5 شهر ارزان برای سفر در تابستان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای کسانی که زیاد اهل سفر رفتن و ماجراجویی هستند، پیدا کردن مقاصد گردشگری ارازن و البته زیبا یکی از اولویت‌های سفر است.
شهر ارزان برای سفر

شهر ارزان برای سفر در ایران بسیار است؛ درواقع باید انتخاب کنید که چه نوع جاذبه‌های گردشگری برای شما جذابیت دارد؟ آیا می‌خواهید از مناظر طبیعی لذت ببرید یا می‌خواهید به دل تاریخ سفر کنید و جاذبه‌های تاریخی یک شهر را ببینید. در این مقاله از مجله دلتا به همین موضوع خواهیم پرداخت. درواقع شهرهایی را به شما معرفی می‌کنیم که به عنوان شهرهای ارزان برای سفر شناخته می‌شوند. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب مقصد برای سفر در تعطیلات تابستونی این مقاله را مطالعه کنید.

ایلام

یکی از بهترین موارد برای شهر ارزان برای سفر ایلام است. اکثر جاهای دیدنی این شهر، جاذبه‌های طبیعی هستند که نیازی به پرداخت ورودی ندارند. کوه قلاقیران، قلعه قیران، غار طلسم خان و تپه چغاگلان از جاذبه‌های طبیعی و زیبای این شهر است.

تنگه بهرام چوبین

از دیگر جاذبه‌های تاریخی این شهر نیز شامل موزه تاریخ طبیعی، شهر باستانی سیروان، تنگه بهرام چوبین و جاهای دیدنی دیگر است.

لرستان

یکی از شهرهایی که در هر فصل می‌توانید به عنوان شهر ارزان برای سفر انتخاب کنید، لرستان است. تماشای طبیعتی زیبا و باورنکردنی را در شهر آبشارهای ایران می‌توانید تجربه کنید. لرستان در دامنه رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد و گونه‌های گیاهی بسیاری را در این منطقه مشاهده خواهید کرد؛ گیاهانی که به ندرت در جاهای دیگر قابل رویت است.

دریاچه کیو

از جمله جاذبه‌های گردشگری لرستان به تنگه شیرز، آسیاب گبری، قلعه فلک‌الافلاک، دریاچه کیو، پارک جنگلی شورآب و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیگر اشاره کنیم.

کردستان

مقصدهای گردشگری که به عنوان شهر ارزان برای سفر شناخته می‌شوند کم نیستند، اما کردستان یکی از بهترین آن‌ها است.

روستای پالنگان

این استان با جاذبه‌های طبیعی و شهرهای زیبایی مانند سنندج و اورامانات، تجربه بی‌نظیری را از سفر ارزان و دلچسب را به شما هدیه می‌کند. از جمله جاهای دیدنی این استان به دریاچه زریوار، روستای پلکانی پالنگان و آبشار بل اشاره کنیم.

مطلب پیشنهادی:  5 اشتباه که هنگام شستن صورت نباید انجام دهید

قزوین

یکی دیگر از شهرهای ارزان و زیبای ایران که در نزدیکی تهران نیز قرار دارد، قزوین است. قزوین در دوران صفویه به مدت بیش از نیم قرن، پایتخت ایران بود و در این زمان، بناها و موزه‌های بسیاری را برای خود ذخیره کرد. شهری که به پایتخت خوشنویسی ایران شناخته شد و هنرمندانی مانند میرعماد قزوینی را داشت.

قلعه الموت قزوین

در سفرتان به این شهر، از آثاری چون عمارت کلاه فرنگی، سرای سعدالسلطنه، آب انبار سردار بزرگ، عمارت و باغ سپهدار، مسجد جامع قزوین، کلیسای کانتور، بازار قزوین، قلعه الموت و دریاچه اوان دیدن کرده و لذت ببرید.

اردبیل

یکی از بهترین موارد این لیست شهر ارزان برای سفر قطعاً اردبیل است. در این شهر می‌توانید از حوضچه‌های آبگرم و مناظر طبیعی و کوهستانی لذت ببرید. ضمن اینکه غذاهای خوشمزه این شهر، حتماً شما را برای سفرهای بعدی وسوسه خواهد کرد که به این شهر بازگردید. از جمله جاهای دیدنی اردبیل به دشت‌های اطراف و کوه سبلان، حوضچه‌های آبگرم، پل معلق مشگین‌شهر و دره شروان اشاره کنیم.

شهر ارزان برای سفر

امیدواریم این مقاله برای تجربه سفری ارزان و فراموش نشدنی به شما کمک کرده باشد. در نظر داشته باشید که اکثر شهرهای ایران برای سفر ارزان مناسب هستند، تنها باید در فصل مناسب به آنجا رفت.

تعداد کلمات مطلب: 503

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…