طالقان، شهری که طبیعت پاییزی آن شما را جادو خواهد کرد!

4
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر طالقان یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور است که مناظر بی‌همتای پاییزی آن، گردشگران را مشتاق سفرهای پاییزی می‌کند.
طالقان

ایران ما مملو از زیبایی‌ها و مکان‌های دیدنی بکر و خارق‌العاده است. یکی از زیباترین ییلاق‌های ایران که با داشتن آب‌وهوای خوب و دلپذیر هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران می‌شود، طالقان است. همراه دلتامگ سفری پاییزی به این شهر زیبای خوش آب و هوا داشته باشید.

طالقان کجاست؟

طالقان شهری در استان کرج است که مازندرانی‌ها به آن طالقون می‌گویند. این شهر زیبای پرآوازه که مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران است، در میان رشته کوه‌های سر به فلک کشیده البرز واقع شده است. فاصله این شهر از تهران 133 کیلومتر است که با حدود دو ساعت و نیم رانندگی در روزهای بدون ترافیک به راحتی می‌توانید به آن برسید. این روستا تنها 96 کیلومتر از شهر کرج فاصله دارد.

پاییز زیبا

آب و هوای طالقان

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این شهر زیبا، آب و هوای خوب و معتدل آن است که در هر فصلی زیبایی‌های بی‌نظیری برای این شهر به ارمغان می آورد. آب و هوای این شهر شمالی به دلیل فاصله از دریا مانند دیگر شهرهای شمال کشور در فصل تابستان گرم و شرجی نیست. آب و هوای ییلاقی و کوهستانی این شهر علاوه‌بر خلق چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز برای این شهر، باعث شده که مردم در این شهر به صورت فصلی زندگی کنند. در واقع جمعیت این شهر در فصل بهار و تابستان افزایش چشمگیری دارد و اکثر مردم این شهر را برای ییلاق انتخاب می‌کنند.

طالقون در هر فصلی زیبایی‌های خاص خودش را دارد؛ اما در فصل بهار و پاییز زیبایی آن دو چندان می‌شود. در فصل بهار با سبزپوش شدن طبیعت این شهر نیز غرق در سبزینگی زندگی می‌شود. با فرا رسیدن فصل پاییز؛ اما این شهر چهره‌ای متفاوت به خود می‌گیرد. در فصل پاییز این شهر به نگینی درخشنده مملو از رنگ‌های گوناگون در دل رشته کوه‌های البرز تبدیل می‌شود. طبیعت این شهر در فصل پاییز بی‌مثال و حیرت‌انگیز است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین اختلاف سنی در ازدواج از نظر روانشناسان

چهره زیبای صنوبرهای پاییزی

جاهای دیدنی طالقان

شهر طالقون خود یکی از جاهای دیدنی کرج است؛ اما همچون دیگر شهرهای شمال کشور دارای جاذبه‌های فراوانی است. آبشار کرکبود، ارژنگ قلعه، چنار کهنسال البرز، سد و دریاچه طالقان، آبشار و روستای اورازان، سنگ نوشته گردنه عسلک و گردنه هزارچم از جمله جاهای دیدنی این شهر زیبا و باشکوه محسوب می‌شوند.

طالقون

سد طالقان

یکی از زیباترین مقاصد گردشگری بسیار محبوب و پر طرفدار در این شهر، سد طالقان است. این سد بر روی رودخانه شاهرود ساخته شده که از دل رشته کوه های البرز سرچشمه می‌گیرد. دریاچه‌ای که در پشت سد قرار دارد، تاثیر بزرگ و مهمی در زیباسازی و بوجود آمدن منظره‌ای چشم‌نواز داشته و منظره‌ای طبیعی و در عین حال فوق‌العاده را به دلیل ذخیره‌ی آب ایجاد کرده است. همچنین می‌توان از دیگر اثرات ارزشمند این سد، ایجاد شرایط اقلیمی مناسب و طبیعتی بکر در منطقه دانست که به جذب گردشگر و توریست از سراسر ایران و جهان، کمک بسزایی کرده است.

سفر پاییزی

سخن آخر

طالقان که این روزها به مقصد گردشگری پاییز بسیاری از هم وطنانمان تبدیل شده است، همان شهر زادگاه آیت‌الله طالقانی است. جالب است بدانید که روستای ایستا یکی از عجیب‌ترین روستاهای ایران نیز از توابع این شهرستان است. اگر قصد سفر پاییزی دارید، سفر به این شهر زیبا را از دست ندهید.

تعداد کلمات مطلب: 515

اپلیکیشن مجله دلتا

4 دیدگاه

  1. مراد

    11 آبان 1402 در 7:28 ق.ظ

    اطلاعات نداری که طالقان استان البرزه نه مازندران

    پاسخ

    • زینب پروانه

      11 آبان 1402 در 8:37 ق.ظ

      بله کاملا درسته حق با شماست

      پاسخ

  2. ناشناس

    11 آبان 1402 در 8:38 ق.ظ

    طالقان واقع در استان البرز است نه مازندران

    پاسخ

    • زینب پروانه

      11 آبان 1402 در 10:05 ق.ظ

      بله حق با شماست، اصلاح شد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

این 5 رفتار مشکوک مردان را جدی بگیرید

رفتارهای مشکوک در رابطه می‌توانند باعث نگرانی و اضطراب شوند. مهم است که به جای نتیجه‌گیری …