اولین جنگل استوایی ایران در یک قدمی تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گشت و گذار در یک محیط بسیار دلنشین با فضای استوایی و دیدن گیاهان مربوط به این منطقه.
جنگل استوایی ایران

جنگل استوایی ایران، اولین جنگل با فضای استوایی در روستای فیلستان در جنوب تهران است که در آن، انواعی از گیاهان استوایی مانند پشن فروت، آناناس، پاپایا و بلوبری پرورش داده می‌شود و اگر به گل و گیاه و گونه‌های استوایی علاقه دارید، حتما از این مکان دیدن کنید. در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا به معرفی کامل جنگل استوایی ایران بپردازیم.

آشنایی با جنگل استوایی ایران

جنگل استوایی ایران، تنها جنگل استوایی در ایران است که در روستای فیلستان در اطراف ورامین قرار دارد که البته با عنوان جنگل استوایی پاکدشت و باغ گل رویایی نیز شناخته می‌شود.این جنگل رویایی در فاصله 140 کیلومتری از تهران قرار دارد و در حدود یک ساعت و نیم رانندگی خواهید داشت.

جنگل استوایی ایران

در این مکان، انواعی از گیاهان استوایی پرورش داده می‌شوند و این گونه است که این کار، حاصل سه سال زحمات آزمایشگاهی و هماهنگ شدن رشد گیاهان در آب و هوای ایران می‌باشد. علاوه بر این، انواعی از گیاهان آپارتمانی و باغچه‌ای در این فضا به خوبی یافت می‌شوند و حتی امکان خریداری نیز وجود دارد. نکته قابل توجه این است که تمامی درختان، هر چهار فصل سال، میوه می‌دهند و از جذابیت این باغ در تمام طول سال، کم نخواهد شد.

آدرس جنگل استوایی ایران

آدرس دقیق جنگل استوایی ایران: پاکدشت، جاده فیلستان- پوئینک

ورودی این جنگل رایگان است و همه روزه می‌توانید از ساعت 10 صبح تا 8 شب از این مکان رویایی دیدن کنید. در صورتی که نام این جنگل را در برنامه‌های مسیریابی جستجو کنید، سریعتر به مقصد خواهید رسید.

مطلب پیشنهادی:  4 تاثیر شگفت انگیز آجیل بر سلامت بدن

جاذبه‌های جنگل استوایی ایران

جنگل استوایی ایران، محیط بسیار دنج و دلنشینی است و تداعی کننده یک جنگل استوایی است و می‌توان گفت که این روزها، به یکی از مقاصد گردشگری خاص در این منطقه تبدیل شده است. جاذبه اصلی این فضا، بازدید از گیاهان استوایی است که با شرایط آب و هوایی ایران سازگار شده‌اند. به طور مثال، موز صورتی، که درخت آن از کنیا آورده شده است و طعم آن با موز زرد و معمولی کاملا متفاوت است.

جنگل استوایی ایران

برگ انجیری یا مونسترا، گران‌ترین میوه دنیاست که کمیاب است و طعمی ما بین آناناس و موز دارد و درخت آن را از اندونزی آورده‌اند. از دیگر درخت‌ها و گیاهانی که با شرایط محیط هماهنگ شده‌اند، می‌توان به درخت قهوه، انبه، چیکو و بوته آناناس اشاره کرد و شما می‌توانید این درخت را در خانه و داخل گلدان نگه دارید.

اگر به گشت و گذار در یک محیط استوایی و دیدن گیاهان این منطقه علاقه دارید، حتما از جنگل استوایی ایران دیدن کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 418

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …