چرا عاشق آدم اشتباه می‌شویم؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به نظر شما چه علتی دارد که ما به کسانی علاقه مند می‌شویم که احساس خوبی به ما ندارند؟
چرا عاشق آدام اشتباه می‌شویم

چرا عاشق آدم اشتباه می‌شویم؟ این سوالی است که باید حداقل یکبار از خود پرسیده باشید. این تقریبا تجربه‌ای مشابه برای اکثر انسان‌ها است که یک زمانی جذب آدمی اشتباه می‌شوند. اما سوال این است که این مسئله نشئت گرفته  از وجود مشکلی جدی یا بزرگ است؟ یا یک اتفاق طبیعی است که برای همه انسان‌ها حداقل یکبار رخ می‌دهد؟ با مجله دلتا همراه شوبد تا به جواب این سوال که چرا عاشق آدم اشتباه می‌شویم، پاسخ دهیم.

  • چرا افراد اشتباه را جذب می کنیم؟

واقعا چرا عاشق آدم اشتباه می‌شویم؟ این مسئله می‌تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود و به روح و روان فرد آسیب بزرگی برساند. در باب این مسئله باید به بررسی مسائل مختلفی بپردازیم. با ما همراه باشید تا با جواب این سوال بزرگ و دردناک که چرا عاشق آدام اشتباه می‌شویم، بپردازیم.

چرا جذب کسانی میشویم که به ما بی توجهی می کنند؟

همه انسان‌ها نیازمند این هستند که مورد توجه قرار بگیرند. به خصوص در دوران کودکی. در این دوران بسیار حساس کودک به صورت جدی نیاز دارد تا مورد توجه والدین و مراقبان خود قرار بگیرد و اگر این نیاز در او ارضا نشود، مدام به سراغ انسان‌هایی می‌رود که به او بی توجهی می‌کنند، زیرا این احساس را در او ایجاد می‌کند که من انسان دوست داشتنی نیستم و باید برای به دست آوردن آدم مورد علاقه‌ام و یا اینکه او عاشق من شود، حتی اگر او به من بی توجهی کند نیز مشکلی و من باید هر طور شده محبت او را به دست بیاورم.

چرا عاشق آدام اشتباه می‌شویم

ترس از تنها ماندن

خیلی از انسان‌ها برای اینکه از تنهایی واهمه دارند، به هر رابطه و یا انسانی حتی اگر آنان را آزار دهد، فرصت می‌دهند. حتی برای اینکه می‌ترسند تا همیشه تنها بمانند وارد رابطه عاطفی با افراد اشتباه می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  3 ترفند ساده برای پهن شدن برگ سانسوریا + ویدئو

الگوی خانوادگی

متاسفانه الگوی رفتاری اشتباهی که توسط خانواده برای افراد ایجاد می‌شود، تاثیرات مخرب و بسیار زیادی در زندگی عاطفی او دارد. افراد طبق الگوی رفتاری ثابتی که توسط والدینشان برای آنان ایجاد شده رفتار می‌کنند و از همه انسان‌ها نیز انتظار همچین رفتاری را دارند.

افکار منفی نسبت به خود دارند

یکی از مسائلی که موجب می‌شود عاشق آدم اشتباه شیم، این است که نسبت به خود احساساتی منفی داریم. به علت این افکار منفی خود را لایق داشتن یک رابطه عاطفی خوب نمی‌دانیم و ناخودآگاه به سمت افراد با ویژگی‌های شخصیتی منفی می‌شویم.

نداشتن اعتماد به نفس

کسانی که اعتماد به نفس پایین دارند خود را لایق اتفاقات خوب نمی‌دانند و جذب کسانی می‌شوند که به آنان بی اعتنایی می‌کنند. یا با تحقیر بیشتر اعتماد به نفس آنان را کم می‌کنند.

 

چرا عاشق آدام اشتباه می‌شویم

نداشتن اعتماد به نفس

کسانی که اعتماد به نفس پایین دارند خود را لایق اتفاقات خوب نمی‌دانند و جذب کسانی می‌شوند که به آنان بی اعتنایی می‌کنند. یا با تحقیر بیشتر اعتماد به نفس آنان را کم می‌کنند. چرا عاشق آدم اشتباه می‌شویم؟ نداشتن اعتماد و عزت نفس از دلایل آن است.

چرا عاشق آدام اشتباه می‌شویم

چرا عاشق آدم اشتباه می‌شویم؟ هیجانات اشتباه

برخی از افراد با هیجانات خود تصمیم می‌گیند و بدون توجه به منطق عمل می‌کنند. رفتار و تصمیمات تکانشی شاید در ظاهر هیجانی به نظر بیایند اما باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد.

تعداد کلمات مطلب: 524

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…