شهر موز ایران کجاست؟

0
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موز یکی از میوه‌هایی است که همیشه از کشورهای خارجی وارد می‌شد اما در سال‌های اخیر ایران زیبا نیز قادر به کشت این میوه خوشمزه شده است. اما در کدام شهر؟

شهر موز ایران را می‌شناسید؟ موز یکی از میوه‌های پر طرفدار است که متاسفانه تا سال‌های اخیر مقدار زیادی از آن به کشور وارد می‌شد. اما اکنون به علت اینکه این میوه شیرین و خوشمزه در کشور ایران عزیزمان کشت می‌شود، نه تنها واردات این میوه نیز کم شده بلکه یک اشتغال زایی خوبی نیز برای مردمان شهر موز ایران شده است.

موز در مناطق گرمسیری رشد می‌کند و به همین علت شهر موز ایران نیز یکی از گرم‌ترین آب و هواها را در کشور ایران دارد. برعکس شهر موز ایران که آب و هوایی گرم و خشک دارد یکی از شهرهای ایران که به  عروس زاگرس ایران نیز شهرت دارد هوای بسیار مطلوب و دلپذیری دارد.با دلتامگ همراه شوید تا با شهر موز ایران آشنا شوید.

کدام شهر ایران موز دارد؟

چابهار، یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای ایران به خاطر آب‌وهوای چهارفصل و معتدل خود شناخته شده است. این شهر که در جنوب شرقی ایران و در استان سیستان‌وبلوچستان واقع شده، با مناظر طبیعی بکر و سواحل زیبا، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران است.

شهر موز ایران

یکی از ویژگی‌های برجسته چابهار شهر موز ایران، وجود بهترین مزارع موز ایران است. آب‌وهوای ایده آل و مناسب این منطقه شرایطی را فراهم کرده تا کشت موز به‌خوبی انجام شود. در سال‌های اخیر، حدود 8 هزار هکتار از مزارع سیستان‌وبلوچستان به کشت میوه‌های گرمسیری اختصاص یافته که موز نیز یکی از محصولات مهم این مزارع به‌شمار می‌آید.

علاوه بر موز، تنوع دیگری از میوه‌های گرمسیری نیز در این منطقه کشت می‌شود که به جذابیت کشاورزی چابهار افزوده است. این محصولات به‌عنوان یکی از منابع مهم اقتصادی و اشتغال‌زایی برای مردم محلی نیز محسوب می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  ۷ ترفند برای خنک کردن خانه بدون کولر

سفر به شهر موز ایران فرصتی عالی برای تجربه طبیعت بکر، بازدید از سواحل زیبا و مشاهده مزارع موز و دیگر میوه‌های گرمسیری است. اگر به دنبال مکانی متفاوت و پر از شگفتی‌های طبیعی هستید، چابهار گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود.

شهر موز ایران

موز سیستان و بلوچستان

یکی از مواردی که در سفر به این بندر شما را شگفت‌زده می‌کند، باغ‌های موز است. موزی که در باغ‌های موز سیستان‌وبلوچستان تولید می‌شود، از گونه «هاریچال» است. موزهایی که در چابهار کشت می‌شوند، میوه‌های کوتاهی دارند و برخلاف موزهای وارداتی، کشیده نیستند. همچنین طعم میوه آن‌ها شیرین‌تر از موزهای وارداتی است و عطر بیشتری دارند.

زمان برداشت موز چابهار

در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان درختچه موز کشت می‌شود. البته وجود باغ‌های بسیاری از گیاه موز در استان سیستان و بلوچستان، این استان را به قطب اصلی تولید موز در ایران تبدیل کرده است. در این استان، شهر زرآباد به خوبی می‌درخشد و حجم بیشتر موز تولیدی این استان به خاطر این شهر است.

تعداد کلمات مطلب: 434

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…