7 مورد از کاربردهای پودر بچه برای بزرگسالان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با خواندن این مقاله متوجه می‌شوید که پودر بچه، کاربردهایی به غیر از جلوگیری از عرق‌سوز شدن را دارد.
کاربردهای پودر بچه

کاربردهای پودر بچه قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد! پودر بچه یکی از پرمصرف‌ترین محصولات برای خانه‌هایی است که نوزاد دارند و از آن برای جلوگیری از عرق‌سوز شدن استفاده می‌کنند. اما در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم 7 مورد از کاربردهای پودر بچه برای بزرگسالان را به شما آموزش دهیم.

پودر بچه چیست؟

پودر بچه یا پودر تالک یکی از محصولات بهداشت و مراقبت نوزادان است که معمولاً برای پیشگیری از عرق‌سوز شدن از آن استفاده می‌کنند. اما پودر تالک دو ویژگی بسیار بزرگ جذب رطوبت و کاهش اصطحکاک را دارد و به همین دلیل هم از آن برای عرق‌سوز نشدن استفاده می‌شود.

کاربردهای پودر بچه

اما کاربردهای پودر بچه به غیر از جلوگیری از عرق‌سوزی چیست؟

جدا کردن شن از بدن

یکی از مفیدترین کاربردهای پودر بچه، استفاده از آن در ساحل برای جدا کردن شن از بدن است. برای اینکه شن و ماسه را در ساحل از بدنتان جدا کنید، مقداری پودر بچه در قسمت‌هایی که شن چسبیده بریزید. بعد خواهید دید که خیلی راحت شن‌ها از بدنتان جدا می‌شوند.

از بین بردن بوی بد کفش

بعضی از کفش‌ها در اثر استفاده مداوم یا متریال نامرغوب، بوی بدی می‌گیرند. یکی از کاربردهای پودر بچه این است که مقداری از آن را داخل کفش بریزید و کمی تکان دهید تا در تمام سطح کفش، پخش شود.

کاربردهای پودر بچه

یک شب اجازه دهید پودر داخل کفش بماند و صبح روز بعد، پودر اضافه را از داخل کفش بیرون بریزید. پودر بچه بوی عرق پای شما را جذب می‌کند و در نتیجه، کفشی خوشبو خواهید داشت.

استفاده برای شامپو خشک

برای مواقعی که سفر هستید یا در موقعیتی قرار گرفته‌اید که امکان شستشوی موهایتان را ندارید، از پودر بچه برای کاهش چربی پوست سر و خشک به نظر رسید موهایتان استفاده کنید. برای این کار کافیست مقداری پودر بچه بر روی برس موهایتان بپاچید و موهایتان را برس بکشید.

خنک کردن رخت خواب

یکی از کلافه کننده‌ترین حالت‌ها که در تابستان اکثراً تجربه می‌کنیم، خوابیدن در هوای گرم و بدون کولر است. با توجه به اینکه با عرق کردن زیاد، خوابیدن غیرممکن است به شما این راهکار را پیشنهاد می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی:  عجیب ترین سازه های جهان که از فضا قابل مشاهده هستند

کاربردهای پودر بچه

یک الی دو قاشق غذاخوری پودر بچه را بر روی رختخواب خود پخش کنید. پودر بچه رطوبت و عرق بدن شما را جذب می‌کند و کمتر اجازه می‌دهد گرما را حس کنید. ضمن اینکه می‌توانید از پودر بچه، برای نقاطی از بدن که بیشتر گرما را حس کرده یا عرق می‌کنید استفاده کنید.

باز کردن گره زیورآلات

این مورد بسیار پیش آمده که دستبند یا گردنبند داخل خودش گره بخورد و شما نتوانید آن را باز کنید. برای اینکه بتوانید گره زیورآلات را باز کنید، کافیست مقدار کمی پودر بچه روی آن بریزید و بعد گره را باز کنید.

کاهش درد وکس

وکس یا موم یکی از راه‌های از بین بردن موهای زائد بدن است که معمولاً درد بسیار زیاد به همراه التهاب و قرمزی پوست را به همراه دارد. اما با پودر بچه می‌توانید این درد، التهاب و قرمزی پوست را تا حدی کاهش دهید.

کاربردهای پودر بچه

راهکاری که برای این مورد داریم این است که قبل از استفاده از وکس یا موم، مقداری پودر بچه بر روی پوست بزنید. پودر بچه رطوبت و چربی پوست را جذب می‌کند و در نتیجه، وکس یا موم راحت‌تر به موها می‌چسبد. به علاوه اینکه با این روش پوست نرم‌تر می‌شود و شدت قرمزی آن کاهش می‌یابد.

دئودورانت فوری

تعریق زیاد در تابستان می‌تواند غیرقابل کنترل باشد و بو گرفتن لباس‌ها و بدن را به همراه داشته باشد. اگر در چنین شرایطی، به دئودورانت هم دسترسی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از پودر بچه استفاده کنید.

در این مقاله از مجله دلتا 7 مورد از کاربردهای پودر بچه را به شما گفتیم اما هنوز تمام نشده است. یکی دیگر از کابردهای پودر بچه پاک کردن لکه روغن از روی لباس است که در این مقاله، به طور کامل آن را توضیح داده‌ایم.

تعداد کلمات مطلب: 632

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

گیاهان آپارتمانی با گل و برگ صورتی

گیاهان آپارتمانی با گل و برگ صورتی جذاب از جمله گزینه‌های محبوب برای کسانی هستند که به دنب…