آبیاری گیاهان در زمان سفر با 4 راهکار ساده و ارزان

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ممکن است برای چند روز طولانی خانه نباشیم تا مراقب گلدان‌های عزیزمان باشیم. همچنین شاید آشنا یا فامیلی نباشد که گیاهان ما را آبیاری کند. پس چطور این مشکل را برطرف کنیم؟

آبیاری گیاهان در زمان سفر یکی از بزرگ‌ترین عوامل برای آسیب به آن‌ها است. این نگهداری در زمان سفر یا عدم حضور طولانی مدت در خانه ممکن است باعث آسیب یا زرد و پژمرده شدن آن‌ها شود. بنابراین برای سفرهای طولانی و عدم حضور بهتر است راه چاره‌ای وجود داشته باشد. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم 6 روش برای آبیاری گیاهان در زمان سفر را به شما آموزش دهیم تا بهتر از آن‌ها نگهداری کنید. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از زرد شدن گیاهان حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

استفاده از بطری آب وارونه

ساده‌ترین و بهترین راهکار را در ابتدا به شما می‌گوییم؛ استفاده از بطری آب وارونه. برای این کار کافیست از بطری‌های پلاستیکی استفاده کنید و به صورت برعکس داخل گلدان قرار دهید.

آبیاری گیاهان در زمان سفر

یک بطری پلاستیکی را پر از آب کنید و با یک ابزار تیز، چند سوراخ کوچک بر روی درپوش آن ایجاد کنید. سوراخ‌ها به اندازه‌ای باید باشند که آب به آرامی و به طور یکنواخت از آن‌ها خارج شوند. سپس بطری را برعکس داخل خاک گلدان قرار دهید و با خیال راحت به سفر بروید.

آبیاری گیاهان در زمان سفر با فیتیله

استفاده از فیتیله می‌تواند به شما کمک کند تا چند گلدان را همزمان و به طور مداوم آبیاری کنید. متناسب با تعداد گلدان‌هایی که دارید نخ کاموایی یا نخ پنبه‌ای انتخاب کنید. طول نخ باید طوری باشد که یک طرف آن ته ظرف آب قرار گیرد و طرف دیگر داخل خاک گلدان باشد.

مطلب پیشنهادی:  نصف جهان در یک میدان!

آبیاری فیتیله ای گیاهان

حوله و ظرف آب

یک راهکار ساده دیگر این است که یک لگن آب را تا نیمه آب کرده و کف آن را با چند حوله نخی بپوشانید. بعد گلدان‌هایی که کف آن‌ها سوراخ است را بر روی حوله‌ها قرار دهید. در این روش، حوله‌ها آب را جذب می‌کنند و به تدریج آبرسانی می‌کنند. با استفاده از این روش، گیاهان تا یک هفته آبیاری می‌شوند البته اگر گیاهی باشد که به آب زیاد نیاز نداشته باشد.

گلدان پر از ماسه

اگر بیشتر گیاهانی که نگهداری می‌کنید، کاکتوس است این روش را انجام دهید. برای آبیاری گیاهان در زمان سفر به خصوص کاکتوس‌ها که به آب کمی نیاز دارند، ابتدا یک زیرگلدانی مناسب انتخاب کنید.

آبیاری گیاهان در زمان سفر

سپس مقداری آب را به ماسه اضافه کنید تا مرطوب شود و گلدان را روی مخلوط آب و ماسه قرار دهید. با این روش به مدت سه روز می‌توانید آب موردنیاز گیاهان را تامین کنید و مانع از خشکی آن شوید.

توجه داشته باشید که این روش‌ها برای مدت زمان کمتر از یک هفته مناسب هستند. بنابراین اگر برای مدت طولانی می‌خواهید از خانه دور باشید، بهتر است از دستگاه‌های مخصوص آبیاری گیاهان در زمان سفر استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 437

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…