سفر به شهمیرزاد سمنان و غار 120 میلیون ساله!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهمیرزاد سمنان با داشتن جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی متنوع، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در بین مسافران است.
شهمیرزاد سمنان
شهمیرزاد سمنان یکی از مناطق زیبا و خوش آب و هوای ایران است. این شهر با طبیعت بکر و جذاب خود مقصد مناسبی برای سفرهای تابستانی و زمستانی به شمار می‌آید. در ادامه این مقاله از مجله دلتا به معرفی برخی از جاهای دیدنی شهمیرزاد سمنان می‌پردازیم.

غار دربند

در نزدیکی شهمیرزاد، با فاصله‌ای 4 کیلومتری یک غار بسیار زیبا قرار دارد که آن را با علیصدر همدان مقایسه می‌کنند. غار دربند شهمیرزاد سمنان، قدمتی 120 میلیون ساله دارد که به دوره کرتاسه از دوره سوم زمین‌شناسی بازمی‌گردد.

شهمیرزاد سمنان

برای رسیدن به این غار لازم است از مهدیشهر، حدود 2 کیلومتر رانندگی کنید تا به جاده شمال برسید که در ابتدای آن تابلوی «غار تاریخی دربند» نوشته شده روبرو شوید.

باغ‌های گردو شهمیرزاد

یکی از مشهورترین جاذبه‌های شهمیرزاد سمنان، باغ‌های گردوی این منطقه است. این باغ‌ها یکی از بزرگترین باغ‌های گردو در جهان به حساب می‌آیند و علاوه بر جذابیت طبیعی، از نظر اقتصادی نیز اهمیت زیادی برای منطقه دارد.
شهمیرزاد سمنان
درختان گردوی بلند و قدیمی، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای ایجاد کرده‌اند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. در این باغ‌ها می‌توانید از قدم زدن در میان درختان بلند و طبیعت بکر لذت ببرید. ضمن اینکه اگر گردوی تازه میل کردید، برای از بین بردن لکه پوست گردو روی دست توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

هفت چشمه و سرچشمه

هفت چشمه و سرچشمه از مشهورترین چشمه‌های شهمیرزاد هستند که با فاصله کمی از هم قرار دارند. سرچشمه یا شیخ چشمه سردر، پای کوه شیرقلعه قرار دارد و آب آن از دل کوه بیرون می‌آید، درحالی که آب هفت چشمه از دل زمین می‌جوشد.

مطلب پیشنهادی:  چه کنیم تا ماست خانگی آب نیندازد؟

شهمیرزاد سمنان

در سفرتان به شهمیرزاد سمنان پیشنهاد می‌کنیم برای پیاده‌روی به سمت چشمه‌ها بروید و از تماشای درختان گردو و نوشیدن چای در قهوه‌خانه‌های سنتی اطراف آن لذت ببرید.

پیست اسکی شهمیرزاد

همانطور که گفته بودیم این شهر برای سفرهای زمستانی هم مناسب است. یکی از جاذبه‌های گردشگری زمستانی شهمیرزاد سمنان، پیست اسکی آن است.

شهمیرزاد سمنان

متاسفانه این پیست حرفه‌ای و مدرن نیست و امکاناتی مانند تله‌سیژ و تله‌اسکی ندارد؛ اما شیب‌های تند و زیبایی دارد که برای اسکی فوق‌العاده است. البته توصیه می‌کنیم اصلاً با تخته و چوب، در این پیست اسکی نکنید.

منطقه حفاظت شده پرور

در جاده ساری از سمت شهمیرزاد، در میان دو اکوسیستم مناطق بیابانی استان سمنان و مناطق جنگلی استان مازندران، منطقه حفاظت شده پرور قرار دارد. این جاده شامل تنگه شیطان، جنگل‌های پهن برگ و آثار باستانی و روستاهای زیبا است.

شهمیرزاد سمنان

پوشش گیاهی این منطقه شامل بلوط، افرا، راش، ولیک، اورس، گلابی وحشی و گیاهان بسیار است. همچنین جاندارانی مانند شوکا، مارال، خرس قهوه‌ای، یوزپلنگ، شغال و انواع گربه وحشی و پرندگان بسیاری است.

تعداد کلمات مطلب: 431

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

10 رفتار زنانه که دل شوهر را می‌برد

رابطه خوب نیازمند یادگیری مهارت‌هایی است. خانم‌های باهوش و با سیاست با رعایت برخی نکات ساد…