آموزش کامل کاشت لیمو در گلدان

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید در خانه از لیموی تازه و ارگانیک استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید.
کاشت لیمو

کاشت لیمو در گلدان می‌تواند طراوت و زیبایی خاصی به خانه شما بدهد. این درخچه زیبا و خوشبو، در چهار فصل می‌تواند رنگ و بویی تازه به محیط اطراف خود بدهد. ضمن اینکه می‌توانید با کاشت لیمو در گلدان، از لیموهای خوشمزه و ارگانیک بهره‌مند شوید. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم نحوه کاشت لیمو در گلدان و نگهداری از آن را به شما آموزش دهیم.

گلدان مناسب کاشت لیمو

برای کاشت لیمو در گلدان ابتدا لازم است که یک گلدان انتخاب کنید که 25% از حجم ریشه‌های گیاه بزرگ‌تر باشد. ضمن اینکه بهتر است از گلدان سفالی استفاده کنید تا آب به خوبی از دیواره‌ای آن تبخیر شود.

کاشت لیمو

توجه داشته باشید که خاک باید خیلی خوب زهکشی شده باشد و مداوم خیس نباشد. البته لازم به ذکر است که کیفیت و نوع خاک تاثیر به‌سزایی در رشد خوب گیاه خواهد داشت.

نیازمندی‌های کاشت لیمو در گلدان

یکی از مهم‌ترین عوامل برای دریافت نتیجه بهتر از کاشت لیمو در گلدان، این است که هر دو سال یک بار در اوایل فصل بهار گلدان را عوض کنید. ضمن اینکه از گلدانی استفاده کنید که یک سایز بزرگ‌تر از گلدان قبلی باشد.

 

نور: تمامی گیاهان خانواده مرکبات از دریافت نور خورشید به طور کامل لذت می‌برند. بنابراین بهتر است برای کاشت این درختچه در گلدان، از لامپ‌های رشد استفاده کنید یا در نزدیکی نور کامل قرار دهید.

کاشت لیمو

آبیاری: درختچه لیمو به آبیاری منظم نیاز دارد تا لیموهایی آبدار و خوشمزه تحویل دهد. آبیاری کم یا بیش از حد می‌تواند موجب ریزش شکوفه‌ها و میوه‌ها حتی مرگ گیاه شود. ضمن اینکه در روزهای گرم و یا وقتی که وزش باد زیاد است، فاصله بین هر آبیاری را باید کمتر کنید.

رطوبت: برای نگهداری از گیاه لیمو در خانه، لازم است که از یک زیرگلدانی بزرگ استفاده کنید و کف آن را پر از سنگ‌ریزه کنید. ضمن اینکه زیرگلدانی را تا نیمه آب کنید و گلدان را بر روی آن قرار دهید به گونه‌ای که کف گلدان با آب در تماس نباشد.

مطلب پیشنهادی:  جزیره خدایان، جادویی‌ترین مکان روی زمین

مراحل کاشت لیمو در گلدان

برای کاشت لیمو در گلدان، لازم است که این مراحل را انجام دهید:

  • هسته‌های لیمو که برش نخورده یا با آب دهان تماس نداشته است را به مدت 48 ساعت داخل آب ولرم قرار دهید تا خیس بخورد.
  • بعد از 2 روز با احتیاط و بدون آسیب رساندن به قسمت نرم و گوشتی هسته، پوست رویی آن را جدا کنید.
  • پس از مرطوب کردن خاک، چند هسته را در فاصله 2 سانتی‌متری از سطح خاک کاشته و روی آن سطح نازکی از خاک بریزید.
  • سپس هسته کاشته شده را آبیاری کنید و گلدان را به محیطی گرم و در مقابل نور غیرمستقیم قرار دهید.

کاشت لیمو

دمای مناسب برای نگهداری از گلدان بین 21 الی 24 درجه سانتی‌گراد است. ضمن اینکه سطح خاک باید همیشه مرطوب بماند. سپس روی خاک را با پلاستیک شفاف بپوشانید و سوراخ کنید تا برای جوانه زدن، تهویه مناسب را داشته باشد.

بعد از رویش اولین برگ‌ها از خاک، پلاستیک را بردارید و گلدان را به مکانی با نور بیشتر منتقل کنید تا رشد درختچه بیشتر شود. در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم با خواندن مقاله آبیاری گیاهان در زمان سفر حتی در زمانی که خانه نیستید هم، مراقب گیاهانتان باشید.

تعداد کلمات مطلب: 529

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…