خشک کردن گردو تازه در خانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش ماندگاری و حفظ کیفیت گردو تازه با چند روش ساده در خانه.
خشک کرن گردو تازه

خشک کردن گردو تازه، یکی از اقداماتی است که باعث می‌شود گردو برای مدت زمان بیشتری سالم بماند و بتوانید در طولانی مدت از آن استفاده کنید، بی‌آنکه تغییری در کیفیتش ایجاد شود. این کار ممکن است برای خیلی از افراد سخت باشد، اما ترفندهایی دارد که با دانستن آن، می‌توانید گردو را به راحتی در منزل خشک کنید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا روش‌های ساده خشک کردن گردو تازه را به شما بگوییم.

بهترین روش خشک کردن گردو تازه

گردوی تازه را در دو حالت می‌توان خشک کرد: 1) با پوست 2) مغز گردو که با انجام این کار، گردو را برای مدت زمان طولانی‌تری می‌توانید نگهداری کنید و دیگر نگران کپک زدن و  تغییر مزه نخواهید بود.

خشک کرن گردو تازه

خشک کردن گردو تازه با پوست

بسیاری از افرادی که باغ گردو دارند و یا افرادی که گردو را با پوست خریداری می‌کنند، با روش زیر می‌توانند پوست را جدا کنند. بهترین زمان برای خشک کردن گردو، زمانی است که پوست آن سبز است و حتما این را در نظر داشته باشید که پوست گردو نباید ترک یا لک داشته باشد. مراحل خشک کردن شامل موارد زیر است:

  1. جدا کردن پوست سبز گردو

ابتدا پوست سبز را از گردو جدا کنید، بدون اینکه آسیبی به گردو وارد شود. بهترین کار این است که گردوها را روی یک تخته چوبی بریزید و با یک گوشگوب، فشاری را به آن‌ها وارد کنید. اگر تعداد گردوها کم است، می‌توانید این کار را با استفاده از چاقو انجام دهید و در این مرحله حتما از دستکش استفاده کنید تا دستتان سیاه نشود.

  1. شستن گردوها

گردوها را داخل یک ظرف بزرگ آب سرد بریزید. ممکن است تعدادی از گردوها روی سطح آب قرار بگیرند، که نشان می‌دهد کیفیت خوبی ندارند و یا بدون مغز هستند که بهتر است آن‌ها را دور بریزید.

  1. خشک کردن گردوها

در این مرحله، گردوها را بر روی یک پارچه بریزید و جایی باشد که نور مستقیم خورشید به آن‌ها نخورد و هوا جریان داشته باشد. بهتر است چند بار گردوها را جابجا کنید تا کامل خشک شوند. بعد از گذشت چند روز، تعدادی از گردوها را بشکنید و داخل‌شان را بررسی کنید و مطمئن شوید که کامل خشک شده باشند. اگر احساس کردید هنوز مقداری رطوبت وجود دارد، بگذارید در همان وضعیت باقی بمانند تا خشک شوند، چرا که رطوبت، علت اصلی کپک زدن گردوهاست.

  1. نگهداری گردوها

بعد از خشک شدن، نوبت می‌رسد به نگهداری گردوهای تازه که باید در یک مکان تاریک و خانه قرار داده شوند و می‌توانید آن‌ها  را داخل یک کیسه پارچه‌ای بریزید یا داخل فریزر نگهداری کنید که تا دو سال قابل استفاده خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  روش‌های مزه دار کردن گوشت بوقلمون

خشک کرن گردو تازه

خشک کردن گردو تازه با مغز

در این مورد، مغز گردو خشک می‌شود و ابتدا نیاز است که پوست گردو به گونه‌ای کنده شود که آسیبی به مغز گردو وارد نشود. بعد از آن، گردوها را به مدت دو ساعت داخل آب قرار دهید تا خیس بخورند و به مدت یک شبانه روز داخل ظرف شیشه‌ای نگه دارید.

سپس، آن‌ها را داخل یک کیسه یا حوله قرار دهید و با گوشکوب، ضربات ملایمی را به آن‌ها وارد کنید. بعد از کنده شدن پوست، گردوها را به مدت دو ساعت در معرض هوا قرار دهید تا خشک شوند و هر چند وقت یک‌بار، بررسی کنید تا رطوبت‌شان گرفته شده باشد.

مغز گردوها را داخل یک ظرف دردار و در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. در صورتی که دوست دارید، گردوها طلایی رنگ باشند، می‌توانید آن‌ها را چند دقیقه تفت دهید.

خشک کردن گردو تازه در خانه کار چندان سختی نیست و می‌توانید گردوی باکیفیت‌تری را مصرف کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 590

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

از بین بردن خط اخم ابرو در خانه

از بین بردن خط اخم و خطوط ابرو در خانه ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با استفاده از روش‌ه…