9 گیاه دارویی آپارتمانی که زندگی شما را نجات می دهند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با نگهداری از این 9 گیاه و استفاده از آن‌ها می‌توانید بسیاری از مشکلات سلامتی و بیماری‌ها را درمان کنید.
گیاه دارویی آپارتمانی
گیاه دارویی آپارتمانی تنها برای زیبایی و تزئین محیط زندگی ما مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ بلکه بسیاری از آنها دارای خواص دارویی و درمانی نیز هستند. در این مقاله از مجله دلتا به معرفی 9 گیاه دارویی آپارتمانی می‌پردازیم که می‌توانند به بهبود سلامتی و رفاه شما کمک کنند.

گل همیشه بهار

فواید نگهداری از این گیاه دارویی آپارتمانی بی‌شمار است. اگر گلدان آن را تهیه کرده‌اید لازم است بدانید که معمولاً چند ماه بعد از کاشت، شکوفا خواهد شد. این گل خوراکی است و از آن برای تزئین غذا به خصوص سالاد می‌توانید استفاده کنید.

گل همیشه بهار

از جمله خواص گل همیشه بهار نیز به درمان خراشیدگی‌های جزئی، تب، واریس و عفونت می‌توانیم اشاره کنیم. ضمن اینکه از این گیاه می‌توانید برای درمان نیش حشرات استفاده کنید و حضور آن در خانه، تا حدودی حشرات را دفع خواهد کرد.

نعناع

نعناع با خواص ضداسپاسم و ضدباکتریایی خود، به عنوان یک گیاه دارویی مفید شناخته می‌شود. استفاده از چای نعناع می‌تواند به کاهش علائم مشکلات گوارشی مانند نفخ و درد معده کمک کند. همچنین، بوی نعناع به تازگی تنفس و تقویت ذهن کمک می‌کند.

بابونه

بابونه به دلیل خواص آرام‌بخش و ضدالتهابی خود، به عنوان گیاهی مناسب برای کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب شناخته می‌شود. نوشیدن چای بابونه قبل از خواب می‌تواند به بهبود خواب و کاهش اضطراب کمک کند و برای بیماری‌هایی مانند سوءهاضمه، اضطراب و التهابات پوستی فوق‌العاده است.
گیاه دارویی آپارتمانی

ریحان

ریحان دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی است و می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کند. این گیاه همچنین به عنوان یک آرام‌بخش طبیعی عمل کرده و به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. جالب است بدانید که از ریحان به عنوان پادشاه گیاهان یاد می‌کنند و از مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن برای درمان نفخ شکم، بی‌اشتهایی، بهبود زخم و کاهش استرس استفاده می‌کنند.

اسطوخدوس

رایحه تسکین‌دهنده و آرامشبخش اسطوخدوس، حتماً شما را برای نگهداری از آن در خانه وسوسه خواهد کرد. اسطوخدوس یکی از گیاه دارویی آپارتمانی است که نگهداری از آن باعث می‌شود تا احساس آرامش بیشتری در خانه داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  با این ترکیب فوق‌العاده موهای خود را تقویت کنید

گیاه دارویی آپارتمانی

در نتیجه، نگهداری از آن در قسمت‌هایی از خانه به خصوص اتاق خواب، یک راه حل فوق‌العاده برای به آرامش رسیدن و خواب راحت خواهد بود.

رزماری

برای اینکه اکسیژن‌رسانی خوبی در محیط خانه داشته باشید و عملکرد مغز شما بهتر باشد، از گیاه دارویی آپارتمانی رزماری استفاده کنید. این گیاه به عنوان احیاگر بزرگ شناخته می‌شود و انرژی مثبت را در محیط افزایش می‌دهد. نگهداری از این گیاه بسیار ساده است و عمر طولانی دارد. ضمن اینکه از این گیاه می‌توانید در پخت و پز استفاده کنید اما به شرط اینکه، از برگ‌های قسمت پایین آن بکنید.

گل میخک

یکی دیگر از گل‌هایی که نگهداری از آن در خانه باعث می‌شود تا از خاصیت دارویی آن بهره‌مند شوید، گل میخک است. این گل به بهبود سلامت شما کمک می‌کند و دردهایی مانند دندان، معده و التهاب را از بین می‌برد.

گیاه دارویی آپارتمانی

ضمن اینکه گل میخک انواع باکتری‌های مضر که باعث بیماری شما می‌ود را از بین می‌برد. این گیاه دارویی آپارتمانی به تصفیه خون، تقویت سیستم ایمنی و درمان انواع مشکلات تنفسی کمک می‌کند.

گیاه سرخارگل

سرخارگل به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن شناخته می‌شود و می‌تواند به پیشگیری و درمان عفونت‌های تنفسی کمک کند. این گیاه به ویژه در فصول سرد سال بسیار مفید است.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از گیاه دارویی معروف است که به دلیل خواص ضدالتهابی و ترمیمی که دارد شناخته شده است. ژل این گیاه می‌تواند برای درمان سوختگی‌ها، جراحات و حتی مشکلات پوستی مانند آکنه و اگزما استفاده شود. همچنین، نوشیدنی‌های حاوی آلوئه‌ورا به بهبود سیستم گوارش کمک می‌کنند.
گیاه دارویی آپارتمانی
این 9 گیاه دارویی آپارتمانی نه تنها محیط زندگی شما را زیبا می‌کنند بلکه به سلامت جسم و روان شما نیز کمک می‌کنند. با افزودن این گیاهان به فضای خانه خود، می‌توانید از خواص درمانی آنها بهره‌مند شوید.

تعداد کلمات مطلب: 629

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…