عجایب هفتگانه قشم؛ جاذبه‌هایی که باید قبل از مرگ دید!

4
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فکر می‌کنید مهم‌ترین مقصد گردشگری جنوب ایران کجاست؟ فکر می‌کنید کدام شهر یا جزیره جنوب ایران بیشترین طرفدار و محبوبیت را دارد؟ از جزیره قشم و عجایب آن چیزی شنیده‌اید؟
عجایب هفتگانه قشم

جزیره قشم یکی از شگفت‌انگیزترین جزایر ایران است؛ ولی شاید کمتر کسی از عجایب هفتگانه قشم خبر داشته باشد! اگر شما هم تعجب کردید و چیزی از این موضوع نمی‌دانید، با دلتامگ همراه شوید.

دره ستارگان، جایی که آسمان با ستارگانش دست یافتنی است

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های جزیره قشم است که در فاصله 20 کیلومتری این جزیره قرار دارد، دره‌ای باشکوه، ساکت و آرام با فضایی وهم‌انگیز و رازآلود است که آن را بانام دره ستارگان می‌شناسند. در تاریکی شب، ستاره‌ها به حدی نزدیک به شما هستند که احساس می‌کنید می‌توانید آن‌ها را لمس کنید. اینجا یکی از عجایب هفتگانه قشم است، جایی که آسمان و ستارگانش دست یافتنی می‌شوند! برخی از محلیان باور دارند که در گذشته‌های دور، ستاره‌ها در این منطقه سقوط کرده و موجب شکل‌گیری این دره شده‌اند.

بام قشم، یکی از خاص‌ترین عجایب هفتگانه قشم دلتامگ

بام قشم، یکی از خاص‌ترین عجایب هفتگانه قشم

بام قشم دنیای دیگر است! جایی که مردمان باستان در آن سکونت داشتند. این منطقه مرتفع بین روستای طبل و سلخ واقع شده و با وجود فاصله زیاد از مرکز شهر، گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. وقتی‌که به این فلات زیبا پا می‌نهید و به بالای آن می‌روید، چشم‌اندازی جذاب از جنگل حرا و ساحل شمالی خلیج‌فارس پیش روی شما خواهد بود. اگر کمی به جلو حرکت کنید، جاذبه‌ دیگری را خواهید دید؛ دره تندیس‌ها که حال و هوایش شبیه به دره ستارگان است.

جزایر ناز، یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم دلتامگ

جزایر ناز، یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم

بدون شک این جزایر می‌توانند به‌عنوان زیباترین عجایب هفتگانه قشم اعلام شوند! راه ورود به این جزایر در هنگام مد ناپدید می‌شود! اتصال و جداشدگی مکرر این جزایر از ساحل باعث شده تا آن‌ها را بانام ناز بشناسند. شترسواری، پاراگلایدر، جت اسکی، قایق‌سواری و سایر ورزش‌های آبی از جمله تفریحات این جزایر هستند. این جزایر یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم هستند.

غار نمکدان قشم، از عجایب 7 گانه قشم دلتامگ

غار نمکدان قشم، از عجایب 7 گانه قشم

غار نمکدان یا همان غار نمک، یکی از پدیده‌های طبیعی منحصربه‌فرد جزیره قشم است و به‌عنوان طولانی‌ترین غار نمکی جهان شناخته می‌شود. این غار به نام «سه مرد برهنه» هم مشهور است! جالب است بدانید که این غار حتی خاصیت درمانی هم دارد. با وجود محبوبیت زیاد این غار؛ اما هنوز دسترسی به برخی از بخش‌های آن به خاطر صعب‌العبور بودن، ممکن نیست.

