جاهای دیدنی گیلان در تابستان: سفر به بهشت سبز شمال ایران

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
با فرا رسیدن تابستان و فصل تعطیلات، بسیاری به دنبال سفر و رفتن به جاهای دیدنی و خنک کشور هستند. استان گیلان با داشتن چندین ییلاق و جاذبه دیدنی که در دل کوهستان با آب و هوای خنک قرار دارد، یک محل مناسب برای گذران تعطیلات است. اگر قصد سفر به گیلان را دارید با ما همراه باشید تا در ادامه مقاصد خنک و تابستانه گیلان را به شما معرفی کنیم.
جاهای دیدنی گیلان

با فرا رسیدن تابستان و فصل تعطیلات، بسیاری به دنبال سفر و رفتن به جاهای دیدنی و خنک کشور هستند. استان گیلان با داشتن چندین ییلاق و جاذبه دیدنی که در دل کوهستان با آب و هوای خنک قرار دارد، یک محل مناسب برای گذران تعطیلات است. اگر قصد سفر به گیلان را دارید با ما همراه باشید تا در ادامه مقاصد خنک و تابستانه گیلان را به شما معرفی کنیم.

 

کشف جاهای دیدنی گیلان در تابستان: طبیعتی بکر و تماشایی

شاید بسیاری از مردم ایران در مورد طبیعت بکر گیلان و شهرهای شمالی اطلاعی ندارند و به همین دلیل تمایل به پرداخت هزینه تفریحات دبی یا دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس می کنند. اما در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بکرترین جاهای دیدنی گیلان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه تفریحات و تعطیلاتی لذت بخش را تجربه نمایید.

آبشار لاتون

یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران با ۱۰۵ متر ارتفاع در محلی خنک و در مرز بین دو استان اردبیل و گیلان قرار دارد. این آبشار در فاصله ۶ کیلومتر روستای کوته کومه قرار دارد و مسیر پر پیچ و خم این آبشار با وجود دریاچه سوها یک مسیر دیدنی است. در کنار آبشار لاتون قلعه اسپیناس که متعلق به بابک خرم دین است در ارتفاع ۲۰۰۰ متری قرار دارد و اگر اهل کوهنوردی هستید بازدید از این قلعه را فراموش نکنید.

ییلاقات دیلمان

یکی از رازآلود‌ترین ییلاقات ایران، که قدمتی چندین هزار ساله دارد، ییلاقات دیلمان است. نزدیکی این ییلاق با شهر رشت باعث شده تا آسان‌ترین و سریع‌ترین روش دسترسی به آن برای پایتخت نشینان، خرید بلیط هواپیما تهران رشت باشد. ییلاقات دیلمان با ارتفاع بالا و آب و هوای خنک و وجود بیش از ۴۰۰ روستای باستانی شناخته می‌شود. جایی که در اوج گرمای تابستان در آن خبری از گرما نیست. دشت سوسن چلچراغ، دشت لاله، آبشار لونک و منطقه حفاظت‌شده‌ی دیلمان از جاهای دیدنی این منطقه هستند. این ییلاق مرز بین گیلان و مازندران است.

جاهای دیدنی گیلان در تابستان

ییلاقات سوباتان

برخلاف دیگر ییلاقات گیلان که پوشیده از درخت است، ییلاق سوباتان پوشیده از دشت گل و ابر است. این ییلاق در غرب گیلان و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح زمین قرار گرفته و آب و هوای خنکی در تابستان دارد. ییلاقات سوباتان پر از اسب‌های وحشی و مناظر دیدنی مانند: رودخانه لیسار، دریاچه نئور، جنگل‌های تالش و ییلاقات اسبومار است. فاصله این ییلاق با کلان‌شهرهایی مانند اصفهان و مشهد زیاد است و به همین علت بهترین راه دسترسی به آن خرید بلیط هواپیما مشهد رشت یا اصفهان رشت است.

ماسوله

یکی از جاذبه‌های خنک و متفاوت استان گیلان، ماسوله است. این روستا آنقدر معروف است که نیاز به معرفی ندارد. ماسوله با داشتن روستایی پلکانی، کلوچه و رشت خشکار، ترشی و لواشک و جاذبه‌های دیدنی طبیعی مانند: آبشارهای خنک اطرافش یکی از بهترین محل های اقامتی برای تابستان به شمار می‌رود. ماسوله زیباترین کافه رستوران‌های ایران را دارد و دیدن جوش و خروش مردم در کنار طبیعتی سرسبز و کوهستانی و خنک، لذت دیگری دارد.

ییلاقات ماسال

اکسیژن خالص و هوای خنک را می‌توانید در ییلاقات ماسال تجربه کنید. ییلاقات ماسال با داشتن مناظر بکر، چشمه‌های فراوان و آبشارهای دائمی و فصلی، مکان مناسبی برای گشت و گذار در دل ابرها در تابستان است. این ییلاقات متشکل از چندین ییلاق مختلف است. اولسبلنگاه، سوئه چاله، النزه، بام سبز ماسال، شالما و خشکه دریا برخی از این ییلاقات را تشکیل می‌دهند. رفتن به هر کدام از این مناطق چشم اندازی را به شما نمایش می‌دهد که سخت می‌توان باور کرد که این مناظر در ایران قرار دارد.

