روستای درکش بزرگ ترین داروخانه ایران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بزرگ‌ترین داروخانه ایران لقب روستایی با 380 نوع گیاه دارویی است که در این مقاله از مجله دلتا به شما معرفی می‌کنیم.
روستای درکش

روستای درکش یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران است که سالانه گردشگران بسیاری را، برای طبیعت بکر و بی‌نظیری که دارد جذب می‌کند. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم به این روستا سفر کنیم و با یکی از روستاهای ییلاقی ایران در استان خراسان شمالی آشنا می‌شویم.

روستای درکش کجاست؟

روستای درکش در منطقه کوهستانی استان خراسان شمالی و در ارتفاع 1040 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این روستا توسط کوه‌های بلند و جنگل‌های بلوط احاطه شده و به همین دلیل، از پوشش گیاهی غنی برخوردار است.

 

روستای درکش

درکش در طول یک دره بزرگ قرار گرفته است و به همین دلیل هم، به این روستا درکش می‌گویند. این روستا 70 کیلومتری بجنورد و 30 کیلومتری شهر آشخانه قرار دارد. مردم محلی این منطقه به زبان شیرین کرمانجی صحبت می‌کنند و اکثر آن‌ها کشاورز و باغدار هستند. محصولاتی که از این روستا به سایر استان‌ها فرستاده می‌شود شامل گندم، جو، چغندر قند، ذرت، انگور، سیب و هلو است.

درکش داروخانه ایران

پوشش گیاهی این منطقه شهرتی زبانزد دارد و اکثر گیاه‌شناسان، این روستا را داروخانه بزرگ و طبیعی ایران می‌شناسند. روستای درکش با بیش از 380 نوع گیاه دارویی که 79 نوع آن جزو گونه‌های نادر است، نقش مهمی در تامین گیاهان دارویی دارد.

جاذبه‌های گردشگری درکش

شاید فکر کنید که این روستا فقط جاذبه‌های گردشگری طبیعی دارد، اما باید به شما بگوییم که در این روستا می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی آن نیز دیدن کنید. مشهورترین اثر تاریخی این روستا قزل قلعه و برج تاریخی سبز علی خان قراچورلو است.

مطلب پیشنهادی:  ساده‌ترین روش پخت خورشت آلو اسفناج + ویدئو

 

روستای درکش

از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا نیز به رودخانه درکش یا زوهار، چشمه گلزار، چشمه سردار، سرچشمه آبشار کنگره زو است. همچنین در روستای درکش کوه‌های سر به فلک کشیده پوشیده از جنگل، چشمه جنگلی ییلاق، دره کندریزو، منطقه ییلاقی کش‌گربه، نرگسلو و تیغ‌بل در این روستا قرار دارد.

بهترین فصل سفر

برای تماشای زیبایی‌های روستا درکش، در فصل‌های بهار  و تابستان به خصوص ماه‌های مرداد و شهریور که هوا خیلی سرد یا خیلی گرم نیست را انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که اگر هوای سرد و سوزناک شما را اذیت نمی‌کند، در فصل پاییز می‌توانید به تماشای جنگل‌های برگ نارنجی این روستا بروید.

مسیر دسترسی روستای درکش

برای رفتن به روستای درکش و تماشای زیبای‌های این روستا، ابتدا لازم است خود را استان خراسان شمالی برسانید. سپس به سمت بجنورد رفته و در 70 کیلومتری آن، به سمت آشخانه و سپس روستای کلاته بروید. نرسیده به جوزک، جاده‌ای فرعی وجود دارد که مسیر شما را به سمت روستای ییلاقی درکش ادامه می‌دهد.

روستای درکش

در این مقاله درباره یکی از روستاهای ییلاقی ایران در استان خراسان شمالی صحبت کردیم. در ادامه به شما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال مقصد گردشگری ییلاقی و ارزان هستید، مقاله 5 شهر ارزان برای سفر در تابستان را از دست ندهید.

تعداد کلمات مطلب: 460

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دلفین‌های جزیره هنگام

    شهر دلفین های ایران کجاست؟

    دلفین‌های جزیره هنگام را دیده‌اید؟ جزیره هنگام، یکی از زیباترین و بکرترین جزایر ایران، در …
  • سفر در شهریور

    سفر در شهریور کجا بریم؟

    سفر در شهریور ماه که ایستگاه آخر سفرهای تابستانی است و کم کم تعطیلات به پایان می‌رسد، پر ا…
  • شهر رشت

    رشت، شهر باران های نقره ای

    شهر رشت، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین سواحل حاشیه دریای خزر است و به دلیل اینکه در بیشتر فص…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…