سفر پاییزی به اردکان، پولدارترین شهر ایران!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابه‌حال فکر کرده‌اید که پولدارترین شهر ایران کدام شهر است؟ به اینکه چرا این شهر به چنین لقبی شهرت یافته است اندیشیده‌اید؟ اصلا مگر مردم این شهر چه دارند که مردم سایر شهرهای ایران ندارند؟ خواندن این مقاله را از دست ندهید.
پولدارترین شهر ایران

عجیب‌ترین شهر ایران، زیباترین شهر ایران، جذاب‌ترین شهر ایران و حالا پولدارترین شهر ایران! این‌ها همه القاب و عناوینی هستند که به برخی از شهرهای کشورمان داده می‌شوند. هرکدام از این شهرها ویژگی خاصی دارند که باعث شده به آن لقب شهرت پیدا کنند. اردکان یکی از شهرهای استان یزد است که علاوه بر داشتن جاذبه‌های توریستی بسیار، به پولدارترین شهر ایران نیز مشهور شده است. با ما در دلتامگ همراه باشید.

اردکان در کدام استان است؟

اردکان شهری در استان یزد است که تنها 61 کیلومتر با شهرستان یزد فاصله دارد. این شهر در شمال غربی یزد واقع شده است. اردکان از دو واژه ارد و کان تشکیل شده که به معنای سرزمین مقدس است. یکی دیگر از لقب‌های این شهر، شهر گفت‌وگو و خنده است.

زیارتگاه چک چک اردکان

اردکان یزد پولدارترین شهر ایران

تقریبا دیگر تمامی مردم ایران این جمله را شنیده‌اند که مردم اردکان به پولدارترین مردم ایران شهرت دارند؛ اما چه چیزی باعث شکل‌گیری این لقب شده است؟ در واقع تعداد صنایع و معادن بسیار اردکان باعث شده که به پولدارترین شهر ایران تبدیل شود.

جالب است بدانید که این شهرستان از لحاظ مواد معدنی یکی از منطقه‌های بسیار غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دیگری نیز دارد که مردم بسیاری در آن‌ها مشغول به کار هستند. شهرستان اردکان خود به‌تنهایی دارای ۲۵۰ واحد صنعتی و ۱۸۵ واحد معدنی فعال است.

کوچه ضیایی اردکان

سفر به جذاب‌ترین جاهای دیدنی اردکان

درست است که اردکان به‌عنوان پولدارترین شهر ایران اسم و رسمی برای خودش برهم زده است؛ اما این تمام ماجرا نیست. این شهرستان با قدیمتی دیرینه یکی از زیباترین شهرهای ایران است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری نیز دارد.

مطلب پیشنهادی:  آرامگاه حاذق‌ترین پزشک ایرانی

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به مسجد جامع اردکان، کوچه ضیایی، زیارتگاه چک چک، مسجد چرخاب اردکان، خانه تقدیری، کاروان‌سرا و برج ارجنان و منار جنبان خرانق اشاره کرد. جالب است بدانید که درست مانند اصفهان، یک منار جنبان زیبا و استثنایی در روستای خرانق شهر اردکان وجود دارد با این تفاوت که تنها منار جنبان تمام خشتی در جهان است!

تک‌تک جاهای دیدنی اردکان همگی در لیست میراث ملی ایران به ثبت رسیده‌اند و از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. همچنین از آنجایی که اردکان نیز جزو شهرهای کویری ایران محسوب می‌شود دارای کویرهای بسیار زیبایی است. کویر مغستان یا ریگ زرین و کویر سیاه کوه از جمله جذاب‌ترین کویرهای اردکان هستند.

کویر مغستان اردکان

سخن پایانی

اردکان به‌عنوان پولدارترین شهر ایران همیشه مورد توجه گردشگران بوده است با این وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر نیز بسیار مورد توجه گردشگران است. اردکان خود یکی از جاهای دیدنی یزد محسوب می‌شود که در سفر به یزد حتما باید به دیدن آن بروید. سفر به این شهر کویری به‌خصوص در روزهای خنک پاییزی حال و هوای شما را عوض خواهد کرد درحالی‌که می‌توانید از نزدیک بسیاری از آثار منحصربه‌فرد تاریخی با معماری‌های زیبایی‌شان را ببینید. قدم‌زدن در کوچه ضیایی، کوچه‌ای که دالان‌ها خشتی آن خنکای بهار را به یاد شما می‌آورد بدون شک سفری خاطره‌انگیز برایتان رقم خواهد زد.

تعداد کلمات مطلب: 501

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن بر…