مطلب پیشنهادی:  11 رفتاری که شخصیت شما را جذاب تر می کند

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، یکی از جالب‌ترین عجایب هفتگانه قشم دلتامگ

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، یکی از جالب‌ترین عجایب هفتگانه قشم

این جانوران عجیب یکی از محبوب‌ترین جانداران دریایی هستند که متاسفانه به خاطر شکار بی‌رویه نسل آن‌ها در حال انقراض است. ماده‌های لاک‌پشت با باله‌های خود در سواحل زیبای خلیج‌فارس چاله‌های کوچکی را حفر می‌کنند که عمق آن‌ها حدود 30 تا 40 سانتی‌متر است. پس از تخم‌گذاری، این چاله‌ها با شن پوشانده می‌شوند تا تخم‌ها از دست شکارچیان در امان باشند. از اوایل اسفندماه تا اواخر اردیبهشت فرصت دارید که به دیدن تخم‌گذاری این لاک‌پشت‌ها بروید!

جنگل های حرا، جنگل‌هایی که ناپدید می‌شوند دلتامگ

جنگل های حرا، جنگل‌هایی که ناپدید می‌شوند

یکی دیگر از عجایب هفتگانه قشم، جنگل‌های حرا است. به این جنگل‌ها مانگرو یا دریایی هم می‌گویند. درختان این جنگل گاهی چنان به نظر می‌رسند که گویی در میان آب‌ها شناورند. این درختان در هنگام مد تا نیمه در آب فرو می‌روند. پوست درختان حرا نمک آب دریا را دفع کرده و تنها از بخش شیرین آب استفاده می‌کند. برخی معتقدند این درختان از اشک چشم انسان به وجود آمده‌اند و عده‌ای نیز آن‌ها را سوغاتی از هندوستان می‌دانند که در نزدیكی بندر لافت کاشته شده‌ است. جنگل حرا در تنگه خوران و مابین بخشی از استان هرمزگان و جزیره قشم قرار دارد.

تنگه چاهکوه قشم، تنگه‌ای شگفت‌انگیز در دل قشم دلتامگ

تنگه چاهکوه قشم، تنگه‌ای شگفت‌انگیز در دل قشم

در قسمت شرقی جزیره قشم، تنگه چاهکوه قرار دارد که با جلوه‌های خاص خود حیرت بسیاری از بازدیدکنندگان را بر‌می‌انگیزد. در چاهکوه که قدم می‌گذارید خود را در سیاره‌ای دیگر می‌بینید که صخره‌های بی‌نظیرش تعجب همگان را برانگیخته است. در دل این صخره‌های مرتفع حفره‌هایی قرار دارد که باد و باران در شکل‌گیری آن‌ها سهم داشته است. از آنجا که در گذشته مردم در این محل برای ذخیره آب شیرین چاه‌هایی حفر می‌کردند به دره چاهکوه به معنای کوه چاه معروف شده و به یکی از شگفت‌انگیزترین عجایب هفتگانه قشم تبدیل شده است.

تعداد کلمات مطلب: 660

اپلیکیشن مجله دلتا

4 دیدگاه

  1. ناشناس

    22 بهمن 1402 در 1:17 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    23 بهمن 1402 در 11:46 ب.ظ

    آخه آین تعریفای الکی چیه میکنی صدای دهل از دور خوش است توعکس همه چی قشنگه ولی وقتی میری اونجا میگی وای اینهمه خرج کردم که بیام تو ۴تاکوه ببینم ،بنظر من گول این تبلیغات نخوری ،بعدش خود قشم جنس از شهرستان میاره به خودشون میفروشه،البته اگه برا خرید میای روزایی بیای که خلوت هست نه عید نوروز که جنس میشه ۵برابر ،زمانی که خلوت هست جنس قیمتش میاد پایین ،بخدا ایران جاهایی داره مثل بهشت با آب وهوای عالی بعد بری قشم که از گرما هلاک بشی

    پاسخ

    • زینب پروانه

      24 بهمن 1402 در 8:56 ق.ظ

      ممنونم از نظرتون ولی خب هرکسی یه سلیقه ای داره دیگه 😊

      پاسخ

  3. ناشناس

    26 بهمن 1402 در 3:25 ب.ظ

    برای بهمن اونجابودیم شلوغ بود ولی هوا عالی بود قیمتاهم به نسبت خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

5 مورد از خواص پروتئین بار که نمی‌دانید

پروتئین بار یا شکلات بار یک خوراکی خوشمزه و سالم است که با شکلات، عسل، خرما، انواع آجیل و …