ساحل صخره‌ای مکسر، متفاوت‌ترین ساحل ایران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ساحلی زیبا و بکر در جنوب ایران که صخره‌ای شکل است و دریا را به کوهستان پیوند می‌زند.
ساحل مکسر

ساحل مکسر، یکی از زیباترین ساحل‌های ایران در استان هرمزگان است که منظره فوق‌العاده‌ای دارد، و پیونده دهنده دریا و صخره‌های کوهستانی است. چشم انداز آن به قدری بکر است که حتی با دیدن عکس‌های این ساحل، جذب زیبایی آن می‌شوید و افرادی که به بندرعباس سفر می‌کنند، حتما از آن دیدن می‌کنند. اما چرا به آن ساحل صخره‌ای می‌گویند؟ ما در مجله دلتا، به معرفی ساحل مکسر خواهیم پرداخت.

ساحل مکسر کجاست؟

ساحل مکسر، در غرب استان هرمزگان، شهرستان بندر لنگه و نزدیک بوشهر واقع شده است. استان هرمزگان، 900 کیلومتر خط ساحلی دارد که در هر گوشه آن، یک جاذبه گردشگری پنهان شده است که ساحل صخره‌ای مکسر یکی از آن‌هاست.

ساحل مکسر

اما چرا ساحل مکسر؟ مکسر در عربی یعنی شکسته و این ساحل دارای صخره‌هایی است که در پی میلیون‌ها سال و به دلیل بارش‌های فراوان و همچنین برخورد آب دریا، دچار شکستگی شده‌اند و به شکل‌های مختلف درآمده‌اند. به همین علت، آن را ساحل مکسر نامیده اند. تکه تکه بودن و شکستگی‌های مختلف صخره‌ها، جذابیت گردشگری بسیاری را برای مسافران ایجاد کرده است.

مسیر رسیدن به ساحل مکسر

ساحل مکسر، در ده کیلومتری بندر مقام قرار دارد که خود بندر مقام در 200 کیلومتری شهرستان بندر لنگه واقع شده است. از آن‌جایی که این ساحل در نزدیکی بندر لاوان قرار دارد، اگر عازم لاوان هستید هم می‌توانید از این ساحل بکر و زیبا دیدن کنید. دسترسی به این ساحل راحت است و می‌توانید یکی از دو مسیر زیر را انتخاب کنید:

  • از طریق بندر لنگه. از بندر لنگه به سمت بندر مقام حرکت کنید که بعد از 10 کیلومتر، ساحل را خواهید دید. فاصله بندر لنگه تا بندرعباس، 180 کیلومتر است و 3 ساعت رانندگی خواهید داشت.
  • از راه عسلویه. از عسلویه تا ساحل، یک ساعت و نیم فاصله است که در مسیر می‌توانید از روستای زیارت هم دیدن کنید.
مطلب پیشنهادی:  رازهای بسیار جالب درباره کره ماه

شما حتی می‌توانید با هواپیما، مستقیما به بندر لنگه یا عسلویه بروید و از آنجا به سمت ساحل حرکت کنید.

بهترین زمان سفر به ساحل مکسر

با توجه به موقعیت جغرافیایی ساحل مکسر، بیشتر روزهای سال هوا گرم و شرجی است. اگر می‌خواهید از شدت گرمای هوا کاسته شود و بعد از این ساحل دیدن کنید، فصل پاییز و حتی زمستان بهترین زمان سفر است که نسیم خنکی از سمت دریا می‌وزد و آفتاب هم سوزان و داغ نیست.

ساحل مکسر

سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید از منظره شب آن لذت ببرید، چرا که ساحل در شب ستاره باران می‌شود و زیر چتری از ستاره‌ها قرار خواهید گرفت. از طرفی، انعکاس نور خورشید هنگام طلوع بر روی صخره‌ها، منظره چسم نوازی خواهد داشت.

تفریحات ساحل مکسر

ساحل مکسر، ساحل بسیار دنجی است و از آن‌جایی که هم چنان ناشناخته باقی مانده، گردشگران کمتری از آن دیدن می‌کنند. پس می‌توانید با خیال راحت ساحل گردی کنید و از صدای امواج دریا لذت ببرید. اما این ساحل بکر دارای تفریحاتی همچون غواصی است که می‌توانید انواعی از گونه‌های آبزی دریا را مشاهده کنید.

ساحل مکسر در منطقه آزاد شنا قرار دارد و می‌توانید از شنا و هم چنین قایق سواری هم لذت ببرید.

تعداد کلمات مطلب: 506

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…