آموزش نصب دستگیره متحرک درب ضد سرقت + [2 نکته مهم ]

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
نصب دستگیره متحرک درب ضد سرقت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ذهن افراد را در زمان خرید این دستگیره‌ها به خود درگیر می‌کند. بسیاری از افراد برای افزایش امنیت خانه خود، دستگیره‌های درب ضد سرقت را انتخاب می‌کنند. این دستگیره‌ها باید با دقت بسیار بالا و ظرافت کامل نصب شوند تا عملکرد صحیحی داشته باشند.
دستگیره درب ضد سرقت متحرک

نصب دستگیره متحرک درب ضد سرقت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ذهن افراد را در زمان خرید این دستگیره‌ها به خود درگیر می‌کند. بسیاری از افراد برای افزایش امنیت خانه خود، دستگیره‌های درب ضد سرقت را انتخاب می‌کنند. این دستگیره‌ها باید با دقت بسیار بالا و ظرافت کامل نصب شوند تا عملکرد صحیحی داشته باشند.

معمولاً نصب دستگیره کمد توسط شرکت‌های خدمات دهنده آن‌ها انجام می‌شود؛ اما ممکن است در طول زمان نیز نیاز به تعویض یا تعمیر آن‌ها پیدا کنید. به همین علت آشنایی با روش نصب این محصولات خالی از لطف نیست. شما می‌توانید این دستگیره‌ها را از پایگاه اینترنتی یراق در کوتاه‌ترین زمان خریداری کرده و در محل زندگی خود تحویل بگیرید.

آشنایی با دستگیره درب ضد سرقت متحرک

در ابتدای مطلب بهتر است شما را بیشتر با دستگیره درب‌های ضد سرقت متحرک آشنا کنیم. دستگیره درب ضد سرقت از یراق آلات مهم و اساسی مورد استفاده در درب ضد سرقت است. معمولاً افرادی که به امنیت خانه و اداره خود اهمیت می‌دهند از این درب‌ها استفاده می‌کنند. در برخی مواقع ممکن است در ابتدا درب محل زندگی یا کار شما از نوع ضد سرقت نباشد و شما بخواهید آن را ضد سرقت کنید. برای این کار می‌توانید از دستگیره‌های متحرک استفاده کنید.

در رابطه مزیت های دستگیره کمد مخفی  در وبسایت یراق دات کام آمده است که :

به دلیل مشخص نبودن این دستگیره ها، سبب این موضوع شده که لباس افراد به آن گیر نکند و یا کودکان خودشان را از دستگیره نتوانند آویزان کنند. به نوعی می توان گفت امنیت این دستگیره ها بیشتر از سایر دستگیره ها می باشد. از اصلی ترین معایب دستگیره مخفی هم می توان به مشکل بودن تمیز کردن و گردگیری آن و همچنین قیمت بالا نسبت به سایر دستگیره های کمد اشاره کرد.

این دستگیره‌ها در ابتدا روی درب قرار ندارند و شما باید آن‌ها را جایگزین دستگیره‌های اصلی کنید. در واقع باید بدانید که این محصولات بر خلاف سایر دستگیره‌ها در قسمت داخلی ساختمان نصب می‌شوند. با استفاده از این دستگیره می‌توانید درب را از داخل محیط باز یا بسته کنید. دستگیره‌های ضد سرقت متحرک در جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

دستگیره درب ضد سرقت

آموزش نصب دستگیره متحرک درب ضد سرقت

حال نوبت به آن رسیده که شما را با نحوه نصب دستگیره‌های متحرک ضد سرقت آشنا کنیم. برای این کار مراحل مختلفی وجود دارد که باید هر یک از آن‌ها را با دقت و تمرکز بالا انجام دهید تا دستگیره عملکرد خود را از دست ندهد. دقت داشته باشید که عدم توجه به این مراحل کارایی دستگیره ضد سرقت را از بین می‌برد. از جمله مهم‌ترین مراحل نصب دستگیره متحرک درب ضد سرقت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باز کردن دستگیره قبلی

در مرحله نخست شما باید دستگیره قدیمی را از روی درب جدا کنید. برای این کار باید با استفاده از یک پیچ گوشتی پیچ‌های موجود روی دستگیره را باز کنید. در برخی مواقع ممکن است تعدادی پیچ نیز در بدنه دستگیره مخفی شده باشند. در این زمان شما می‌توانید با استفاده از پیچ گوشتی‌های کوچک‌تر این پیچ‌ها را باز کنید تا دستگیره از روی درب باز شود.

پس از اینکه دستگیره را جدا کردید، باید مغزی را بیرون بیاورید. در قسمت مغزی نیز پیچ‌های ریز کوچکی وجود دارد که تنها با استفاده از پیچ گوشتی‌های کوچک قابل باز شدن هستند. دقت داشته باشید که مغزی را با نهایت آرامش جدا کنید. در غیر این صورت ممکن است فشار اضافه به درب وارد شود و سوراخ دستگیره بزرگ شود و این مسئله فرآیند نصب دستگیره جدید را مختل خواهد کرد.