همچنین بخوانید: سفر به غرب ایران در تابستان

گیلان در تابستان

گردنه حیران

وجود ارتفاعات و مسیری که در انتهای آن از آستارا به جمهوری آذربایجان می‌رسید، نوید یک آب و هوای خنک و منطقه ای سرسبز را می‌دهد. جنگل‌های فندقلو استان اردبیل، از این گردنه شروع می‌شوند و در تابستان درختان گردنه حیران پر از فندق است. به غیر از فندق، وجود زرشک، آلو و زغال‌اخته وحشی در این منطقه جذابیت های آن را بیشتر می‌کند. تفریحات گردنه حیران شامل: زیپ‌لاین، سورتمه ریلی و تله کابین است و اگر عاشق هیجان هستید این گردنه برای شما جایی مناسب است.

مطلب پیشنهادی:  روی دستان خدا راه بروید!

روستاهای داماش و سلانسر

در قسمت جنوبی استان گیلان، دو روستای سرسبز در ارتفاعات رودبار قرار دارند. روستای داماش که با داشتن یکی از پر آب‌ترین چشمه‌های ایران، یکی از منابع تولید آب معدنی کشور است، با آب و هوای خنک در تابستان دیدنی می‌شود. این روستا دارای یکی از کمیاب‌ترین گل‌های وحشی ایرانی به نام سوسن چلچراغ است که در ابتدای تابستان، ارتفاعات آن را به رنگ سرخ و سبز در می‌آورد. روستای سلانسر در کوه مجاور این روستا قرار دارد. جایی که دشت های مسطحی در ارتفاعات دارد و مکان مناسبی برای کمپینگ محسوب می‌شود. اطراف هر دو روستا آبشارها و چشمه‌های مختلف وجود دارد.

قلعه رودخان

یکی از جاذبه‌های اسرارآمیز گیلان که هنگامی که به بازدید آن می‌روید از ساخت آن حیرت می‌کنید، قلعه رودخان است. این قلعه باشکوه در دل کوهستان و با ارتفاع نسبتا زیاد ساخته شده است. این قلعه دارای یک مسیر پیاده روی با ۱۰۰۰ پله است که اگر مشکلات حرکتی دارید، رسیدن به زیبایی قلعه برایتان مشکل خواهد بود.وجود آب و هوای خنک و رستوران‌های زیاد این مکان زیبا را برای بازدید در تابستان مهیا می‌کند.

جاده اسالم به خلخال

این جاده یکی از دیدنی‌ترین جاده‌ها و مسیرهای ایران محسوب می‌شود. جاده اسالم به خلخال با دو طبیعت کاملا متفاوت همراه است. این جاده دو استان اردبیل و گیلان را به هم متصل می‌کند و فقط در تابستان امکان عبور از آن وجود دارد و دیگر فصل‌ها پوشیده از برف است. در طرفی سرسبزی و جنگل را در این جاده خواهید دید و در طرف دیگر دشت‌ها و کلبه‌های چوبی را خواهید دید و مناظری شگفت انگیز در این جاده که گاها در مه و ابر غرق می‌شود برایتان در تابستان مهیا است.

جاذبه های گردشگری گیلان در تابستان

آبشار دودوزن

این آبشار با قرار گرفتن در دل کوهستان در تابستان مناسب آب‌تنی و کمپینگ است. آبشار دودوزن در اطراف روستای شفت قرار دارد و مسیر پلکانی آبشار که از دور دست امکان شنیدن برخورد آب با صخره ها در آن وجود دارد، یکی از دیدنی‌ترین مسیرهای پیاده روی استان گیلان است. فاصله آبشار دودوزن با پارکینگ خودرو زیاد نیست و وجود یک کافه و سرویس بهداشتی، بازدید از این آبشار را برای همه ممکن ساخته است.

لاهیجان

یکی از شهرهای دیدنی و زیبای استان گیلان که در تابستان آب و هوای مطبوعی دارد، لاهیجان است. تالاب سوستان، شیطان کوه و مغازه‌های زیبای این شهر، مکانی مناسب برای گشت و گذار در تابستان در این شهر است. در اطراف لاهیجان مزارع چای و برنج به وفور یافت می‌شود و ییلاقات لاهیجان همراه با فضای معطر چایی و ابر پوشیده شده است. تله‌کابین لاهیجان یکی از تفریحات اصلی این شهر محسوب می‌شود که شما را به بلندترین نقطه شیطان کوه می‌رساند.

کلام پایانی

سفر به استان گیلان در تابستان با دانستن جاذبه‌های خنک آن دلچسب و فریبنده است. اگر شما هم به این استان سفر کرده‌اید یا ساکن این استان سرسبز هستید، برایمان از جاذبه های سرسبز و دیدنی تابسته گیلان بنویسید.

تعداد کلمات مطلب: 1165

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خوشگذران‌ترین شهر ایران کجاست؟

تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که خوشگذران‌ترین شهر ایران کدام است؟خوشگذرانی و داشتن …