با این روش‌ها، انگیزه خود را حفظ کنید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثر مواقع شروع کردن یک مسیر برای رسیدن به یک هدف آسان است اما ادامه دادن و حفظ شوق و اراده در آن مسیر سخت است، اگر به دنبال راهکارهایی برای رفع این مشکل هستید، این مطلب برای شماست.
انگیزه

انگیزه به شما در راه رسیدن به اهدفتان کمک می‌کند. اما حفظ آن بسیار دشوار است زیرا با بسیاری از موقعیت ها، شرایط و عوامل درونی، بیرونی و محیطی از بین می‌رود یا از آن کاسته می‌شود. حفظ انگیزه می‌تواند پلی به سوی موفقیت شما باشد و به شما کمک کند تا زندگی را با موفقیت بیشتری تجربه کنید. روش های حفظ انگیزه را با دلتامگ بیاموزید.

انگیزه به چه معنا است؟

انگیزه به این  معنا است که یک فرد عزم خود را در برابر مشکلات راسخ کند و در جهت رسیدن به اهدافش، از دشواری ها نهراسد و در برابرشان پایداری کند. انگیزه به رفتار جهت و هدف می‌دهد و از این رو برای نائل آمدن به اهداف کمک می‌کند. انگیزه در افراد شور و شوق برای اجرای وظایفشان را ایجاد می‌کند و به اعمالشان شدت می‌دهد.

انگیزه

با این 5 روش ها انگیزه خود را افزایش دهید

افزایش انگیزه اصول خود را دارد و شما می‌توانیدبا یادگیری این اصول به آسانی آن راافزایش دهید و در مسیر اهدافتان با شعف و شور بیشتری گام بردارید و همچنین موفقیت خود را بیش از پیش کنید.

اهداف خود را مشخص کنید

می‌توانید برای شروع، اهداف خود را بنویسید و جایی قرار دهید که در طول روز زیاد آن را ببینید. با دیدن اهدافتان به شما یادآوری خواهد شد که در چه مسیری در حال تلاش هستید و اگر متزلزل شدیدو به خود و یا مسیرتان شک کردید، با دیدن اهدافتان آن شور و شوق در شما افزایش خواهد یافت.

انگیزه

به هدف های خود معنا ببخشید

تصویر سازی ذهنی می‌تواند در این مسیر به شما کم به سزایی کند. با تصور اینکه پس از رسیدن به اهدافتان در چه شریط و موقعیتی قرار خواهیدگرفت، آن را تقویت کنید. همواره خود را در آن شرایط تصور کنید زیرا در این حالت هورمون دوپامین در مغز شما ترشح می‌شود و باعث احساس شور و شعف و شادی شما می‌شود.

در کنار تعیین اهداف بزرگ، هدف های کوچک تعیین کنید

هنگامی که شما یک هدف بزرگ برای خود تعیین کرده اید به احتمال زیاد زمان بسیار زیادی را باید صرف کنید تا به نتیجه برسد و به دلیل اینکه یک هدف طولانی مدت است و شما نتایج آن را پس از مدت زمان زیادی خواهید دید، ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید. پس برای اهداف بلند مدت خود چند هدف کوچک تر تعیین کنید تا با به نتیجه رسیدن آن اهداف کوچک، انگیزه شما تقویت شود.

مطلب پیشنهادی:  محبوب‌ترین غذای تهرانی‌ها چیست؟

روز خود را پر انرژی و با امید شروع کنید

اینکه روز خود را چگونه آغاز می‌کنید ، تاثیر بسیاری در طول روز بر شما دارد. با ساختن یک روتین صبحگاهی متناسب با نیاز و ویژگی های شخصیتی خود می‌توانید روز خود را با شور بیشتری آغاز کنید. سعی کنید در ابتدای روز از چک کردن اخبار دوری کنید. صبحانه مقوی بخورید. حداقل 20دقیقه ابتدایی بیدار شدنتان از تلفن همراه و شبکه های مجازی استفاده نکنید. زیرا در ابتدای روز ذهن شما درگیر اطلاعات و داده های بسیار زیادی می‌شود و انرژی خوب شما را خواهد گرفت. انجام تمرینات تنفس و مدیتیشن در ابتدای روز هم بسیار مناسب است.

انگیزه

کمال گرا نباشید

از پیشرفت ها و موفقیت های کوچک خود لذت ببرید. با هر یک قدم مثبت هر چند کوچک خود سعی کنیدروحیه خود را تقویت کنید. نیازی نیست حنما یک کار بزرگ انجام دهید تا به خودتان افتخار کنید. به موفقیت های کوچک خود پاداش دهید و سعی کنید کمال گرا نباشید زیرا کمال گرایی باعث می‌شود از مسیر لذت نبرید و از هیچکدام از پیشرفت هایتان احساس شادی و رضایت نکنید. انگیزه از زیر مجموعه های توسعه فردی است، اگر به این حوزه علاقه مند هستیدراهکارهایی ساده برای توسعه فردی این مطلب، برای شما مفید خواهد بود.

تعداد کلمات مطلب: 612

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

از بین بردن خط اخم ابرو در خانه

از بین بردن خط اخم و خطوط ابرو در خانه ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با استفاده از روش‌ه…