین امکاناتی هستند؛ ویژگی این خانه اغلب متراژ پایین، عمر بالا، تعداد خواب کم و در بسیاری از مشاهدات نیاز به ترمیم پیش از سکونت دارند.

برخی از واحدهای قیمت گذاری شده زیر یک میلیاردی‌

  • شهرک کاوه: آپارتمانی 74 مترمربعی و 10 سال ساخت با قیمت 950 میلیون تومان
  • شهرک ولیعصر: آپارتمانی 75 مترمربعی و 15 سال ساخت با قیمت 700 میلیون تومان
  • محله مدرس: آپارتمانی 75 مترمربعی و 15 سال ساخت با قیمت 700 میلیون تومان

این آپارتمان‌ها در بیشتر مشاهدات ویژگی‌هایی شبیه به هم دارند. برای مثال متراژ آن‌ها به 90 مترمربع نمی‌رسد و در تعدادی از محله‌ها کمتر از 60 مترمربع است. امروز آپارتمان‌های زیادی با متراژ 45 یا 55 مترمربعی در شهر اصفهان معامله می‌شود. عمر بنا نیز دیگر مشخصه این آپارتمان‌هاست.

این آپارتمان‌ها به طور معمول تک‌خوابه هستند، بخش کمی از آن‌ها دو عدد اتاق خواب دارند و در موارد نادری تعداد خواب‌ها بیشتر است. از نظر طبقه قرارگیری رابطه آماری قابل تعریفی ندارد؛ ولی در موارد زیادی آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد تومان نیمه دوم سال زیرزمین ساختمان‌ها قرار گرفته‌اند.

مطلب پیشنهادی:  چطور برای مسکن ارزان ثبت‌نام کنیم؟

آپارتمان های کمتر از یک میلیارد

سهم آپارتمان های کمتر از یک میلیارد در بازار مسکن اصفهان

بررسی‌های آماری و میدانی نشان می‌دهد تعداد آپارتمان‌های شهر با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان در نیمه دوم سال افزایش یافته است.

امروز خریداران برای انتخاب یک آپارتمان با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان دست بازتری نسبت به نیمه اول سال دارند؛ ولی آیا این به معنای کاهش قیمت مسکن است؟

نوروزانی فعال بازار مسکن اصفهان می‌گوید: «افزایش آپارتمان‌های زیر میلیاردی به دو دلیل است؛ اول اینکه فروشنده در بازار مسکن با افزایش همراه است.» بررسی‌ها نشان می‌دهد تعدادی از آپارتمان‌های زیر میلیاردی امروز، چهار سال قبل کمتر از 150 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد و حالا پس از رشد قیمتی سنگین مالکان به فکر فروش آن‌ها افتاده‌اند.

نوروزانی درباره دلیل دوم افزایش عرضه در این بازار می‌گوید: «بخش زیادی از آپارتمان‌های شهر بین یک میلیارد تا یک میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شدند، با کاهش تقاضا مالکان کمی تخفیف می‌دهند و در نتیجه قیمت این آپارتمان‌ها از کانال میلیاردی خارج شد.»

مطالعه بیشتر: مطلب «امکان ثبت‌نام و اخذ تسهیلات خودمالکی فراهم شد» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 408

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

تهاتر ملک چیست و چه مزایایی دارد؟

در معاملات معمول در ازای پرداخت پول، کالا یا خدماتی دریافت می‌شود اما در معاملات تهاتر، اف…