نصب دستگیره متحرک جدید

نخستین کاری که در این مرحله از نصب باید انجام دهید، نصب کردن قفلی است. در ابتدا قفلی را مشاهده می‌کنید که یک سمت آن به صورت صاف و بخش دیگر آن مورب است. در زمان نصب باید بدانید که سطح صاف قفلی باید به سمت داخل محیط شما و بخش مورب آن باید به سوی فضای بیرونی باشد. حال قفلی را به همین شکلی که گفتیم درون سوراخ قفل قرار دهید. دقت داشته باشید که نباید هیچ نوع فشار مضاعفی به سوراخ دستگیره وارد کنید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین جای خانه برای رشد گل و گیاه

نصب دستگیره ضد سرقت جدید

بهترین روش برای نصب دستگیره ضد سرقت جدید

زمانی که قفلی را درون سوراخ قرار دادید، یک ضربه آرام به آن وارد کنید تا در جای خود محکم شود. حال در این مرحله از نصب دستگیره متحرک درب ضد سرقت باید پیچ‌های قفلی را سفت کنید. پس از آن مغزی‌های دستگیره را درون درب قرار دهید و آن‌ها را به وسیله پیچ گوشتی در جای خود نصب کنید. دقت داشته باشید که پس از نصب مغزی، صفحات دستگیره باید به طور دقیق روی هم قرار بگیرند و به وسیله پیچ سر جای خود محکم شوند. دقت داشته باشید که تمامی این مراحل باید در کمال آرامش انجام شود.

در رابطه با نکات مهم قبل از تعویض دسگیره درب ضدسرقت در وبسایت آتی یراق آمده است که :

همان‌طور که می‌دانید دستگیره‌های درب سرقت در انواع مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. دستگیره‌های درب ضد سرقت مدل رزت، دستگیره‌های دیجیتالی کارتی یا اثر انگشتی و … برخی از انواع دستگیره‌های درب ضد سرقت به شمار می‌روند. هر کدام از این دستگیره‌ها در سایزها و ابعاد مختلفی در بازار موجود هستند. بنابراین اولین نکته‌ای که باید قبل از نصب دستگیره درب ضد سرقت جدید رعایت کنید، یکسان بودن ابعاد اجزای مختلف دستگیره با مدل قبلی است که بر روی درب منزل یا محل کار شما قرار دارد.

تست کردن دستگیره

پس از اینکه دستگیره را در جای خود به وسیله پیچ محکم کردید، باید آن را تست کنید تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. در این زمان، ابتدا دستگیره درب را فشار دهید تا میله به طور کامل روی سوراخ قرار بگیرد. علاوه بر این بهتر است چند بار درب را به وسیله کلید یا دستگیره قفل کنید و برای باز کردن آن تلاش کنید. در صورتی که بدون نیاز به کلید درب باز شد، باید بدانید که کار را اشتباه انجام داده‌اید. شما می‌توانید انواع دستگیره‌های درب ضد سرقت متحرک را از پایگاه اینترنتی یراق خریداری کنید.

هزینه دستگیره درب متحرک ضد سرقت

حال ممکن است با خود بپرسید برای خرید دستگیره‌های درب متحرک ضد سرقت چه مقدار هزینه نیاز است. در پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم که نمی‌توان هزینه یکسانی برای مدل‌های مختلف دستگیره‌های ضد سرقت در نظر گرفت و عوامل متعددی روی قیمت این محصولات اثرگذار هستند.

با شناخت این عوامل می‌توانید قیمت حدودی این دستگیره را تخمین بزنید. از جمله مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر بر قیمت دستگیره درب متحرک ضد سرقت می‌توان به جنس دستگیره، برند تولید کننده، نوع اتصال، مدل دستگیره و … اشاره کرد. معمولاً دستگیره‌هایی که از خارج از ایران وارد می‌شوند گران‌تر از سایر برندهای داخلی هستند.

دستگیره درب ضد سرقت

بهترین مرکز برای خرید دستگیره درب ضد سرقت

حال که با نصب دستگیره متحرک درب ضد سرقت آشنا شدید، بهتر است شما را با بهترین مرکز برای خرید این دستگیره‌ها نیز آشنا کنیم. پایگاه اینترنتی یراق یکی از بهترین فروشنده‌های دستگیره‌های متحرک ضد سرقت است. این وب سایت همواره در تلاش است تا انواع دستگیره‌ها را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت به دست شما عزیزان برساند. دقت داشته باشید که وب سایت یراق مرسولات مشتریان را در اسرع وقت و به نحوی که خریدار در هنگام خرید انتخاب کرده ارسال میکند.

تعداد کلمات مطلب: 1213

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

ایده‌های جذاب برای چیدمان گل در بالکن

شاید برایتان جالب باشد اما چیدمان گل در بالکن باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شما می‌شود. در …