از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در بازار تجریش تهران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای خرید هر وسیله‌ای که نیاز دارید، به یکی از قدیمی‌ترین بازارها در شمال تهران بروید، مطمئن باشید دست خالی برنمی‌گردید.
بازار تجریش

بازار تجریش، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تهران است و گفته می‌شود که قدمت آن به بالای 100 سال برمی‌گردد و از جون مرغ تا شیر آدمیزاد را می‌توانید در آن پیدا کنید. این بازار بافت قدیمی و سنتی دارد که از گذشته تا به امروز، به همان صورت باقی مانده است و تغییر نکرده است. ما در مجله دلتا، اطلاعات کاملی از بازار تجریش را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

معرفی کامل بازار تجریش

بازار تجریش یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شمال تهران است که در منطقه شمیرانات و ما بین میدان قدس و میدان تجریش واقع شده است. در نزدیکی این بازار، حرم امامزاده صالح قرار دارد که بسیاری از افراد بعد از رفتن به امامزاده، سری هم به بازار می‌زنند. در این بازار می‌توانید انواعی از کالاهایی را به آن‌ها نیاز دارید، تهیه کنید و مطمئن باشید که دست پر به خانه برمی‌گردید.

بازار تجریش

بازار تجریش کاملا سرپوشیده است که طولی در حدود 700 متر دارد و بیش از 400 مغازه و حجره را در خود جای داده است. این بازار در تمام روزهای هفته حتی جمعه‌ها هم باز است و در شب‌های پایانی سال، پر از هیاهو است. معماری این بازارچه بسیار منحصر به فرد است و به گونه‌ای طراحی شده که تا طبقه دوم تماما ایوانی شکل است و از آجرهایی با نورپردازی سبز استفاده شده و هوا کاملا در جریان است.

حجره‌ها و مغازه‌های بازار تجریش

در ابتدای بازار تجریش، انواع آبمیوه فروشی‌ها و بستنی فروشی‌ها وجود دارد و هر چه جلوتر می‌روید، مغازه‌هایی را می‌بینید که انواعی از ترشی‌جات را می‌فروشند. در ادامه، به مغازه‌های مختلفی می‌رسید که پوشاک مورد نظرتان را می‌توانید تهیه کنید. همچنین در این بازار، لوازم خانگی و تمام ظروف خانه و آشپزخانه هم به فروش می‌رسد که می‌توانید با قیمت مناسب‌تر خرید کنید.

مطلب پیشنهادی:  خنک‌ترین جاهای دیدنی کرمان در تابستان

اگر به خرید میوه علاقه دارید، در بازار تجریش قسمتی وجود دارد که انواعی از میوه‌هایی که حتی کمیاب هستند را هم می‌توانید تهیه کنید که در واقع یکی از لذت بخش‌ترین کارها در این بازارچه، خرید میوه‌های خوش و آب رنگ است. در این بازار سنتی همچنین انواعی از صنایع دستی مانند گلیم و یا جواهرات قدیمی به فروش می‌رسد.

رستوران‌های بازار تجریش

رستوران‌های مختلفی در بازار تجریش وجود دارند که معرف‌ترین آن‌ها عبارتند از: آش سید مهدی، رستوران فلوت، شمرون کباب و رستوران اردک آبی و همین طور کبابی و آش و جیگرکی و کله پاچه هم وجود دارد که می‌توانید خودتان را مهمان کنید.

بازار تجریش

مراکز دیدنی اطراف بازار تجریش

  • مرکز خرید قائم

یکی از قدیمی‌ترین مرکز خریدهای تجریش که در آن می‌توانید پوشاک، طلا و لوازم خانگی را تهیه کنید. در طبقه انتهایی این بازار، رستوران و کافی شاپ هم وجود دارد.

  • مرکز خرید تندیس

این مرکز خرید در ابتدای خیابان دربند قرار دارد و انواعی از برندها را می‌توانید در آن پیدا کنید و امکاناتی مانند پارکینگ چهار طبقه، کافی شاپ و رستوران هم دارد.

  • مرکز خرید ارگ

این مرکز خرید جدیدتر ساخته شده است و در خیابان سعد آباد قرار دارد و امکاناتی همچون پارکینگ 5 طبقه، شهربازی و فودکورت را داراست. برای خرید از برند مورد نظرتان می‌توانید به این مرکز خرید بروید و هر آن‌چه که نیاز دارید را تهیه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 519

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…